Milyen vezetési stílust igényel az autó, ha menet közben regenerál a DPF szűrő?
Van egy 2014 es évj. VW, 1.6 Crtdi autóm.
Bár hosszabb utakra is használom, a napi munkábajárás kb 15 km városban, is megy.
Heti 1-2x veszem észre hogy regenerál, abból, hogy jobb a gázreakció, és megemeli az alapjárati fordulatot.
Kérdés: ha ez éppen városban jön rá, pl munkába menet reggel, mikor nincs idő / mód arra, hogy "jól megküldjem autópályán" hogyan vezessem?
Most azt próbálom, hogy magasabb fordulaton tartva, pl 2-esben 2500 körül autózok vele 50 nel (ugye városban vagyunk).... (próbálva imitálni az autópályás körülményt)
Ha így nem, akkor városban mit tehetek, ha észreveszem, hogy regenerál. Félreállni sem lehet, mert úgy tudom alapjáraton ha csinálja az sem jó...
Semmit ne csinálj! Az autó teszi a dolgát, ne akarj okosabb lenni nála. Egyedüli teendő, hogy ne állítsad le mielőtt befejezi a regenerálást.
Egyébként heti 1-2x nagyon sűrű lenne, lehet más oka van ennek.
Az a "kiégetés" az ilyen automata DPF tisztítás nélküli modelleknél volt járatos, akkor is inkább csak a turbó lapátjainak és a kipuffredszernek a koromtalanítására (mondjuk rövid, városi hazsnálhgatás esetén a turbó forgórész koromtalanyítására ma sem árt havi egy-két hosszabb "meghajtás".
A "blue motion" vagy egyéb plusz tisztítófolyadékos rendszereknél végképp nincs más használat.
Sokan azt hiszik, a xarakodó EGR-t is rendbe teszi az ilyen alkalmi megkergetés. Hát nem nagyon. Az egr-en már közel sem olyan forró gáz megy át, hogy ott bármi leégjen. Esetleg lefújja a koromból, amit tud, de közben meg a szolenoidhoz befújja a többit aztán így is-úgy is beáll tőle.
Egy alkalmi leszerelés és ultrahangos mosóban megáztatás segíthet végleges bedöglés elkerülésére.
értem, köszi szépen, akkor nem "bőgetem" feleslegesen ha épp városban támad kedve regenerálni.
nem blue motion. csak sima crtdi
Az egr tisztítgatásról már én is halottam, hogy megelőző beavatkozásnak jó.
Egyébként csak OMV-nél trankolok bele prémium dízelt
Nekem 1.2 CRTDI van 2011-es. Én is annyit megyek amennyit te.
99%-ban városban dobja be a regenerálást mikor jövök haza. :D
Olyankor 2500-as fordulaton megyek még egy kb 10 percet amíg az alapjárat vissza nem áll. 200 ezer km-el még gyári a DPF.
Nekem havonta egyszer szokta beadni kb.
Úgyhogy én azt mondom, hogy ez az egész DPF téma túl van aggódva sokak részéről.
utsó:
havi 1x? akkor én valamit nagyon rosszul csinálok...
heti 1-2x előfordul, de ha többet használom hosszú távod (értsd hétvégente egy egy kirándulás 2-3 száz km) akkor is 2 hetente 1x
Egyrészt 1.2-es gondolom kevésbé tömődik el, mert kisebb motor és megkockáztatom, hogy a DPF méretet meg hasonló lehet, mint az 1.6-nál.
Amúgy én mindig úgy járok, hogy 2200 körül van állandóan a fordulat.
Az se jó amit sokan csinálnak, hogy 1600-as fordulattal járnak városban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!