Tényleg a legdrágább a BMW alkatrész?
Ez értelmetlen, átlag utcai embert nézve itthon legfeljebb lefingott 10-15+ éves vasdarabokról beszélhetünk, értéktelen kínai utángyártott sz@rral tömve karabantartás címszó alatt valamilyen hentesnél, úgyhogy ott nyilván nem nagyon lesz mit mérni, révén egy évtizede nem látott már gyári alkatrészt a legtöbb szerencsétlen vas.
Új(abb), magasabb felszereltségű, márkaszervizben karbantartott autókat illetően elmondható, hogy a BMW a drágább autók között van, de nyilván nem annyira drága bele az alkatrész, mint mondjuk egy Huracanba.
De nekem pl. az Audimba 400 volt a 4 féktárcsa és fékbetét cseréje, szóval éppenséggel ezt az alternatívát sem mondanám olcsónak.
Nem. Audi, Mercedes nem olcsóbb.
Azért a BMW-t mondják sokan, mert kifejezetten szeretik itthon a lefingott öreg bajor vasakat olcsón megvenni, aztán rájönnek, hogy fenntartani továbbra sem annyi, mint egy Swiftet, hiába annyiért vette.
Normálisan fenntartani egy BMW-t, igen, drága. Nekem van modern (2012-es X5 40d), amivel főleg nagy távokat utazom gyakran, és hobbiautónak régi (1997 328i kabrió) is, hobbiautónak, jó időben szinte napi használatban van, épp most hétvégén megy téli álomra.
Alkatrészből főleg a régihez van sokféle. Pont most cserélek majd kompletten fékeket, van a gyári minőségnél jobb ATE PowerDisc is, meg van fos, évente cserélős, addig is rázós Ridex is. Nyilván az olcsó alkatrészekkel letudod ezt a karbantartást akár 50-60 ezer forintból (feltéve hogy magadnak csinálod), viszont én például elöl-hátul powerdisc + kerámia betét kombóval csinálom, így pedig 110 ezer körül jövök ki kedvezményes áron, amúgy olyan 200 körül lenne bárdin kedvezmény nélkül. 23 éves autó. Ennyi a fenntartás, igen. Kettőstömegűt és kuplungszettet is cseréltünk benne idén tavasszal, az is kedvezménnyel volt 200. És ez csak az alkatrész.
Lehet ezt mind olcsóbban is, csak akkor szar lesz, és jön a hiszti, hogy "hádekicserélteméstovábbrasejó". Ára van. Ugyanígy ára van az Audinak is, Mercinek is, van régi Mercikkel foglalkozó ismerősöm, semmivel nem olcsóbb annak sem a minőségi (!) fenntartása.
Az X5 40d meg X5 40d, mit mondjak. Mióta nem garis, elég szaftos összegeket visz el, tervezzük is eladni jövő tavasszal, erre a télre még megtartjuk. Viszont ugyanígy van olyan barátom, aki hasonló korú Q7-est hajt, és ott is hasonló költségek jönnek elő.
Prémium autó, prémium fenntartás. Ez van. Ez az, amibe sokan nem gondolnak bele, amikor az értékcsökkenés után megveszik olcsón a 10 év körüli, azaz már egyre inkább szervizigényes példányokat. A BMW-t pedig ugyebár jobb vezetni általánosságban, mint az Audit vagy a Mercit (ha tetszik, ha nem, eleget próbáltam ahhoz hogy ezt így kijelenthessem), ezért a sok suttyó azt veszi leginkább, fenntartani meg már nincs pénze, és akkor jön a BMW köpködése. Nem a BMW-t kell köpködnie az ilyen embernek, hanem a saját rossz döntését. Beer pockets and champagne taste, ugyebár.
@9: Igen, így van. Ezzel van a gond, ahogy feljebb is leírtam... akkor maradnak ezek autók, ha tizen-huszonévesen is normálisan vannak karban tartva, és nem spórolósan. Továbbra is igénylik a minőséget, és akkor maradnak minőségi autók. Teljesen más érzés beülni azonos típusból egy olyan példányba, aminek meg lett adva a kellő törődés, és egy kispóroltba. Olyan, mintha két tök különböző modellben ülnél. Amelyik jó, azon a mai napig is tapintható a minőség. Amelyik nem, azon pedig még jobban látszik az elhanyagoltság, mint egy kevésbé igényes öreg autón. Ez van, sajnos ez a prémiumautók sorsa.
12 voltam
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!