Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autónak sok a tartós...

Dízel autónak sok a tartós 3000-es fordulat az autópályán?

Figyelt kérdés

Egy jól karbantartott 2001-es Ford Focus 1.8 tddi. 90 lóerős változat.

3000-et forog 130 nál. (Óra szerint 130km/h Gps szerint 122-123)


Még egy kérdés:


Egy helyben álláskor mi az a legkissebb idő amikor már érdemes kikapcsolni az autót?

- Ma példáúl elindultam otthonról, de valamit otthonfelejtettem és vissza kellett ugranom. Csak beléptem a házba és gyors vissza ki. Maximum 1 perc lehetett.

- Másik példa, hogy tankolás után ellenőriztem a a kerekekben a guminyomást. Nagyjából 2-3 perc lehetett. Ti ilyen esetben járatjátok a motort vagy kikapcsoljátok?

- Most pedig a legjobb. Az országhatáron a várakozó sorban mivel teszek legkissebb kárt a motorban? Ha folyamatosan járatom és 3-4 percenként araszolok előre 5-10 métert, vagy ki-be kapcsolgatom az autót?



2020. okt. 22. 22:30
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

Látom, az ócskavas kiverte a biztosítékot nálad. :D

Pedig csak arra utaltam, hogy van mondjuk max. 10 éve hátra az autódnak és utána nem lesz gazdaságosan fenntartható, tehát valószínűleg bontóba fog kerülni. Az, hogy járatgatod vagy leállítgatod, annyira minimális különbség, hogy nem kimutatható. Ha pl. 5 év múlva tönkremegy az önindító, akkor te meg fogod tudni mondani, hogy ez azért volt, mert leállítgattad 1 percekre? Hát, rohadtul nem. Ha valami tönkremegy benne, az nem ilyen dolgokon fog múlni.


"Ez a leszabályzás dolog amit írtál pedig egy hülyeség. Mert ezzel azt mondod ha egy kocsi X számnál leszabályoz, te pedig alatta vezeted egy párszáz fordulattal akkor az okés."

Fogyasztás és károsanyag kibocsátás szempontjából nem okés, de azt írtad, hogy az téged nem érdekel.


Szerintem meg az a hülyeség, hogy egy párszázezer Ft-os tucatautót úgy kezelsz, mintha valami nagy ritkaság lenne, amit hímestojásként őrizni kell. És mintha nem kapnál hozzá bontott motort aprópénzért...


"Esetemben ha 4500 rpm el haladok akkor az szerinted semmi problémát nem okozna a motornak, hiszem 5000 nél szabályoz le."

Akkor írd le légy szíves, hogy pontosan melyik alkatrész fog tönkremenni, ha 3000 helyett 4500-at forog a motor és ez kb. hány km után fog bekövetkezni. Köszi.

2020. okt. 23. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
49%

3500 vagy 4500-nál legfeljebb nem itt lesz a nyomatékgörbe maximuma. Tönkre emiatt nem fog menni vagy károsodni. A dízel tudtommal nem ekkora fordulatnál a leghatékonyabb, ennyi.


Egy dízel teherautó vagy busz motorjanak lehet akár 20-25 ezer is a max fordulata. Ez sem megy tönkre :D

2020. okt. 23. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
87%
Kikapcsolni a melltartót kell, a motort lekell állítani.
2020. okt. 23. 06:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:

Nem is terveztem 3-4 évnél hosszabb távra az autóval, de addig nem szeretném tönkretenni.

330.000 kilóméter van benne.

A motor euro 3-as.

Én minden hozzám kötődő dologgal úgy bánok mintha hímes tojás lenne. Valaki ilyen, valaki pedig még az olajat se cseréli.


#13

Igazad van. Akkor tegnap mindkettő megvolt.


Egyébként pedig első autó.

Köszönöm a válaszokat! Akadt közöttük néhány hasznos is. :)

2020. okt. 23. 08:12
 15/17 anonim ***** válasza:
a benzinesen forgott ennyit, soknak tűnik. Amúgy nem káros még ez.
2020. okt. 23. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

20 éves az autód és az előtted lévő x tulaj minimum 8x megkerülte vele a Földet.

Ha tönkre is fog menni bármi, az nem azért lesz, mert leállítottad a motort 1 percre, vagy mert 3000-et forgott az autópályán...

Még ha szerelnél bele motorelőmelegítőt, naponta olajat cserélnél és csak autópályán használnád 90-nel, akkor is tönkremehetne bármikor.


#12: Te szerintem elnéztél egy nullát. Az f1-es autók nem forognak ennyit.

2020. okt. 23. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:
Azóta mentem vele 20e kilométert gond nélkül.
2022. máj. 22. 08:57
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!