Dízeles autón tanultam vezetni. De egyszerűen a benzinessel induláskor lefulladok. Mit csinálok rosszul?
Szóval:
Ha mechanikusan gondolkodol, vesztettél! Meg kell értened és alkalmaznod kell a műszaki foglalkozáson tanultakat!
1. A Diesel autók motorjai "alapjáraton", kisebb fordulaton "erősebbek", "nyomatékosabbak", meg van bennük egy olyan egység, ami nem engedi "lefulladni".
2. A bengzines autók alapjárata fix és nincs bennük olyan egység, amelyik korrigálja "automatikus gázadással" a terhelést.
A bengzines nagyobb fordulaton adja ugyanazt a teljesítményt.
Úgy tanítottuk, hogy induláskor TARTSÁL annyi gázt, hogy "halljad" a motor hangját. A többit úgy, ahogy a Dieselnél.
Mivel a bengzines motor fentiek miatt "hangosabb", a füled már kívánná, hogy magasabb fokozatba kapcsolj, de tudatosan gyorsítsál még, mert alapvetően a Diesel motor alacsonyabb fordulatszám tartományban adja ugyanazt a teljesítményt (sebességet).
Remélem, boldogulsz.
#11: Milyen "egységről" beszélsz? Minden modern autó tudja szabályozni az alapjáratot, attól függetlenül, hogy benzines vagy diesel. A 20 évnél fiatalabb autókban általában elektronikus a gázpedál, tehát ezeknél ez még könnyebben kivitelezhető, mert nincs mechanikai kapcsolat a gázpedál és fojtószelep/befecskendező között.
Ha valamilyen okból lecsökken a fordulatszám, akkor emeli a motor teljesítményt, hogy visszaálljon. Sőt, az újabb autók már figyelik a kuplungpedál állását és emelik a fordulatszámot, amikor engeded fel a kuplungot.
#12
1. A röpsúlyos-ról beszélek-ha tudod, mi az.
2. Az elektronikus gázpedálnak semmi köze ehhez, sőt, mivel nem közvetlen és bizonyos késleltetéssel működik, még több rutint és odafigyelést igényel.
A kérdezőnek hasznos amit írtál, előrébb lesz vele, ha elolvassa?
#13:
1. Kb. 20 éve szinte kizárólag common rail dieseleket gyártanak, amiben nincs röpsúlyos regulátor.
2. Miért ne lenne hozzá köze? Pl. egy benzines ha leesik a fordulatszám, akkor jobban kinyitja a fojtószelepet és voilá, máris "korrigálja "automatikus gázadással" a terhelést", ahogy te fogalmaztál. De már az e-gáz előtti benzineseken is volt megkerülő szelep, amivel tudta szabályozni az alapjáratot, terhelésváltozás esetén.
Ha nem így lenne, akkor bekapcsolnád a légkondit és lefulladna az autó.
Nem tudom, mennyire hasznos neki, de amiket te írtál azok vagy elavult, vagy téves ismeretek voltak.
A műszaki foglalkozás meg jó vicc volt, de ez gyakorlatilag nem létezik manapság. Szerintem ez rendben is van, mert ma már nem kell tudnia a vezetőnek, hogy mitől megy az autó. A tanulónak annyit kell tudnia, hogy úgy engedje fel a kuplungot, hogy ne fulladjon le. Ehhez pedig hiába ismeri a röpsúlyos regulátor működését, ez csak gyakorlással fog menni.
Huhh... Így túlbinyolítani. Röpsúly meg lendkerék meg anyámkínja. Egyinek sincs semmi köze az elinduláshoz, a dízel sem ettől nyomatékos.
Hogy legyen valami egyszerű válasz is a kérdésre:
Pici gáz mindig kell az elindulásnál, valahol 1000-1500 között, de felesleges bőgetni a motort. A kuplungnál tényleg az a pont a kulcs, amikor érzed, hogy elkezd "fogni" azaz kissé megmozdul az autó. Onnan ne is engedd tovább, vagy csak minimálisan és tartsd azon a ponton, hogy picit csússzon a kuplung. Amint gurul az autó, felengedheted teljesen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!