Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség a lóerő és a...

Mi a különbség a lóerő és a nyomaték között?

Figyelt kérdés

Mindig ködös magyarázatokat találok/kapok, mintha mindenki sejtene valamit, de senki sem tudná pontosan. Azt tudom, hogy a lóerő az üzemanyag égése során keletkezik, de honnan jön a nyomaték? A nyomatékgörbe mindig eltér a lóerőgörbétől, más fordulaton jelentkezik a maximuma, ha veszünk két azonos erejű motort eltérő nyomatékkal, milyen különbség okozza az eltérést?


Milyen vezetésbeli különbség van egy kevesebb lóerejű, nagyobb nyomatékú, és egy nagyobb lóerejű, kisebb nyomatékú autónál?


Az érthetőség és egyszerűség kedvéért maradjunk kizárólag a benzines autók példájánál.


2010. aug. 8. 10:29
1 2
 11/13 DONIBOY válasza:
Tehát ha jól értem a nyomaték az ami közvetlen a dugattyút nyomja, tehát minél nagyobb a nyomaték, annál nagyobb erővel nyomja le a robbanás a dugót, a lóerő pedig amivel a főtengely tekeri a kuplungot, azaz az optimális fordulaton a lóerőt lehet érezni, kis fordulaton meg a nyomatékot?(pl nyomatékcsúcs 5000, teljesítménycsúcs 8000)5000-en kap egy robbanással a dugó, de mégis 8000-en fog a legjobban húzni a fordulatszám miatt?
2016. júl. 19. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
igazából a nyomaték a lényeg.a lóerő az inkább csak a fordulat felfutás sebességét ezáltal a gyorsulást is befolyásolja.a nyomaték egyszerűen annyi hogy milyen erővel hajtja a kereket a jármű.és mekkora terhelést bír el.ezért vannak nagyon nyomatékos motorok a nagy teherautókban buszokban,a lóerejük viszont elenyésző a nyomatékhoz képest
2016. júl. 26. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:
Na akkor egész pontodan és érthetően, mert egy két válaszoló nincs egészek képben. A nyomaték, vagy inkább forgató nyomaték mutatja hogy milyen erősen tudja forgatni a motor a főtengelyt, ugyan azon a fordulaton a nagyobb nyomatékú motor az erősebb és ezáltal annak is nagyobb a teljesítménye, vagyis a lóereje, de egész ponosan a kilowattja. Mivel a teljesítményt vagy ha úgy tetszik lóerőt fordulatszámból és nyomatékból lehet számolni. Önmagában a magas lóerő nem jelent magas végsebességet, meg lehet nézni a kamionokat (400-700 lóerő), nem egy versenygépek, de irdatlan nyomatékosak. Szóval motor függő hogy ugyan azzal a lóerővel mire van belőve, lehet nyomatékos de alacsony fordulatú (erre a legjobbak a dízelek), azaz nagy teherrel is gyorsan eléri az amúgy nem túl nagy végsebeségét, de lehet kissebb nyomatékú de magas fordulatú, azaz nem való teher hordásra viszont magas a végsebessége. Teljesítményt egyébként úgy számolunk hogy 2*pi*másodpercenkénti fordulat*nyomaték, a kapott eredmény wattban értendő, a pi pedig 3,14 ha esetleg valaki nem tudná. Az érhetőség kedvéért adtam meg így a képletet mielőtt valaki bele kötne. Még annyit hogy az áttézelezés miatt tűnhet egy autó nyomatékosabnak az ugyan olyan lóerejű társához képest, amúgy az áttétellel vagy a sebességi fokozatokkal lehet variálni a nyomatékosság és a fordulatszám között, teszem azt 1-es fokozatban 4000-res fordulaton is ugyan az a teljesítmény mint 5. fokozatban 4000-ren, csak a más áttétel miatt 1-esben kis fordulat és nagy nyomaték mérhető a keréken, 5-ben meg nagy fordulat kis nyomaték.
2019. jún. 22. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!