Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltóról lenne pár...

Automata váltóról lenne pár kérdésem!?

Figyelt kérdés

Pár napja vettem meg első automata kocsimat (DSG), nincs semmi tapasztalatom de sok videót nézek róluk.

-Menet közben ha pl pirosnál megállok, és D-ben hagyom az autót, tartsam lenyomva a féket amíg állok vagy felengedjem?

-Mikor leállítom a kocsit, először tegyem be P-be, vagy elég miután leállítottam a motort? A kéziféket ilyenkor mikor nyomom be?

-A féket, meg a váltón a gombot minden váltás előtt be kell nyomni (kivéve S) ?



2020. okt. 15. 15:45
 1/6 anonim ***** válasza:
90%

Az automata váltónál nem kell semmit csinálni, csak indulás előtt D-be tenni, oszt usgyi..

piros lámpánál természetesen D-ben hagyod(nem kell matatni a váltót)és lában a féken..ha emelkedő, ha lejtő, ha sík út..

leállításkor láb a féken, járó motornál P-be tolod, és akkor állítod le a motort. a kéziféket ez után tolod be.


az utolsó kérdést nem értem...nem kell csinálni semmit, csak D, aztán béke..az S az sport fokozat, jobban pörög, nagyob fordulaton vált.

Az én kocsimnál ha jár a motor nem is tudom leállítani(nagyon halk, észre sem veszem, a fordulatszámlálót nem nézem)


Akármilyen márkájú automatám volt, csak D aztán nyomás(kivéve ha erős emelkedőn vontattam, akkor kellett visszarántani 2 be, vagy L be.


az automata váltó kényelmi autózást szolgálja, nem kell babrálni semmit.


a kocsi kézikönyve mindenre kitér.

2020. okt. 15. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
90%

- D és nyomod a féket. Ha sokat kell állni (pl. vasúti átjáró), akkor P-be rakod és akkor leszállhatsz a fékről.

- Teljesen mindegy a sorrend.

- Igen, a legtöbb típus enélkül nem enged váltani, azért van így, hogy elkerüljék a véletlen váltásokat.

2020. okt. 15. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Mindig az autó álló helyzetében, és a féket benyomva választjuk ki a sebességet - legyen az P, R, N vagy D.

Ha sokáig állsz egy helyben (pl piros lámpa, ami akár 1 percig is az lesz, azaz állni fogsz; vasúti sorompó, stb, stb), én nem erőltetném D-ben hagyni a váltót és nyomni a féket - egyrészt felesleges, és szerintem káros is - arról nem beszélve, hogy kisütöd a féklámpáddal a mögötted álló retináját (főleg az új LED-es izzósakkal), nem kerül semmibe kivenni sebességből és P-be, de akár N-be hagyni (ilyenkor ha kell, kéziféket is behúzva). Sajnos nagyon sok a rossz sofőr, és a kézi váltós autóval is állandóan a féken állnak meg sebességben hagyják az autót - nem hiába van az autóban egy KÉZIFÉK is...

Az autót is P-ben állítsd le, ne utólag kapcsolgass, amikor már nem jár a motor és így nem jut kenés a váltó mechanikájához - mert az bizony egyszer megbosszulja majd magát.

Az autót beindítani pedig csakis P vagy N fokozatban engedi az elektronika, vagyis nálam így működik.

ÉS egy nagyon fontos dolog, az Aut váltó is igényli a karbantartást, ugyanúgy le kell benne cserélni az olajat és a szűrőt. Csak sajnos erre sok tulajdonos nem gondol és nem is költ, és utána szidja a márkát, hogy 600-700e Ft volt a komplett Aut váltó felújítása.

2020. okt. 16. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, hasznos infók voltak!
2020. okt. 16. 13:04
 5/6 anonim ***** válasza:
En meg annyit kerdeznek hogyha D-be van akkor piros lampanal muszaj a feket benyomni vagy az is jo ha a kezifeket huzom be?
2020. okt. 16. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha D-ben vagy, akkor az Aut váltó úgymond magától elkezd előre kúszni, azaz ha nem nyomod a fékpedált és pl áll előtted valami / valaki, akkor szépen nekigurulhatsz.

Amint lelépsz a fékről D állásban, az autó elkezd úgymond kúszni előre - ez a váltónak a sajátossága. Értelemszerűen ha picit akarsz előre kúszni, akkor finoman játszol a fékpedállal, és csak annyit mész előre, amennyit szeretnél. Nem véletlenül kopnak gyorsabban a fékbetétek egy Aut váltós kocsin.

Hasonló módon rendkívül káros a szerkezetnek, ha emelkedőn állsz, és kvázi D-ben hagyva a váltót, a féket nem nyomva állsz egy helyben. Gyakorlatilag rongálod a mechanikát, mert szerencsétlen menne előre, de a lejtő ugye visszatartja/megfogja - kvázi megtartja az autót egy helyben állva, amire a kézifék volt hivatott.

Ha hosszabb ideig állsz piros lámpánál, nyugodtan tedd N-be a váltót, és utána le lehet lépni a fékről (és persze ha nem sík talajon állasz, akkor húzd be a kéziféket). De lehet akár P-be is tenni, csak ilyenkor lehet majd hallasz mögötted 1-2 dudaszót, mert ugye ilyenkor (azaz azzal a mozdulattal amikor D-ből átteszed a váltót R-be) felvillannak hátul a tolatólámpák - és aki netán nem olyan gyakorlott vezető mögötted, azt hiheti nagy rémületében, hogy mindjárt neki fogsz tolatni vagy hogy esetleg véletlenül "melléváltottál".

Hasonló az eljárás akkor is, amikor P-ből teszed be sebességbe, azaz D-be. Felvillannak egy pillanatra a tolatólámpák.

2020. okt. 16. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!