Mi történik,ha a gyári előírás szerinti 0w20 olajat váltod 0w30 vagy 5w30ra?
Outlander phev-be 0w20 van. Nem eszi. Akkor minek váltsak?
Gyerekes a gondolkozásmódod.
Nem véletlen írnak elő 0w20 olajat.
Ismerős járt úgy, hogy új korától 5W30-al használta és csapágyas lett a motor 120 ezer km környékén.
2018-as biturbós autómba 5w30-as való. (És persze nem a viszkozitás a legfontosabb szempont, tehát nem jó bele akármilyen 5w30-as.) Eszembe nem jutott még bele mást tölteni.
Fogyasztásban nem gondolom, hogy olyan drámai változás lenne, amit decikben mérni lehetne. Viszont a szűkebb illesztések, szűk olajjáratok miatt főleg hidegindításkor nem vagy csak később lesz tökéletes minden ponton a kenés. Ezzel kapcsolatban sem fogsz egyik napról a másikra változást tapasztalni. De 100.000 km után lehet hogy nagyobb lesz az olajfogyasztás, több koksz lesz a turbó tengelyén, jobban kopnak, jobban felhevülnek a mechanikus forgó-mozgó alkatrészek, stb. Van olyan gyártó olyan turbós benzines motorja, aminél csupán a motorolaj előírásának változtatásával nagymértékben lehetett csökkenteni az LSPI jelenségét.
Szóval a lényeg, hogy a motort tervező mérnökök nem hülyék. Pontosan ki lett számolva, ki lett mérve, hogy hosszú távon milyen olaj a legoptimálisabb az adott motornak. Nem csak hasraütés szerűen vagy divatból írnak be valamit. Ezért én azon nem változtatnék, nem bírálnám felül.
3. Te tényleg ilyen együgyű vagy?! Ki mondta neked, hogy váltsál?! Sőt ellenkezőleg írtam ki a kérdést, ha érdekel. SZERINTEM IS káros a motornak, ha eltér a gyári ajánlás szerinti olajtól amit használnak. Szerelők mégis simán beletolnak teljesen más viszkozitású olajat. Ismerősömnek teljesen új fél éves japán autóba, amibe gyári ajánlás a 0w20 egy ismert autóalkatrész üzlet bemondta az 5w30, 5w40 olajat 0w20 meg se lett említve neki..
4. Igen hasonló problémákra gondoltam. Plusz gondolom a vezérlésnek, olajpumpának se jó ha sűrűbb az olajjal kell megküzdenie.
Olajnyomás magasabb lesz a sűrűbb olaj miatt. De ez nem túl nagy plusz terhelés se a motornak, se a fogaskerék-szivattyúnak, se a vezérlésnek. Simán elbírja. Inkább a többivel lesz gond, amit fentebb fejtegettem.
Szerelők sokszor tojnak bele. Kerékcsavarokat is ráhúzzák légkulccsal. Olajnál 0w30-as előírásnál is van nem egy konkrét tudomásom olyan esetről, hogy beleborították a 10w40-es jolly-joker olajat, hogy jó lesz az... :(
Bírom mikor leszólnak, hogy miért viszem az olajat a szervizbe.
Hát ezért, mert a legtöbb szerviz nem tart mindenhez külön olajat hanem van egy 5W-s olajuk meg egy 10W-s olajuk.
Simán belerakják 5W-30 helyett az opelbe való 10W40-et.
Gumicserénél én úgy szoktam, hogy ha látom, hogy nincs nyomatékkulcs akkor szólok, hogy csak tekerje fel és ott lehúzom magamnak a kocsiban lévő nyomatékkulccsal 120 nm-re.
Haverom járt már úgy, hogy kb 500nm-rel ráverették a csavarokat és konkrétan egy defektnél vontatni kellett, mert csak a másik gumisnál lévő 1500nm-es légkulccsal bírták leszedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!