Mekkora fagyban nem szabad leállítani az autót, mert befagy valami?
A buszgarzsban kemény teleken inkább hagyták alapjáraton ketyegni az összes ikarust, mert nagyobb macera lett volna reggel egy hidegindítás.. azért amikor -28 fokok vannak akkor már esélyes.
Anno a szovjetúnió északi részén alapfelszereltség volt a fémlavór amiben tüzet lehetett rakni a karter és a tank alá. :)
Kollégám lakott Érden a hatvanasokban, ifjú korában, ő lapátról és gázolajos rongyról számolt be. :)
A honvédségi Csepeleken találkoztam ilyen fűtőkészülékkel, de nyilván csak akkor tudott működni, ha folyt neki a gázolaj a csövén.
Ja és még egy apróság a buszgarázsról, meg az öreg dízelekről, azért SEM állítgatták le sokszor éjjelre, mert nem mindegyikben volt fagyálló!!
Nem véletlenül létezett a "Fagyállóval feltöltve" matrica!!
Kérdező!
Gondolom sem autód sem jogosítványod nincs, és amikor a kérdést kiírtad, éppen unatkoztál...... ;)
A megfelelő időponttól már csak téli gázolajat lehet tankolni. Akkor van probléma ha itthon, a még nyári gázolajat tankolja meg a kamionsofőr aztán Üzbegisztánban vagy akár Moszkva mellett alszik.
Természetesen a jól belőtt fagyálló akár -45 fokig se fagy be és utána is csak kásásodik, de simán lehetne a motor hengerfejes , ha a vízpumpa nem tudja a közel szilárd hűtőközeget átforgatni a hűtőn. A másik, hogy lehet akármilyen magas viszkozitású a motorolaj -40-nél akkor is marha sűrű lesz. Simán megtud szorulni minden olyankor. Ezért találták ki az álló fűtés lecsatlakozását a parkolókban.
Az akkumulátor meg máig van, hogy a kamionosnak lemerül. Olyankor a többiek segítenek neki bebikázni. Viszont a kamionosnak kiírja a műszerfal, hogy hány V-on van az aksi és ha kell beindítja. Valamint ha olyan hideg van tudja, hogy időnként azért is bekell indítania, hogy a motorolaj ne dermedjen le tulságosan.
A barkas egy egész más történet. A szivatóbowdenről eltudom képzelni, hogy befagy. Viszont, ha fagyálló volt benne akkor ennek ellenére bekellett indulni. Nagy nehezen szívató nélkül is életre lehet rimánkodni egy kétütemű motort súlyos mínuszokban is. Egyébként meg a profi megoldás tényleg a légszűrő befogása, esetleg 2 fújás hidegindító spray.
Például a Simsonok szivatójának tolattyújából nagy hidegben a gumi ki tud esni. A legegyszerűbb ha ilyenkor ott befogott karbicsekkel rúgsz rá gyújtás nélkül kettőt, hármat. Ezután gyújtással azonnal elindul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!