Mi történik,ha a gyári előírás szerinti 0w20 olajat váltod 0w30 vagy 5w30ra?
Kopottabb motornál is ragaszkodni kell a gyári előíráshoz.
Lehet, hogy megeszik két olajcsere közt 1 litert de legalább a gyári belevaló olajjal használja az ember.
Tudnék olyan példát is mondani, hogy ismerős a 200 ezret futott dízelbe rakott 5W30 helyett 10W30-at aztán mikor már azt is elkezdte csipegetni akkor ment bele a 15W-40-es Mol Botond.
Utána meg rá 20 ezer km-re behalt a motor.
"az opelbe való 10W40-et"
Ez legfeljebb kb 20 évvel ezelőtt volt igaz valami F Astra és társaira. A 2005-ös Opelembe is már 0W30, 5W30, 0W40, vagy 5W40-es viszkozitás volt az előírás. A mostani turbós benzines Opelekbe 0W20 kell, dízelbe 5W30.
Kérdező, azért van ilyen gumis, pont tegnap voltam ilyennél. Kis lakótelepi garázsműhely, észre sem venné az ember. De magától hozta, nem kellett kérni.
De még márkaszervizekben is általános, hogy az "ezt szoktuk tenni bele" olajat teszik mindenbe. A 0W30-ról egy Jazzbe tőlünk hallott először a munkafelvevő. Aztán inkább vittünk olajat, jól rá is számoltak a saját olajunkra majdnem 3000 Ft "kezelési költséget". Kezelték: letekerték a kupakot, beleöntötték, a maradék bő fél litert meg jól eltették.
Érdemes otthon megcsinálni a cserét ha van rá lehetőség vagy ismerősnél vagy haver szerelőnél.
Olajcserét szinte mindenki vállal már. Nekem tavaly egy falubeli srác 3 ezerért cserélt olajat úgy, hogy én vittem mindent. Végig ott álltam a kocsi mellett. Nem egy agysebészet ha van aknád.
Új autót pont azért nem vennék, mert brutál lehúzás a márkaszerviz.
Skoda Octavia:
Olajcsere, pollenszűrő csere, légszűrő csere meg átnézés. 120 ezer Ft-os ajánlat. És ez 1 hónapja volt.
#17
Köztes olajcsere 40 ezer. Második éves szerviz nekem is 100 körül volt. Lehet hogy jóval több, mintha otthon vagy sufniban csináltatnád. Én úgy fogom fel, hogy ez az "éves díja" a garanciának. Eddigi garanciális javítások már egy millió fölötti összegben van a gyártónak. Szóval még mindig nem én fizettem rá.
Persze ez jogos érvelés. Neked jól is jött a garancia.
Illetve használt autó se lenne ha valaki nem venné meg előtte újonnan.
Én minden esetre maradok a 5-6 éves autóknál, mert az fér bele. Azokkal még nem fürödtem be és az újkori árukból 50-60%-ot simán veszítenek. Én általában úgy csinálom, hogy megveszem 5-6 évesen és használom 5 évet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!