Turbo miért csökkenti a fogyasztást?
Némiképp laikus vagyok, szóval nem mozgok otthonosan a témakörben, de a turbo miért csökkenti a fogyasztást?
Én csak abból indulok ki, hogy fizikailag adott mennyiségű üzemanyaghoz adott mennyiségű levegő kell.
Tehát ha turbos egy motor és több levegőt sűrít be a hengerbe akkor ahhoz több üzemanyag is kell. Miért jobb mégis mintha egy sima szívó rendszerű motor lenne, hisz elvileg a fizikai arányok ott is azonosak, x mennyiségű levegőhöz x mennyiségű üzemanyag kell.










A turbó a kipufogógáz energiáját használja fel, hogy levegőt pumpáljon a motorba. Turbó nélkül a kipufogógáz munkavégzés nélkül távozna a kipufogón, és így a levegő beszívása a motor saját erejéből történne.
Emellett persze az is igaz, hogy kisebb motor is elég, aminek a vesztesége is kisebb, illetve alacsonyabb fordulatszámon használható és emiatt is kisebb a veszteség.





Jobb a hatásfok.
Az injektorok nem úgy működnek mint anno a karburátor. Tehát nem az van hoyg x fordulathoz kell mindenképp x*y üzemanyag-mennyiség. Nagyon is tud játszani a beinjektált mennyiséggel. Ezért nem mindegy a terhelés és a gázpedál állás. Lehet hogy alacsony fordulaton nagy terheléssel kínozva a motort, akár többet fogyaszt mint visszaváltva kicsit magasabb fordulaton ahol könnyedén viszi a bódét és csak "lehelni" kell a gázpedált.















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!