MZ ETZ 125 vélemények?
Lassan kezdem az A1 jogsit, és első motornak MZ-ben gondolkodtam...
Vélemények, tapasztalatok, megéri még ilyen motort venni?
Autó, motor vásárláskor értelmetlen a "megéri, vagy nem éri meg".
Anyagilag kb egyik sem éri meg, a ritka kivételeket eltekintve egy hsználati tárgyat veszel, amire költeni is kell, és mégis folyamatosan fog veszíteni az értékéből.
Ez még az itthoni veteránok többségére is igaz, a kérdésben felvetett MZ, ETZ is 30-40 éves, megvannak a használatának a korlátjai, és nem is egy biztos befektetés, bár, ha van érzéked hozzá, azzal már el lehet játszani az "olcsón veszem, felújítom, jó pénzért eladom" játékot, de a kérdés nem arra vonatkozik, és ahhoz kell szakértelem is.
Napi használatra veterán korú autót, motort általában nem éri megvenni olyannak, akinek nem az a hobbija.
Ezeket a régi vasakat folyamatosan szerelni kell, sokszor nem komoly a probléma, de ha nem értesz hozzá, az nehezen járható út, hogy elviszed szerelőhöz, és ezek miatt az apró problémák miatt nem is érdemes ilyen motorokkal hosszú túrákra elindulni, napi szinten ingázni vele.
Hobbi célra tökéletesek, szerethető motorok, amennyiben elfogadod a korlátjaikat.
Itt találsz , de ezek nem olcsók.
#3#
Erre utaltam, hogy aki nem ért hozzá, annak nem ajánlott, és ha már az kérdés, hogy lehet olcsón hozzá jutni, nem a te műfajod lesz a felújítás sem.
Interneten nehéz, mert aki oda felrakja, megnézni, milyen árakon hirdetnek mások, vagy ha van egy olcsón hirdetve, azt gyorsan megveszi valaki.
Kapcsolatokat használva, ismerősök, ismerősök ismerősein keresztül lehet esetleg találni olyan öreg motorokat, amiről sokszor nem is tudják, hogy van (nagyapámé volt, de már 20 éve nem használta, stb)... ha a forgalmija is megvan, lehet belőle motor, ha nincs forgalmija, csak alkatrész
inkább vegyél honda cbf 125-öt
4 ütemü, nem elromlós tipus, nem büdös, olcsó, alkatrész bőven van hozzá, bőven megy úgy mint egy etz, kényelmes
vagy ha öregebb motorokat szereted akkor honda cg 125, ugyan azokat lehet elmondani mint a cbf-ről csak gyengébb picivel
#4#
Akkor már inkább itt fusson egy kört előbb:
Azért is is látszik, hogy 78ezret kérnek egy okmányok nélküli 78-as évjáratú Trophy-ért, amiből ugye már nem lesz többé motor papírok nélkül, csapán alkatrésznek használható (kell hozzá egy másik, papíros)
Röviden, aki nem veterán feelinget keres, az vásároljon egy modernebb motort
"MZ ETZ 125 vélemények?"
Igazából amikor megjelent már elavult volt. Lehet vele gurulni, de nem kell lehet egy lapon említeni pl a japán gyártókkal. Emlékeim szerint 1984-ben debütált az ETZ. Nézd meg pl egy 1984 Honda VT250F gépet, hogy lásd miről beszélek.
Nekem is volt és lehettél vele a lakótelep alfahímje 3 napig, de későbbi motorjaim után visszagondolva - én nem tartom annyira jó motornak - pedig szerettem, hibáival együtt.
"Lassan kezdem az A1 jogsit, és első motornak MZ-ben gondolkodtam..."
..hát gondolkodj. Én biztos nem vennék, de attól neked még tökéletes lehet.
"Vélemények, tapasztalatok, megéri még ilyen motort venni?"
90-ig gyárották a ETZket? Mert az már akárhogy is számolom 30 év. Biztos van igényesen karbantartott példány, de ez a ritkább. Én nem mondanám ideális kezdőmotornak, hamarabb vennék inkább egy suzuki GN-t a 2000es évek elejéről, ami szintén nem mai csirke, de már bizonyított ( és szerintem többet mint az a ETZ ) gépsárkány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!