Egy 7-800ezres autónál mi az a lélektani határ amit még érdemes rákölteni?
Tudom, szubjektív dolog, mert mindenkinek más...
Vettem egy autót 700ezerért, átnézettem vásárlás előtt, szokásos nagyszervizet megkapta vásárlás után, 150ezret költöttem rá (kuplung, olajcsere, váltóbowden).
Viszont most a váltója elkezdett kerregni, a szerelő azt mondta, hogy a csapágyakat cserélni kell, 80-100ezer, mert szét kell kapni az egész váltót, viszont szerinte nem égetően sürgős dolog. A klímából elszökött a gáz 4 hónap alatt, a hátsó dobfékek kicsit ráznak 100km/h fölött.
Úgy számoltam, hogy még kb. 120-150-et rá kell költeni. Mennyi az "értelmes" számotokra, vagy szerintetek, amit egy ilyen árú autóra érdemes még rákölteni, hogy jó darabig ne legyen "komoly" baja (a kopó alkatrészeket nyilván cseréltetem, olajat cseréltetek stb.)?
Nézd...
Az autó pénzbe kerül
Ezek szerint sikerült egy nem jó állapotú autót venned.
Két lehetőséged van, vagy eladod ugy ahogy van és nézel helyette másikat, vagy megjavítatod.
Mind két lehetőség anyagilag veszteség.
neked kell eldönteni hogy melyiket választod.
Ha amugy tényleg minden oké a kocsin, nem rohad stb és csaka váltót kell javítani akkor érdemes megjavítattni és használni tiováb az autót
Nincs ilyen határ. Mert ha eléred, akkor mi van? Eladod és veszel egy drágábbat? És ha arra is kell költeni, sőt, annak a karbantartása több lesz? Esetleg egy olcsóbbat vennél, aminek még több baja van? Az autó fenntartása költség, ez van, és egy százezres tétel bármikor előjöhet.
Ehelyett vásárlás előtt kell előre gondolkodni, főleg, ha használtat veszel. Véleményem szerint egy másfélszeres szorzóval érdemes kalkulálni mindig. Ha másfél millád van, akkor 1M-ért nézz autót, ha 800-ért veszel, akkor pedig jobb, ha van még 400 tartalékban. Ha viszont már megvetted az autót, akkor csináltass meg mindent becsületesen, jobban jársz hosszú távon.
Az értékétől függetlenül évi 100-200 ezred legyen az apróságokra.
Pár évente kell egy vagy két készlet abroncs, cserélni kell olajat (ha megcsinálod magadnak szűrőkkel együtt megvagy 20-ból), gyertyákat, váltóolajat, vezérlést. Ha egy adott hónapban nem kért a kocsi semmit, 10-15 ezer forintot akkor is tegyél félre, mert lesz mihez nyúlni. Hidd el, szükség lesz rá.
Van ügyfelem aki a 700 ezres autójába 3 milliót fog beletenni a segítségemmel.
És ez még nem is egy teljes restaurálás.
Nem tudsz olyan autót venni, amin ne buknál pénzt valamilyen módon.
Vagyis de, régi ritka sportautókat amiknek megy fel az értéke. Megveszed, berakod a garázsba, eladod 5 évvel később. Meg persze ha nepperkedsz.
Semmilyen más konstrukcióban nem tudsz jól kijönni ebből.
Én úgy vagyok vele, hogy ha az autó amúgy jó, szereted, akkor még az értékét sem kár rákölteni, hogy továbbra is ugyanúgy szolgáljon. Mert mit vennél helyette?
Új autót? Értékcsökkenésen ennél még sokkal többet vesztesz.
Másikat kétszer ennyiért? Nem lesz olcsóbb fenntartani azt sem.
Olcsóbbat? Az csak rosszabb lesz.
Ugyanilyet? Annak meg nincs értelme.
Úgy fogd fel ezeket a dolgokat, hogy ha megcsinálod, akkor többet ezzel nem lesz gondod. Nem tudom milyen autó, de bizony évi 2-300 ezret bármilyen kocsi el tud vinni évente szervizre, ami nem új és garanciális.
Ami meg új és garanciális, az mint mondtam, még többet vesz ki a zsebedből értékcsökkenésben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!