Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történik,ha a gyári előírás...

Mi történik,ha a gyári előírás szerinti 0w20 olajat váltod 0w30 vagy 5w30ra?

Figyelt kérdés
2020. szept. 15. 09:16
1 2 3 4
 1/32 anonim ***** válasza:
54%
Miért váltanád? Ok nélkül minek húzogatod az oroszlán bajszát? Maradj az előírtnál és egy gonddal kevesebb.
2020. szept. 15. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/32 A kérdező kommentje:
Nincs ilyen kocsim, csak a mai új autók zömébe 0w20 olaj a gyári előírás, ezért érdekel, hogy aki ilyen olajjal használta, vagy váltott másra mit tapasztalt? Olajfogyasztásban, fogyasztásban stb.
2020. szept. 15. 09:47
 3/32 anonim ***** válasza:
0%

Outlander phev-be 0w20 van. Nem eszi. Akkor minek váltsak?

Gyerekes a gondolkozásmódod.

2020. szept. 15. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/32 anonim ***** válasza:

Ez történik:

[link]


Kokszosodni kezd a gyűrűknél, a motor elkezdi enni az olajat, aztán vége.

2020. szept. 15. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/32 anonim ***** válasza:
100%

Nem véletlen írnak elő 0w20 olajat.

Ismerős járt úgy, hogy új korától 5W30-al használta és csapágyas lett a motor 120 ezer km környékén.

2020. szept. 15. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/32 anonim ***** válasza:

2018-as biturbós autómba 5w30-as való. (És persze nem a viszkozitás a legfontosabb szempont, tehát nem jó bele akármilyen 5w30-as.) Eszembe nem jutott még bele mást tölteni.

Fogyasztásban nem gondolom, hogy olyan drámai változás lenne, amit decikben mérni lehetne. Viszont a szűkebb illesztések, szűk olajjáratok miatt főleg hidegindításkor nem vagy csak később lesz tökéletes minden ponton a kenés. Ezzel kapcsolatban sem fogsz egyik napról a másikra változást tapasztalni. De 100.000 km után lehet hogy nagyobb lesz az olajfogyasztás, több koksz lesz a turbó tengelyén, jobban kopnak, jobban felhevülnek a mechanikus forgó-mozgó alkatrészek, stb. Van olyan gyártó olyan turbós benzines motorja, aminél csupán a motorolaj előírásának változtatásával nagymértékben lehetett csökkenteni az LSPI jelenségét.

Szóval a lényeg, hogy a motort tervező mérnökök nem hülyék. Pontosan ki lett számolva, ki lett mérve, hogy hosszú távon milyen olaj a legoptimálisabb az adott motornak. Nem csak hasraütés szerűen vagy divatból írnak be valamit. Ezért én azon nem változtatnék, nem bírálnám felül.

2020. szept. 15. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/32 A kérdező kommentje:

3. Te tényleg ilyen együgyű vagy?! Ki mondta neked, hogy váltsál?! Sőt ellenkezőleg írtam ki a kérdést, ha érdekel. SZERINTEM IS káros a motornak, ha eltér a gyári ajánlás szerinti olajtól amit használnak. Szerelők mégis simán beletolnak teljesen más viszkozitású olajat. Ismerősömnek teljesen új fél éves japán autóba, amibe gyári ajánlás a 0w20 egy ismert autóalkatrész üzlet bemondta az 5w30, 5w40 olajat 0w20 meg se lett említve neki..

4. Igen hasonló problémákra gondoltam. Plusz gondolom a vezérlésnek, olajpumpának se jó ha sűrűbb az olajjal kell megküzdenie.

2020. szept. 15. 10:47
 8/32 anonim ***** válasza:

Olajnyomás magasabb lesz a sűrűbb olaj miatt. De ez nem túl nagy plusz terhelés se a motornak, se a fogaskerék-szivattyúnak, se a vezérlésnek. Simán elbírja. Inkább a többivel lesz gond, amit fentebb fejtegettem.

Szerelők sokszor tojnak bele. Kerékcsavarokat is ráhúzzák légkulccsal. Olajnál 0w30-as előírásnál is van nem egy konkrét tudomásom olyan esetről, hogy beleborították a 10w40-es jolly-joker olajat, hogy jó lesz az... :(

2020. szept. 15. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/32 anonim ***** válasza:
69%

Bírom mikor leszólnak, hogy miért viszem az olajat a szervizbe.

Hát ezért, mert a legtöbb szerviz nem tart mindenhez külön olajat hanem van egy 5W-s olajuk meg egy 10W-s olajuk.

Simán belerakják 5W-30 helyett az opelbe való 10W40-et.


Gumicserénél én úgy szoktam, hogy ha látom, hogy nincs nyomatékkulcs akkor szólok, hogy csak tekerje fel és ott lehúzom magamnak a kocsiban lévő nyomatékkulccsal 120 nm-re.

Haverom járt már úgy, hogy kb 500nm-rel ráverették a csavarokat és konkrétan egy defektnél vontatni kellett, mert csak a másik gumisnál lévő 1500nm-es légkulccsal bírták leszedni.

2020. szept. 15. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/32 A kérdező kommentje:
Hát igen, sajnos eddig sose láttam olyan gumist, aki nyomatékkulccsal húzza rá a csavarokat. Sok tudatlant meg azzal hitegetik szerelők, hogy töltsön bele sűrűbb olajat, mert akkor nulla olajfogyasztása lesz a kocsijának. Sok kontár szaki van, tény. Mondjuk nem hiszem hogy egy 0w30 olajtól sok gondja lenne egy kocsinak nyáron, mivel a hidegoldali 0, viszont egy teljesen új vagy pár éves autónál őrültség lenne ezen változtatni.
2020. szept. 15. 12:29
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!