25 éves régi amerikai alsókategóriás autó AUTOMATA váltójának körülbelül mennyi lehet a javítása,min-max?
Elnézést,nem írtam le igazán részletesen a dolgokat. Nem váltóhibás,csak általánosságban kérdeztem a váltó javításáról!
A linkelt hírdetés a kiszemelt példány! Az a piros,amihez jár egy donor is. Műszakis,a képek lakatolás nyomai látszanak,illetve lóg a maszk a visszapillantón,elviekben járóképes. 200.000 forint,ezt az autót nézte ki a cimbora.
Egyszer élünk! Ha van rá felesleges 200e Ft + átírás költsége, illetve a donor szállítására való, akkor hajrá! Jövő nyárig ha nagy baja nem lesz, még egy-két találkozóra is el lehet vele menni. A műszaki már kétségesebb, és nemcsak azért, mert amerikai szabványúak a fényszórók, vagy mert a hátsó kerékjárati ívek is rohadnak (a bal hátulja tuti), hanem mert ha a kereskedőnek megéri a két autó 200-ért, akkor ott komoly bajok vannak (motor, fék, futómű, elektronika)...
Nem rosszindulatból mondom, de sokat ne várjatok tőle, és akkor nem ér meglepetés...
Értem,köszönöm!
Jelenleg még van rajta egy pár hónapnyi műszaki, valahogy átnyomták ott. Vagy ezt okosba kell elképzelni? Ha jól tudom,manapság már nem olyan könnyű ez az okosban műszakiztatás. Ha a rohadás nem lenne és feltételezzük,élhető állapotú lenne az autó,az amcsi szabvány ellenére is újra lehetne műszakiztatni,nem?
Az ára tényleg egy érdekes kérdés. Használtautón még egyet találtam ennyiért,de az 5 éve áll és lejárt külföldi okmányos. Kérdés,hogy ezeknek ennyi lenne az èrtékük,vagy tényleg fél lábbal a bontóban vannak már..
Megnéztem a nyilvántartó rendszerben, az utóbbi években a futása egyenletesen nő, hat év alatt 21 ezer km-t mentek vele, kivonva nem volt. Ez jó jel, mert nagyobb hiba, törés miatt valószínűleg nem állt sokat.
Amikre viszont számítani lehet, a teljesség igénye nélkül:
- a futómű minden eleme lóg, a legkisebb úthibán is ropog az egész, méteres holtjátékokkal,
- a fék agyig kopott (az enyémet úgy vettem, hogy a dobfék pofái meghajlított szegekkel voltak kipeckelve a munkahengernél, hogy még hozzáérjenek a dobhoz fékezéskor, a tárcsafék betétei pedig rétegekben hullottak szét, a négy betétből kettő már szegecsen volt),
- motorvezérlő elektronika, illetve szenzorok gondjai ("megoldásként" tipikusan ki szokták kötni a check engine lámpát)
- az előző pontból következően nincs rendes alapjárat, gázreakció, akármi... Erre ráfogják, hogy csak meg kell kicsit hajtani és jó lesz...
- kipufogó több helyen átrohadva, katalizátor és/vagy dobok kiherélve
- motorból-váltóból dől az olaj,
- szivárog a hűtőfolyadék,
- utastér beázik, süvít a menetszél, lógnak az ajtók stb.
- gumik, akku csereérettek,
És akkor tényleg csak a nagyját mondtam. Szóval úgy bele lehet még borítani ebbe az autóba nem százezreket, hanem akár milliókat is, hogy észre sem veszitek. A donor ráadásul szét van rohadva, és a beltér színe is más. Gondolom, a többi része sem túl jó állapotú, szóval itt inkább azért olcsó a két autó, hogy a kereskedőnek felszabaduljon 10 négyzetméternyi terület. Nem tudom, abból a donorból mit lehet felhasználni a pirosba a hiányzó rács kivételével, ami a B oszlopnál van (a nyitott ajtós képen látszik)...
Ne haragudj, tényleg nem rosszindulatból mondom, de ha nem értetek az autószereléshez, és hosszú távra terveztek vele, akkor sok-sok pénz fog belemenni. Ha szerettek bütykölni, van szerszám, műhely és lelkesedés, illetve nincsenek nagy elvárások, akkor júniusig jók lehettek.
Egyébként van egy oldal, a www.v8forum.hu, oda ha beregisztráltok, még az is lehet, hogy valaki konkrétan ezt az autót is ismeri. Először írjatok pár sort a "Magunkról - bemutatkozás" topicba, utána aki tud, segíteni fog a megfelelő topicban feltett kérdésekre. :)
Van hozzá alaktrész Chrysler Voyager és a Dodge Voyager ugyan ez csak a motort kell nézni , hogy azonos legyen úgyhogy lehet alkatrészt találni itthon vagy éppen Európán bellül .
Nekem egy 2005-ös Dodge magnum SRT8-am van 6.5 Hemi mondjuk hozzá pont a motor miatt nem egyszerű találni alkatrészt , de nem lehetetlen . Most egy big blokkos szintén V8 chevy belairt-t újítok fel hozzá sok minden Amerikából jön , de van amerikai autós csoport Facebookon nem is egy és sok minden úgymond egyező cuccot onnan szedtem .
Utánna kell járni egy nem kimondott ritka / klasszik autóhoz lehet alkatrészt találni plusz sok minden egyezik az amerikai autókban , hála égnek ami a general motors márkái közül való azok egyeznek egymással motor függően .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!