Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízeles autón tanultam vezetni...

Dízeles autón tanultam vezetni. De egyszerűen a benzinessel induláskor lefulladok. Mit csinálok rosszul?

Figyelt kérdés
2020. okt. 22. 21:44
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
54%

Szóval:

Ha mechanikusan gondolkodol, vesztettél! Meg kell értened és alkalmaznod kell a műszaki foglalkozáson tanultakat!

1. A Diesel autók motorjai "alapjáraton", kisebb fordulaton "erősebbek", "nyomatékosabbak", meg van bennük egy olyan egység, ami nem engedi "lefulladni".

2. A bengzines autók alapjárata fix és nincs bennük olyan egység, amelyik korrigálja "automatikus gázadással" a terhelést.

A bengzines nagyobb fordulaton adja ugyanazt a teljesítményt.

Úgy tanítottuk, hogy induláskor TARTSÁL annyi gázt, hogy "halljad" a motor hangját. A többit úgy, ahogy a Dieselnél.

Mivel a bengzines motor fentiek miatt "hangosabb", a füled már kívánná, hogy magasabb fokozatba kapcsolj, de tudatosan gyorsítsál még, mert alapvetően a Diesel motor alacsonyabb fordulatszám tartományban adja ugyanazt a teljesítményt (sebességet).

Remélem, boldogulsz.

2020. okt. 25. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
61%

#11: Milyen "egységről" beszélsz? Minden modern autó tudja szabályozni az alapjáratot, attól függetlenül, hogy benzines vagy diesel. A 20 évnél fiatalabb autókban általában elektronikus a gázpedál, tehát ezeknél ez még könnyebben kivitelezhető, mert nincs mechanikai kapcsolat a gázpedál és fojtószelep/befecskendező között.

Ha valamilyen okból lecsökken a fordulatszám, akkor emeli a motor teljesítményt, hogy visszaálljon. Sőt, az újabb autók már figyelik a kuplungpedál állását és emelik a fordulatszámot, amikor engeded fel a kuplungot.

2020. okt. 25. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

#12

1. A röpsúlyos-ról beszélek-ha tudod, mi az.

2. Az elektronikus gázpedálnak semmi köze ehhez, sőt, mivel nem közvetlen és bizonyos késleltetéssel működik, még több rutint és odafigyelést igényel.


A kérdezőnek hasznos amit írtál, előrébb lesz vele, ha elolvassa?

2020. okt. 25. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim válasza:
97%
Én is dízelen tanultam. És benzinest vettem. Nekem nem kell gáz az elindulásnál. Csak a kuplungot engedem óvatosan és elindul az autó.
2020. okt. 25. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
100%
#13: benzines autókban is van lendkerék. Benzines (injektoros) autók is szabályozzák az alapjáratot, ha terhelést érzékelnek.
2020. okt. 25. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
100%

#13:

1. Kb. 20 éve szinte kizárólag common rail dieseleket gyártanak, amiben nincs röpsúlyos regulátor.

2. Miért ne lenne hozzá köze? Pl. egy benzines ha leesik a fordulatszám, akkor jobban kinyitja a fojtószelepet és voilá, máris "korrigálja "automatikus gázadással" a terhelést", ahogy te fogalmaztál. De már az e-gáz előtti benzineseken is volt megkerülő szelep, amivel tudta szabályozni az alapjáratot, terhelésváltozás esetén.

Ha nem így lenne, akkor bekapcsolnád a légkondit és lefulladna az autó.


Nem tudom, mennyire hasznos neki, de amiket te írtál azok vagy elavult, vagy téves ismeretek voltak.


A műszaki foglalkozás meg jó vicc volt, de ez gyakorlatilag nem létezik manapság. Szerintem ez rendben is van, mert ma már nem kell tudnia a vezetőnek, hogy mitől megy az autó. A tanulónak annyit kell tudnia, hogy úgy engedje fel a kuplungot, hogy ne fulladjon le. Ehhez pedig hiába ismeri a röpsúlyos regulátor működését, ez csak gyakorlással fog menni.

2020. okt. 25. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
91%
emelkedőn érdemes tanulni a kuplung csusztatást. Nekem úgy tanították, hogy kis emelkedőn 1 helyben kell tartani az autót minnél kisebb gáz és kuplung segítségével. Ha ezt megtanulod többé nem lesz kuplung gondod.
2020. okt. 25. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim válasza:
100%

Huhh... Így túlbinyolítani. Röpsúly meg lendkerék meg anyámkínja. Egyinek sincs semmi köze az elinduláshoz, a dízel sem ettől nyomatékos.

Hogy legyen valami egyszerű válasz is a kérdésre:

Pici gáz mindig kell az elindulásnál, valahol 1000-1500 között, de felesleges bőgetni a motort. A kuplungnál tényleg az a pont a kulcs, amikor érzed, hogy elkezd "fogni" azaz kissé megmozdul az autó. Onnan ne is engedd tovább, vagy csak minimálisan és tartsd azon a ponton, hogy picit csússzon a kuplung. Amint gurul az autó, felengedheted teljesen.

2020. okt. 27. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
0%
nem értem, miért nem szeretik az emberek az automata váltót?
2020. okt. 27. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
Nem elég lassan felengedni a kuplungot. A kuplunk kb. a közepén fog (vagy attól picit még fentebb) egy rövid kb. 1-2 cm-es szakaszon. Csak ezen a szakaszon számít, hogy milyen gyorsan engeded fel. Itt kell nagyon lassan. Ezt gyakorolhatod pl. úgy is, hogy először nem adsz semmi gázt, hanem csak engeded a kuplungot fel, és amikor érzed, hogy mozdul az autó, rögtön újra lenyomod a kuplungot, majd megint felengeded, megint addig, hogy érezd, hogy mozdul az aztó (nem kell vele elindulj, csak érezd, hogy mozdul), és megint lenyomod a kuplungot. Így "játsz" vele jópárat, hogy ráérezz a kuplung fogáspontjára. Aztán adhatsz hozzá pici gázt is, jobban is megmozdíthatod az autót, aztán el is indulhatsz vele. Csak gyakorold ezt jó sokat.
2020. okt. 27. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!