Dízel autónak sok a tartós 3000-es fordulat az autópályán?
Egy jól karbantartott 2001-es Ford Focus 1.8 tddi. 90 lóerős változat.
3000-et forog 130 nál. (Óra szerint 130km/h Gps szerint 122-123)
Még egy kérdés:
Egy helyben álláskor mi az a legkissebb idő amikor már érdemes kikapcsolni az autót?
- Ma példáúl elindultam otthonról, de valamit otthonfelejtettem és vissza kellett ugranom. Csak beléptem a házba és gyors vissza ki. Maximum 1 perc lehetett.
- Másik példa, hogy tankolás után ellenőriztem a a kerekekben a guminyomást. Nagyjából 2-3 perc lehetett. Ti ilyen esetben járatjátok a motort vagy kikapcsoljátok?
- Most pedig a legjobb. Az országhatáron a várakozó sorban mivel teszek legkissebb kárt a motorban? Ha folyamatosan járatom és 3-4 percenként araszolok előre 5-10 métert, vagy ki-be kapcsolgatom az autót?
Ez a kérdés nem a környezetszennyezésről szól. Az autózás töredékét teszi ki a világ globália környezetszennyezésének. És mielőtt valaki azt írná, hogy de az a lényeg, hogy a városokban él a legtöbb ember és hogy ott kipufogják ezt a keveset is... Közlöm, hogy egy kis faluban élek.
De nem is ez a lényeg. Hanem, hogy az autóm motorjának mi a jó.
Totál mindegy. 20 éves az autód. Mire bármi különbséget ki lehetne mutatni a két módszer között, addigra már rég ócskavas lesz.
A 3000-es fordulatszámtól meg semmi baja nem lesz. Ha gondot okozna a 3000 rpm, akkor nem 5000-nél szabályozna le, hanem 2500-nál.
130-as utazót bírnia kell, ha ez 3000-es fordulaton van neki, akkor annyi.
válaszok:
- ennyiért ne állítsd le, mert az akksit eléggé leszívja a dízel izzítása
- hát ha szerted szívni a gázt... én leállítanám
- ha tolod
Nagyon gyakori mostanában ez a kérdés, hogy árt-e ez meg az a fordulatszám. Mindig az a válasz, hogyha van kenés, akkor nem árt.
Dízelnél 1-2 percre nem szabad leállítani, mert indításnál nagy terhelésnek van kitéve.
Tankolásnál mindig le kell állítani a motort.
Az országhatárnál inkább járasd a motort.
Nem értem miért kell ócskavasazni. Egy egyszerű kérdésre vártam csak választ.
Ez a leszabályzás dolog amit írtál pedig egy hülyeség. Mert ezzel azt mondod ha egy kocsi X számnál leszabályoz, te pedig alatta vezeted egy párszáz fordulattal akkor az okés.
Esetemben ha 4500 rpm el haladok akkor az szerinted semmi problémát nem okozna a motornak, hiszem 5000 nél szabályoz le.
#4 #5 #6
Köszi a válaszokat!
#23.23 Pedig elég világosan leírta, de akkor kifejtem - helyette. Van egy közel 20 éves autód. Mivel dízel, valószínűleg nem a sarki közértbe jártak vele, könnyen lehet benne 300-400 ezer kilométer. Ha ez alatt szarrá hajtották, akkor akárhogy kíméled, simogatod, énekelsz neki, tönkre fog menni hamar. Ha viszont valóban megkímélt, akkor viszont előbb fog szétrohadni alattad, mint hogy a motor tönkremenne, tehát a kérdésben flesorolt apróságoknak nem lesz jelentősége.
A környezetszennyezéssel kapcsolatban nem értek egyet, de nem fogok vitatkozni. Járasd az EURO II-es szarodat, csak aztán meg ne fulladj!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!