Első motornak, MZ Etz 125 vagy Ts 125 lenne jobb választás?
Az ETZ-ket már olyan korszakban gyártották a zschopauiak, amikor jelentős pénzügyi nehézségeik voltak. Az összeszerelési, kidolgozási minőség messze elmaradt a korábbi évekhez képest ('50-es, '60-as, '70-es évekről van szó). 12 volt, első tárcsafék, központi szekrényváz, ötsebességes váltó; ennyivel tudott többet az ETZ. A TS az ES (Trophy) és ETS (Trophy Sport) közös gyermeke, 12 évvel idősebb modell. Csak a gyártás minősége volt jobb az ETZ-énél. Nagyon odatették anno a gyáriak, akkori viszonylatban minőségi motort is kaptál a pénzedért egy TS képében.
30 éve bezárt már a gyár, ne nézzük most a kis szériás próbálkozásait.
Ilyen távlatból már inkább az számít, hogy gazdája volt-e szegény motornak vagy csak tulajdonosa.
A jó ETZ-k 250-350 000 Ft között mozognak, TS-t lehet venni 200-250 000 Ft-ért is, megvigyázott állapotút. Az ETZ-nél nagyobb a retró faktor, illetve hozzáértők tudják, hogy keveset gyártottak belőlük(kevesebb, mint 35 000 darab 125-ös ETZ készült). Annakidején a 125-ösöset kizárólag exportra gyártották, mivel az akkori törvények miatt a német fiatalok vezethettek 150-est is (azokból sokkal több készült).
125-ös TS-ből viszont Dunát lehet rekeszteni a mai napig.
Bármelyikre is essen a választás, én mindenképpen kevés gazdás, eredeti példányra hajtanék. Azért még bőven találni ilyet a megfelelő helyen. Facebookon ott az "MZ csoport", adhatsz fel kereső hirdetést a Veterán Aprón, Képes Motoron is. Érdemes egy keresést feladni a Veterán Autó és Motor újságban is (ingyenes), nekem eddig minden hirdetésemre jött több jó ajánlat is. Sok szerencsét a vásárláshoz és boldog leendő kilométereket a motorral!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!