Városba van értelme az erős autónak?
Sokszor látni a városban pl. anyucikat nagy teljesítményű autókban vagy SUV-okban.
Városban ki lehet használni az erős autót? 150-200 lóerőt ki lehet huzatni ott?
Vagy ez inkább a villantásról szól, hogy mutassák, hogy ők vagy a férjük meg tudják venni, és egy kisautó is elég lenne nekik?
Azért mielőtt leszóltok másokat, azt is érdemes szem előtt tartani, hogy lehet, hogy az ovi 5 perc, de valószínűleg anyuka nem ül az oviban all day.
Anyukám is több száz lóerős az autója, de nem a pesti forgalomban használja ezt ki nyilván... Aki sokat közlekedik autópályán, városon kívül, annak megéri. Gondolom nem követitek az összes "SUV-os anyukát" egész nap, hogy lássátok, hol megy az autóval.
150-200 lóerő teljesen átlagos manapság, inkább 300+-ra gondolsz.
Egyébként nem feltétlenül csak városban használhatnak egy autót attól, hogy ott látod.
Nyilván nem teszik le az autópálya szélén és ülnek át egy kisebbe.
"Van-e értelme"? Persze, hogy van, magabiztosabban és jobban gyorsulsz. Ráadásul normális autót nem tudsz venni 1.4-es motorral, hanen alapból 3000 köbcentitől indul (mondtam valamit) a motorizáltság.
Egy 1000 köbcentis, turbós kis vacakkal is tartod a 180-at manapság, de nem mindegy, milyen gyorsan éred el. Pont, ahogy a 85-öt városban, egy 70-es táblánál.
Én Q7-et vezetek, Pestre nem azzal szoktam lemenni, de itt Sopronban nem nagyon van parkolási gond a konkrét belvároson kívül, így semmi hátrányát nem érzem.
150 lóerő ma már teljesen átlagos. Egy 1.4 körüli kis blokk simán tud ennyit.
Nem azért kell ilyen teljesítmény, hogy az ember 200-zal száguldozzon. Sőt, azt mondom, hogy autópályára ahhoz hogy az ember tartsa a 130-at nem is kell feltétlenül 150 lóerő. De nem mindegy hogy mennyire gyorsul. Ennek meg városban van jelentősége, ahol sokat kell gyorsítani, lassítani, kilőni ha olyan a helyzet.
Az autó külső fizikai mérete megint más téma. Most mindenki meg van őrülve az SUV-k ért. Városban én sem látom sok értelmét, nem túl praktikus. Autópályára meg pláne. Csak a fogyasztás fog nőni a krumpli légellenállás és a nagy rugózatlan tömegek miatt. Egyedül akkor látom értelmét, ha az embernek van telke, rendszeresen jár földúton. Ott jól jön a magasabb hasmagasság, nagyobb kerekek, még ha nem is egy összkerekes terepjáró. A többi meg csak divat majmolás.
Az irigység beszél sokakból csak... De még ha neki van is rávalója is sajnálja a másiktól... Ilyenek sajnos a magyarok, illetve az ember.
Egyébként meg, a hamis biztonságérzet miatt is veszik a nagy kocsikat. Láttam én már 30 milliós Merciben is kiscsajt, meg anyukát. Ez van, dől a pénz akkor ha meg tudja venni meg is veszi, hiába elég lenne egy kis Citroen is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!