Hogyan melegítsem be a motort, ha rögtön autópályára
hajtok fel?
Figyelt kérdés
A munkahelyemnek szinte közvetlen felhajtója van és itt a hideg motorral azonnal be kell sorolnom és 130-al menni. Ilyenkor már 4000 a fordulat, az autó egy kis Golf 4 1.4 benzines. Nem hiszem, hogy ez jót tesz neki.
Beindítod, hagysz nek 20-30 másodpercet, hogy mindenhova jusson olaj, majd elindulsz. Felhajtónál ne 2-esben húzasd ki 90-ig, hanem válts feljebb hamar. Állj be 90-es utazóra a legmagasabb fokozatban, amíg nem éri el a megfelelő hömérsékletet a víz és voilà. Megkímélted a motort.
2020. nov. 6. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
13/19 anonim válasza:
Nekem van elektromos motor előmelegítőm. Arra jó, hogy télen a mínuszokban nem jég hidegen indul a motor. De közel nem lesz üzemmeleg, az olaj meg pláne! Tehát ezzel sem célszerű azonnal taposni.
A többiek leírták mi a jó módszer: beindítod, egy-két percig járjon, utána elindulsz. Gyorsításnál ne nyomj padlógázt! Szépen elnyújtva komótosan gyorsulj fel. Autópályán sem kötelező minimum a 130. Simán beállhatsz 90-100-as tempóra kellemes 2800-as fordulattal.
2020. nov. 6. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
14/19 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, 90-el jöttem az első pár km-en, sajnos már 100-nál is 3000 a fordulat.
2020. nov. 6. 22:35
15/19 anonim válasza:
Az nem baj, annyi belefér.
2020. nov. 6. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
16/19 Maldoror válasza:
Nem a fordulatszám csinálja ki a motort hidegen, hanem a nyomaték.
2021. aug. 29. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
17/19 anonim válasza:
Miért kell 90-el menni? Egyrészt várj a munkahelyen, másrészt ha tudsz kerülj egyet valami utcában, ha pedig nincs forgalom az autópályán akkor lassan gyorsítasz, az olajnak fel kell melegednie.
2021. aug. 30. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
18/19 anonim válasza:
Ahogy írtam - és látom a napokban valakinek valamiért nagyon piszkálta a csőrét - semmi baj nincs azzal, ha egyenletes 2800-as fordulaton haladsz egy nem teljesen üzemmeleg motorral. Két dolgot ne csinálj: ne gyorsíts nagy gázzal intenzíven és ami evidens: kerüld a valóban magas (leszabályzáshoz közeli) fordulatot! A fordulatszám adatból gondolom ez még valami relatív régebbi szívó benzines autó lehet. Semmi baja nem lesz a 2800-as fordulattól. Az egyhelyben járatás és a hideg motorral céltalanul kóricálás alatt ugyanúgy kopik a motorod, megnő a fogyasztásod és még a környezetnek is ártalmas. Ezt biztos nem csinálnám!
2021. aug. 30. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
19/19 anonim válasza:
Az ugye megvan, hogy a 90-es tempóhoz kell kb 30 lóerő? A "kopást" a padlózással adod neki, nem azzal, hogy 90-nel mész.
Beindítod, jár egy percet maximum és elindulsz, lágy gázpedálállással, közepes fordulatnál váltva 90-re. Majd mikor kezd középre érni a mutató felgyorsíthatsz 130-ra. Nem kell megvárni az üzemi hőfokot, mert a 130 sem igényli a motor maximális teljesítményét.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!