Az autógyárak miért a teljesítmény növekedésre hajtottak mindig mint hogy inkább a fogyasztás csökkentésre?
Mert a piac igényeihez igazítják a termelést..
Erre van igénye a piacnak, hogy nagy legyen a teljesítmény.
És nem is lehet 5-6 liternél kevesebbet fogyasztani egy dízelnek sem.
Mert nem lehet úgy összeállítani egy DÍZEL motort, hogy kevesebbet fogyasszon.
Azt lehet, hogy erősebb legyen, több hengeres..
DE.
Ha azt akarod, hogy keveset fogyasszon, akkor vegyél hibridet, vagy elektromos autót!
És ahogy látom, te neked sem volt (még) dízel autód, de szerintem nem értesz hozzá semmit..
Nem olyan egyszerű ám fele fogyasztást elérni...
Nyilván az autógyárak arra mennek rá, hogy minél inkább megvegyék a termékeiket. Az autókat vásárlók, pláne a drágább új autókat vásárlók nem igazán hatódnak meg a fogyasztástól, ami érthető, mert a vételár adja az autózás költségeinek nagy részét, plusz ott a szervíz, a benzin nem olyan nagy rész, pláne az a rész, ami a magasabb és a kisebb fogyasztás között van. Ez persze autónként s emberenként változik, de egy sokmilliós autónál ez a komoly tétel, a vételár. S akinek telik rá, az menő, dinamikus, teljesítményben bővelkedő autót akar, azzal nehéz menőzni, hogy 3-4 litert eszik a járgány, kivéve hypermiler oldalakon s egy menő autó "menőn" vezetve többet fogyaszt, ez van.
Vannak kis fogyasztású autók is és szükség is van erre az irányra is. De a fejlődés nem adja azt, hogy hopp, eltelik 10-20 év s már fele benzinből is megvagy, téphetsz az autópályán szembeszélben s tudhatsz nagy nullát a hipermilingról. Ez nem így működik. Persze, a légellenállás az komoly tényező a fogyasztásban, de nem hinném, hogy 20 év alatt olyan kirívóan megváltozott volna ez, hogy hatalmas fogyasztásesést várhatnál.
Nem feltétlenül mentek arra. A mai átlag autók 110 körül megállnak. Lóerőben.
Mi változott?
Semmi, megbízhatóbb sem lett.
Tényleg így lenne?
Régen kétezres motorok is voltak 6.5es kompresszióval 90 lóerővel
Most a motor kompresziója 10.5, de csak 1.4es, 90 lóerős, s fele annyit fogyaszt.
Akkor most mi az igazság? Döntse el mindenki maga mit akar hallani.
A benzinesek fogyasztása példának cseppet jobb lett volna, mert azoké érezhetőbben csökkentek.
Nem értem én sem, hogy miért kell a teljesítményre hajtani, ha eleve le van nagyon sok országban korlátozva a biztonság céljából a max. seb.-határok, tehát egy autó végsebessége nem igazán hasznáható ki teljesen (kivéve a sok kamikaze autós, aki mégis megteszi).
A mai nyomaték elég lenne a megfelelő tempók fenntartásához, de a sebességet mégjobban korlátozni kellene - szerintem.
a hatásfokát nem tudják tovább növelni.
ugyanazt a technológiát polírozzák majd 150 éve. akkortalálták fel az Otto motort.
125 éve meg a dieselt..
ebből a találmányból nem nagyon lehet többet kihozni.
"Tehát pl egy dízel autó 20 éve is 5-6 litert evett. És most is 5-6 litert eszik egy dízel, csak most már 3-szor annyi a teljesítménye."
És úgy eszik ugyanannyit, hogy az autó tömege a másfélszeresére nőtt.
Egy B4-es TDI Passat 1190kg volt, egy 2.0TDI B8 meg majd 1600kg és ugyanannyit eszik. Hát mi ez ha nem csoda?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!