Motor forgásirányának megváltoztatása?
Tologasd szépen tovább a csattogós lepkédet.
Az el tud indulni visszafelé is.
2 üteműnél müködhet ha "másik" irányba van eltolva az előgyujtás
4 üteműnél sokkal nehezebb lenne elérni hogy beinduljon
Trollság.
Megmondanád mi fogja a kipufogócsőbe fecskendezni az üzemanyagot? Arról most ne beszéljünk, hogy a szívó és kipufogó szelepek kiképzése egészen más. A többnyira műanyag szívósor is biztos jól bírná a 7-800 fokos kipufogógázokat.
A kétütemű motorok forgásírányát lehet megváltoztatni, de ott sem cserélődik fel a szívó és kipufogó oldal, ugyanott fog szívni mint a rendes forgásirány esetén. A Jawa motorkerékpárokból épített Velorex rokkantkocsiknak volt így megoldva a hátramenete. Le kellett állítani, és visszafelé forgatva beindítani.
A nagy tengeri teherszállító hajók motorjai is kétüteműek, ott a vezérlést állítják át, hogy visszafelé is be lehessen indítani. Nem a hagyományos résvezérlésű kétütemű motorra kell gondolni, hanem rendes, szelepekkel ellátott hengerfejjel rendelkeznek.
MZ Trophy-t láttam már fordítva beindulni rossz gyújtás miatt, azon szinte észre sem lehetett venni, hogy fordítva forog.
Egyszer pedig egy Csepel D 344-es teherautót vonórúddal akartak behúzni, de a sofőr hátramenetbe tette miközben előre húzták. Az is beindult, csak majd szét esett a motor benne és orrán-száján füstölt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!