Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motor forgásirányának megválto...

Motor forgásirányának megváltoztatása?

Figyelt kérdés
Az érdekelne, hogy mit kell tenni, ha az a cél, hogy a motor a kipufogóoldalon szívja be a levegőt, a szívón meg kipufogjon. Én úgy tudom elképzelni, hogy megtoljuk az autót előre és hátramenetbe kapcsolva leugrunk a kuplungról. Ilyenkor a váltó is “megfordulna”, tehát hátramenetben lehetne előremenni, az összes többiben meg hátra? Illetve történne valami károsodás, vagy meddig üzemelne így a kocsi?

2020. nov. 3. 15:40
 1/8 anonim ***** válasza:
91%

Tologasd szépen tovább a csattogós lepkédet.

Az el tud indulni visszafelé is.

2020. nov. 3. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
88%
Ez most napitroll vagy tényleg ennyire nulla az agyi kapacitás így ezen a sötét őszi estén?
2020. nov. 3. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

2 üteműnél müködhet ha "másik" irányba van eltolva az előgyujtás

4 üteműnél sokkal nehezebb lenne elérni hogy beinduljon

2020. nov. 3. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Trollság.

Megmondanád mi fogja a kipufogócsőbe fecskendezni az üzemanyagot? Arról most ne beszéljünk, hogy a szívó és kipufogó szelepek kiképzése egészen más. A többnyira műanyag szívósor is biztos jól bírná a 7-800 fokos kipufogógázokat.


A kétütemű motorok forgásírányát lehet megváltoztatni, de ott sem cserélődik fel a szívó és kipufogó oldal, ugyanott fog szívni mint a rendes forgásirány esetén. A Jawa motorkerékpárokból épített Velorex rokkantkocsiknak volt így megoldva a hátramenete. Le kellett állítani, és visszafelé forgatva beindítani.

[link]


A nagy tengeri teherszállító hajók motorjai is kétüteműek, ott a vezérlést állítják át, hogy visszafelé is be lehessen indítani. Nem a hagyományos résvezérlésű kétütemű motorra kell gondolni, hanem rendes, szelepekkel ellátott hengerfejjel rendelkeznek.

2020. nov. 3. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Nem hülyeségből kérdeztem, tankkal meg tudták csinálni, még ha nem is szándékosan, azt hittem akkor autóval is meg lehet.
2020. nov. 3. 17:51
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Az egy mechanikus adagolós régi dízelmotor volt.
2020. nov. 3. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

MZ Trophy-t láttam már fordítva beindulni rossz gyújtás miatt, azon szinte észre sem lehetett venni, hogy fordítva forog.

Egyszer pedig egy Csepel D 344-es teherautót vonórúddal akartak behúzni, de a sofőr hátramenetbe tette miközben előre húzták. Az is beindult, csak majd szét esett a motor benne és orrán-száján füstölt.

2020. nov. 3. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Azért egy tankot amit alapból úgy terveznek, hogy lehetőleg minden váratlan dologra fel elgyen készítve illetve minél igénytelenebb legyen pont amiatt, hogy ne legyen gond, azt nem csoda, hogy be lehetett indítani és elketyegett úgy is.
2020. nov. 3. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!