Van különbség a német és a magyar levegőben, környezetben?
Köszi a válaszokat.
#8: Mint írtam, olyankor megyek amikor autó sincs az utakon. Reggel 5-re már bent vagyok, délután meg fél kettő fele indulok. Délután kicsit nagyobb a forgalom, de akkor is simán tudok jönni a saját tempómban.
#9: Ha van emelkedő vagy lejtő, akkor a visszaúton valamennyit csak sikerülne korrigálni, nem? Mert én oda-vissza távokat teszek meg kizárólag. Valamennyi eltérés biztos van a két útszakasz között, de az autóban ülve én azt nem vettem észre (tehát olyan nagyon sok nem lehet).
#10: Utoljára 8 hónapot voltam kint, márciusban jöttem haza, tehát itthon meg van 7 hónapnyi mérési eredményem. Ha azt látnám, hogy van szórás az adatokban, akkor én is azt mondanám, hogy pontatlan a mérés és több idő átlagát kellene nézni, de végig ez a jellemző. Folyamatosan alacsonyabb volt kint a fogyasztásom.
#11: Nem én mérek, hanem az autó, a műszerfalon. A nagy átlagfogyasztást meg úgy számolom, hogy folyamatosan írom mennyit tankolok bele, meg az óraállást is lejegyzem. Ha érdekel valakit van egy excel táblám, abban minden tankolás benne van, kilométeróra állásokkal.
Nem az autóban vagy a változó terepben, sofőrben kell keresni a hibát. És abszolút nem a levegőben.
Nagyon egyszerű a válasz. Ennyivel jobb a kinti üzemanyag minősége.
Itthon elég silány a minőség, ezért a többletfogyasztás a némethez képest.
Ha egyszer újra arra jártok, tankoljatok meg rendesen, ha hazaértek vele, itthon is annyit fog fogyasztani az autó, mint kint.
És ha itthon tankoltok, és elindultok kifelé, akkor is többet fog fogyasztani.
#14: Ez teljesen igaz, csak egy dologra nem ad magyarázatot: hogy a pillanatnyi tartott gázos fogyasztás az miért több itthon. Lehet hogy az autó érzi hogy itthon van és plusz benzinégetéssel jelzi hogy menekülne innen? :D
A benzin eltérés ötletét viszonylag hamar eldobtam, mert a neten azt írják mindenhol hogy azonos. Viszont az is eszembe jutott, hogy régen (még az előző autómmal, 100-as Audi) még itthon kipróbáltam, hogy a 100-as meg a 95-ös benzin között van-e különbség, és volt. Ugyanúgy ment vele az autó, de a 100-asból majdnem 5 decivel kevesebbet evett. Anno utánaolvastam, és azt mondták rá a szakértők, hogy a magasabb oktánszám miatt nagyobb gyújtást tud adni az autó, és így erősebb is lesz. Vagy valami ilyesmi. Ez sem rövidtávos átlag volt, hanem mint a mostani, hónapokon keresztül tartó, és felváltva tankoltam egyiket-másikat. Az nem lehet hogy most itt is ilyen különbség van? Tehát hogy máshogy adalékolják vagy valami.
Volt régen egy ukrán kollégám, ő rendszeresen járt haza, és ő mindig Mo-n tankolt, mert az ukrán benzinnel szarul ment a kocsija és jelentősen többet is evett. És ez nem volt régen, úgy 8 éve. Tehát akkor még biztosan volt különbség az ugyanolyan oktánszámú benzinek között. Ez mára akkor már nem jellemző?
Holnap majd megkérdezem az egyik kollégámat, ő is magyar, és sokat ingázott No. és Mo. között, kíváncsi vagyok hogy nála is jelentkezett-e ez, és ha igen akkor talált-e rá megfejtést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!