Hitelre vetted az autódat vagy készpénzben?
20: ha ugyanaz a bank finanszírozza a következőt is, akkor eléggé egyszerű velük lezongorázni a dolgot. Elengedik természetesen a további kamatot.
A kereskedő meg persze keres rajta, ebből él. Cserébe nem nekem kell kinlódni az eladással. De ez ha kp-ra venném az autót is fennállna.
Az előnye a tervezhető költségek, illetve az, hogy nem áll benne a pénzem, az addig máshol kamatozhat.
Először is 2 év után kicserélni a kocsit kicsit korai, valsz ráfizetéssel jár.
A másik, hogy viszont, ha két év után visszafizeted a hitelt, akkor értelemszerűen a további időszakra nem kell kamatot fizetned, így nem buksz a kamaton 2 milliót (meg mondjuk amúgy sem).
Én pl úgy kalkuláltattam a hitelt az autómra, hogy 5 éves korában legyen rajta kb. annyi a tartozás, mint az értéke. Ez természetesen becsült érték, attól függően, hogy milyen állapotban van a kocsi, kijöhet jobbra vagy rosszabbra is. Választhattam volna fiatalabb kort is, akkor több lenne a havi törlesztőm. Ha viszont csak 7 évesen viszem vissza, akkor még jó eséllyel marad is pénzem a végén.
Ha felmész pl a toyota.de-re ott tudsz magadnak kocsit konfigurálni, rögtön ott az opció, hogy havi törlesztőbe kalkulálja az árat.
Az ott van benne, hogy az autó hitel kamata 3,5%, ha a pénzt lakásba fekteted, amit kiadsz ott meg simán tudsz 5-6%-os hozamot csinálni.
Persze ehhez kellenek a megfelelő konstrukciók. Nem tudom ezek Magyarországon mennyire vannak meg. De itt a többség így vesz autót.
#17: De hitelt írt le.
#20: Úgy, hogy nem légbőlkapott számokkal számolják ki azt amit ki akarnak hozni a kérdés alatt ellenvéleményként. Ott van az előny ebben a gondolatban, hogy van egy új autód, amire a kötelező szervizen kívül nem kell költened. De a pénzed is megmarad. Nincs lekötve az autóban sok millió Ft. Azt tudod forgatni máshogy. Ezt hívják haszonáldozatnak. Vagyis nem ezt, hanem hogy nincs ez a veszteség. Valószínűleg nem 2 évente, hanem inkább 4-5 évente éri meg cserélni a kezdeti nagy értékvesztés miatt, de ismételten konkrét számok függvénye. És ehhez hozzá jön még két tényező. Egyrészt, hogy a második ilyen cserénél, már jó eséllyel a hitel nem lesz nagyobb, mint az első cserénél volt. Tehát egy nagyjából állandó maximumra beáll a tartozás mértéke. A másik, hogy az ilyen ügylet nem 10-20% önerővel szokott megvalósulni. Így, ha bekövetkezik a káresemény, a biztosítás és a roncsérték fedezi a tartozást, tehát nem marad az ember autó nélkül, de tartozással a nyakán.
Nekem is van ismerősöm aki így csinálja régóta és nem adósodott el.
Nyilván ez nem a kis pénzű emberek élete. De egyáltalán nem nagy áldozat azért, hogy mindig egy garanciális, problémamanetes újszerű autód legyen.
Valószínűleg hitelre fogok vásárolni autót, bár összetudnám rá szedni a pénzt..
Jelenleg az autó 30%-a van meg, havonta félre tudnám tenni a nagyjából 15%-át.
Szüleimmel lakom még 1 évig~.
Szóval hitelből vásárolok.
Én még nem láttam olyan bankot, aki jótékonyságból ingyen hitelt ad. Ő meg gondolom megél a semmiből...
Ha 20-30 milliós autóról van szó, még megértem, hoyg abból a pénzből veszel egy lakást, amit kiadsz. A leadózott bérleti díj nagyjából kitermeli a cserébe hitelre vett autó részleteit. Ez oké. De egy átlag 5-6-7 milliós autó árán te nem veszel lakást. Legfeljebb egy garázst. Az meg nem fog annyit hozni. A legális banki kamat meg pláne!
"Tehát egy nagyjából állandó maximumra beáll a tartozás mértéke." Hát ez tényleg "nagyon jó" üzlet. Évekig fizetem folyamatosan a törlesztőrészleteket, de a tartozásom folyamatosan ugyan annyi lesz. Aki bedől az ilyeneknek, hajrá! Én inkább továbbra is addig nyújtózkodom, ameddig a takaróm ér.
24: azt felejted el, hogy az autó ha úgy vesszük amúgy is egy fogyó eszköz. Csak Te nem hónapról hónapra érzékeled a fogyást. Példa: veszel egy használt autót pl. 2.5 millióért. Beleteszed az összes spórolt pénzed, így azon mást nem tudsz venni. Ráköltesz még 100 ropit az átírásra, 200-at az első nagy szervizre. Majd még éves szinten pl 200-at a szervizre. Majd 5 év múlva eladod 1 milláért. Ergo 5 év alatt elment rá másfél milla értékvesztés illetve mondjuk 1 millió a szervizelésre. Persze mindkét érték változhat attól függően, hogy te milyen autót veszel és mennyire vagy szerencsés. Ergo évi fél millád ezekre a dolgokra így is elmegy. Ami havi bő 40 ezer.
Természetesen egy új autónak nagyobb az értékvesztése, cserébe kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt, megbízhatóbb és ritkábban hordom szervízbe, ennek természezesen megvan az ára. És természetesen a hitelnek is megvan az ára, havi 35 Euró körül jön ki a kamat. De ez számomra az az összeg, amiért megéri nem az autóban tartani a pénzemet.
25: Mert hiteles autót nem kell átírni? Nem kell szervizelni? Nem amortizálódik? Sőt, köteles vagy Cascot kötni, ami nem két fillér.
"cserébe kényelmesebb, kevesebbet fogyaszt, megbízhatóbb és ritkábban hordom szervízbe" Na ez vicces az én esetemben. 13 éves autót cseréltem le 0 évesre. Fogyasztásban nincs 2 deci a különbség. Hasonló lökettérfogatú, azonos működési elvű mindkettő, már a 13 éves is turbós volt. Megbízhatóbb? A régivel olajcserék + néha ami elkopott kellett cseréltetni. Az újjal átlagban 3-6 havonta járok szervizbe garanciális problémák miatt. Eddig bő 1 millióba kerültek a javítások. De mivel garanciális az autó, ezt nem én fizettem. És csak imádkozni tudok, hogy minden hiba a garanciaidő alatt jöjjön ki, mert utána nagyon zsebbenyúlós lesz. Emiatt kicsit meg is bántam a cserét. A régihez egy olajcserét megúsztam 30e-ből. Az újhoz ugyan ez csak "éves szerviznek" hívják 100e. Csak egy olajat cseréltek + ránéztek az autóra amíg a csápos emelőn csorgott ki belőle az olaj, mint "átvizsgálás". Újhoz az alkatrészek is dupla áron vannak, csak mert újabb.
Hitelt lehet felvenni új és használt autóra is. És kp-ra is tudsz használt és új kocsit is venni.
"És természetesen a hitelnek is megvan az ára, havi 35 Euró körül jön ki a kamat." Nem tudom milyen összegű autóról van szó. Egy átlag 6-6,5 millió forintnál ez igen jó konstrukció, kb 2%-os THM.
Ha hitelre veszel autót, annak nem csökken az értéke, nem amortizálódik? Mert szerintem amiket felsorolsz költségek, értékcsökkenés, az független attól, hogy kp-ra, vagy hitelre vetted az autódat. Azok a költségek mind megvannak hiteles autóra is, amiket felsorolsz. Mert azok az autóval járnak együtt, nem a fizetési móddal. + még ilyen jó konstrukció esetén is ha csak 5 évig fizeted, kb 800.000Ft, amit kb az ablakon dobsz ki. A hiteles autódat is át kell iratni. A hiteles autódat is szervizeltetni kell. A hiteles autódnak is csökken az értéke. 5 év múlva nem fogod tudni új árán eladni.
A hitel költsége nem váltja ki ezeket, hanem hozzáadódik, növeli azt.
#24: Pont azt, mondom, hogy nem adósodik el az ember. Mert nem növekedik az adósságállománya, cserébe jó, új, problémamentes autóban ül mindig (Az más kérdés, hogy te utálod az új autódat)
De mindegy is. A pénzügyi kultúra még nagyon balkáni szinten van itt
Látom sok embernek savanyú a szőlő itt.
Lehurrogjátok a hiteleseket, akik érdemi választ adnak, azokat is lepontozzátok, vicc ez az oldal.
KP. pontosabban átutalás.
Autóhitelnek csak vállalkozás esetén (hasznot termelő eszköz) látom értelmét.
Magáneszemélyként ha nem tudod megvenni zsebből, akkor az nem a te árkategóriád.
#25: ezek a költségek ugyanúgy téged terhelnek a hiteles autónál is. csak emellé még kamatot is fizetsz.
A tartósbérlet az a konstrukció, ahol nem kell szervízzel és értékvesztéssel foglalkoznod. De az meg nem véletlenül annyi, amennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!