Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 7-800ezres autónál mi az...

Egy 7-800ezres autónál mi az a lélektani határ amit még érdemes rákölteni?

Figyelt kérdés

Tudom, szubjektív dolog, mert mindenkinek más...

Vettem egy autót 700ezerért, átnézettem vásárlás előtt, szokásos nagyszervizet megkapta vásárlás után, 150ezret költöttem rá (kuplung, olajcsere, váltóbowden).


Viszont most a váltója elkezdett kerregni, a szerelő azt mondta, hogy a csapágyakat cserélni kell, 80-100ezer, mert szét kell kapni az egész váltót, viszont szerinte nem égetően sürgős dolog. A klímából elszökött a gáz 4 hónap alatt, a hátsó dobfékek kicsit ráznak 100km/h fölött.


Úgy számoltam, hogy még kb. 120-150-et rá kell költeni. Mennyi az "értelmes" számotokra, vagy szerintetek, amit egy ilyen árú autóra érdemes még rákölteni, hogy jó darabig ne legyen "komoly" baja (a kopó alkatrészeket nyilván cseréltetem, olajat cseréltetek stb.)?


2020. okt. 5. 15:38
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Nézd...

Az autó pénzbe kerül

Ezek szerint sikerült egy nem jó állapotú autót venned.

Két lehetőséged van, vagy eladod ugy ahogy van és nézel helyette másikat, vagy megjavítatod.

Mind két lehetőség anyagilag veszteség.

neked kell eldönteni hogy melyiket választod.

Ha amugy tényleg minden oké a kocsin, nem rohad stb és csaka váltót kell javítani akkor érdemes megjavítattni és használni tiováb az autót

2020. okt. 5. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Bármilyen értékű autót veszel, az folyamatosan vinni fogja a pénzt. Mindegy mennyiért vettél autót, egy klímajavítás, vagy egy fékbetét csere ugyanannyi amikor még 2,5 milliót ért 3 évesen, és amikor 600 ezret 15 évesen.
2020. okt. 5. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Nincs ilyen határ. Mert ha eléred, akkor mi van? Eladod és veszel egy drágábbat? És ha arra is kell költeni, sőt, annak a karbantartása több lesz? Esetleg egy olcsóbbat vennél, aminek még több baja van? Az autó fenntartása költség, ez van, és egy százezres tétel bármikor előjöhet.

Ehelyett vásárlás előtt kell előre gondolkodni, főleg, ha használtat veszel. Véleményem szerint egy másfélszeres szorzóval érdemes kalkulálni mindig. Ha másfél millád van, akkor 1M-ért nézz autót, ha 800-ért veszel, akkor pedig jobb, ha van még 400 tartalékban. Ha viszont már megvetted az autót, akkor csináltass meg mindent becsületesen, jobban jársz hosszú távon.

2020. okt. 5. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Az értékétől függetlenül évi 100-200 ezred legyen az apróságokra.

Pár évente kell egy vagy két készlet abroncs, cserélni kell olajat (ha megcsinálod magadnak szűrőkkel együtt megvagy 20-ból), gyertyákat, váltóolajat, vezérlést. Ha egy adott hónapban nem kért a kocsi semmit, 10-15 ezer forintot akkor is tegyél félre, mert lesz mihez nyúlni. Hidd el, szükség lesz rá.

2020. okt. 5. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Persze, értem én, hogy csak viszi a pénzt, nem is azt mondtam, hogy termelni fogja, csak amíg nem volt autóm, úgy röhögtem az olyanokon, akiknek van egy 5-600ezres autója és már 2x annyit ráköltött :) Igazából nehéz megállni... mert nem rossz autó, nem áll meg, elindul, megy gurul, nyilván a fék az egy kopó alkatrész, de ez, hogy a klímagáz elszökött 4 hónap alatt (volt nyomásmérés vételkor, semmi hibát nem találtak), meg csapágyhangja lett az elmúlt pár hétben a váltónak, kicsit meglepett... Persze meg fogom csináltatni, használtautó, kell vele törődni, csak azon gondolkodtam, hogy mikortól nem éri meg már. Úgy vagyok vele, ha évente 100-150-et rá kell dobni a szervizre, akkor egye baxxa, ha 5-6 évig használom, már megérte, na de ha többet kell? Hol legyen az a pont, hogy azt mondom, rohadj meg, ott hagylak az út szélén :D
2020. okt. 5. 15:53
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Van ügyfelem aki a 700 ezres autójába 3 milliót fog beletenni a segítségemmel.


És ez még nem is egy teljes restaurálás.

2020. okt. 5. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
Uh 6-os, az szép...
2020. okt. 5. 16:00
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
Ez olyan, mint a nő..ha szereted, akkor minden pénzt megér.
2020. okt. 5. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
28%
De te is így fogsz járni, hogy most ezeket megcsináltatod aztán jön a többi és szinte vége láthatatlan ez az egész autókázás.
2020. okt. 5. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudsz olyan autót venni, amin ne buknál pénzt valamilyen módon.


Vagyis de, régi ritka sportautókat amiknek megy fel az értéke. Megveszed, berakod a garázsba, eladod 5 évvel később. Meg persze ha nepperkedsz.


Semmilyen más konstrukcióban nem tudsz jól kijönni ebből.


Én úgy vagyok vele, hogy ha az autó amúgy jó, szereted, akkor még az értékét sem kár rákölteni, hogy továbbra is ugyanúgy szolgáljon. Mert mit vennél helyette?


Új autót? Értékcsökkenésen ennél még sokkal többet vesztesz.

Másikat kétszer ennyiért? Nem lesz olcsóbb fenntartani azt sem.

Olcsóbbat? Az csak rosszabb lesz.

Ugyanilyet? Annak meg nincs értelme.


Úgy fogd fel ezeket a dolgokat, hogy ha megcsinálod, akkor többet ezzel nem lesz gondod. Nem tudom milyen autó, de bizony évi 2-300 ezret bármilyen kocsi el tud vinni évente szervizre, ami nem új és garanciális.

Ami meg új és garanciális, az mint mondtam, még többet vesz ki a zsebedből értékcsökkenésben.

2020. okt. 5. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!