Elveszett a tehermentesítő a felniről, lehet úgy járni az autóval, hogy nincs rajta?
Nem értem.
A gyári lemezfelniken kúpos a felfekvő felület, nincs tehermentesítő, autók milliói futnak a világon műanyagkarikák nélkül.
Az alufelni csavarral érintkező felülete ugyan olyan kúppal rendelkezik, pláne ha a hozzávaló csavarral használod. (bár ott a csavar váltásra, a megváltozott hosszúsága miatt van szükség)
Az pedig külön mókás, hogy 4 darab 10-15 milliméteres falvastagságú műanyag karikát hívnak "tehermentesítő"-nek, az 1-1,5-2 tonnás autó esetében.
Szóval, miért is "kell" ez a műanyag?
#7!
Elfogadom, a pontosan illeszkedő agy-perem sok gondot tud okozni. Rugdostam/stangáztam már én is hosszú percekig rágyógyult kereket. ;)
Szóval a Te magyarázat helytálló .......részben.
Ugyanis tudunk olyan autótípusokról, amelyiknek akár az első, akár a hátsó felni felfogatási felülete teljesen sík.
Azaz nincs semmiféle teherviselő az agy peremén. A másik eset, hogy ha van is valamilyen kiképzés, annak az átmérője jóval kisebb, mint a felni középső furata,ergo nem tart semmit.
Ha szereltél már ilyen autót tudhatod milyen kínszenvedés, egy kézzel tartani kell a kereket és csak úgy tudod bekapatni a csavarokat.
Szóval ilyen esetekben sok mindenről beszélünk csak teherviselésről nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!