Mi a különbség az 5w30 és 5w40 olajok között?
A melegoldali viszkozitás a különbség.
A fenti válaszok tükrében: az autómhoz (15 éves, tehát relatív mennyire számít modernnek) 0W30, 5W30, 0W40 és 5W40 a gyárilag ajánlott viszkozitás. 95%-ban autópályán járok, 220 km-es inga-utakon. Városban nem futkosok autóval. Ilyen használat mellett sem lesz feltétlenül baja a motornak a 30-as olajjal. Nekem szinte végig 5W30-as volt benne. 300k km-en túl sincs mérhető olajfogyasztásom. Az olajbeöntőn betekintve szép fényes fémtiszta minden.
Utána kell olvasni konkrét fórumokon. Például PD TDI-be 5w40-et ajánlják, mert az 5w30-al el tud kopni a vezérműtengely bütyke.
Viszont az 5w40 meg magasabb hamutartalmú így a DPF-nek nem annyira jó.
Csak kíváncsiságból: mi a helyzet az újabb, 10 évnél fiatalabb autókkal, amikhez pl 0W20, 0W16-os olaj a gyárilag ajánlott? Azokkal nem szabad autópályázni megpakolva?
Vagy egy 2005-2010 között készült autó gyártástechnológia még annyival másabb, olyan őskövület? Már akkor is voltak évek óta bőven modern CR-dízelek, változó szelepvezérléses turbós benzinesek.
Nem kötekedésképp kérdezem, érdekel a téma.
0W20 olaj például kell egy prince motorba. BMW-PSA közös fejlesztés.
CRTDI-t én Mobil1 5W30-al hajtom. Nulla olajfogyasztás 200.000 km alatt, olajcsere 10 ezrenként.
0W30 szvsz erre az éghajlatra felesleges. minusz 10 foknál hidegebb nem szokott lenni. Egyébként CRTDI már nem annyira érzékeny az olajra mint a PD TDI. Viszont az üzemanyagra az. Noname kúton nem szabad tankolni csak a nagyobb kutakon.
Én vagyok a 3-as és a 7-es. Ezt pont jónak írod! :D
Én válaszoltam hogy 5W30-as olajjal járok, 300.000 km felett tart a 2005-ös autó, 15.000 km-enként cserélve az olajat. Nem VW-konszernes autó, de szintén CR-dízel. Egy deka olajfogyasztás nincs. Tankolásnál kivétel nélkül prémiumot tankolok vagy a "kagylós", vagy az "osztrák" kúton. Gázolajszűrőt a gyári ajánlás felénél cserélem, Mahle, vagy MannFilter típusokra. ;)
0W20-as olaj nem olyan ritka. Amiről tudok, pl újabb, de még GM fejlesztésű turbós benzines Opelekbe, vagy bizonyos Fordokba is ez az ajánlott. Ezért kérdeztem, hogy azokkal mi a helyzet kánikulában autópályán, vagy hegymenetben megpakolva. Ott nem számít, hogy olyan mint a víz? Vagy milyen megoldás miatt kellhet ezekbe ilyen? Opelnél olvastam, hogy kezdetben ott is 5w30 volt, csak az LSPI miatti kedvezőbb tulajdonságok miatt váltottak 0w20-ra.
Nálunk telente volt már bőven -10 fok alatti hőmérséklet, pedig az ország déli részén élek, városi hőszigetben. A tavalyi tél valóban kivétel volt, akkor -6 foknál nem volt hidegebb. De ez nem jelenti hogy már soha nem is lesz. 2015 vagy 16 januárjában indítottam -17 fokban a jó öreg dízelemet. Pöccre indult. :) A külterületeken megvolt a -20 is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!