Igaz, hogy álló autoban, járó motorral nem szabad sebességet váltani?
Szabad, csak semmi értelme nincs neki.
Ha kinyomod a kuplungot akkor lehet váltani vagyis sebességbe tenni.
Természetesen baromság. Pontosan ugyanaz történik a váltóban mindkét esetben (persze csak ha a kuplungot benyomod).
És a barátod hogy indul el pl. egy piros lámpánál? Leállítja a motort, berakja egyesbe, indít és utána indul?
És dugóban 5 másodpercenként leállítgatja és indítgatja az autót?
Amúgy gondolom itt arról van szó, hogy megállás után sebességben hagyják a kocsit és azzal "rögzítik".
Mert ebben az esetben megoszlanak a vélemények, én magam is előbb megállok, rögzítem a kocsit kézifékkel, leállítom a motort és utána váltok be sebességbe. Van aki meg közvetlenül úgy áll meg, hogy kuplung kinyom, motor leáll, kuplung visszaenged és hozzá sem nyúl a váltókarhoz.
Valóban jobb, ha a kézifék tartja a kocsit és a motorfék csak tartaléknak van, mert így nem feszül a motor.
Tehát először húzod be a kéziféket és utána engedd rá a kuplungot. Az hogy járó vagy álló motorral rakod sebességbe a váltót az totál mindegy.
Akkor a barátod még mindig ott áll?
Pfffff. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!