Az autókban a start-stop rendszer ugyanaz mintha én kézzel kapcsolgatnám a motort a gyújtáskapcsolóval?
Nekem inkább az a tapasztalatom, hogy lóxart sem figyelnek ezek a xarok, megállsz és puff már kapcsolja is le a motort, ha megy a klíma, ha nem. Nyáron in Budapest - Nagykanizsa egyseggel sztráda, Kanizsánál kihajtok tankolni és azonnal leállítja a motort a 2020-as Honda... Ne mondja nekem senki, hogy 250 km autópálya 40 fokban és a turbó hűs tavaszi hőmérsékletre hűlt az 50 méteres lehajtón a kútig...
Kérdező:
Amúgy kb. amit az első írt, csak a technika erre van felkészítve. Te ne kapcsolgasd a nem erre tervezett autót napjában 200x inkább...
Úgy vannak azok kitalálva ,hogy ne tegyenek kárt az autóba.
Kedves második, alap esetbe illene a turbónak elfogadhatóra vissza hűlni,mire a pályáról a kútra értél (még akkor is,ha a második kanizsai lehajtón jöttél le ahol közelebb a kút).
Egy benzines turbós autóm van és a turbónak van folyadékhűtése is (nem csak olaj),van benne egy kiegészítő hűtőfolyadék szivattyú ami leállítás után még pár percig cirkuláltatja a hűtővizet ha kell,hogy hűtse a turbót. Gondolom a start-stop autókba is van ilyesmi megoldás.
Nem ugyanaz. A motort ezek mindig optimális pozícióban állítják le, hogy minél könnyebb legyen az újraindítás. Továbbá az elektronikát nem kapcsolja ki. Ha gyárilag nincs az autóban, ne próbáld szimulálni.
Ha meg van, kapcsold ki, mert fogyasztásban kb. semmit sem ér, autónak viszont nem tesz jót, hogy még üzemi hőt sem várja meg.
Nem!
A legnagyobb különbség, hogy start/stop rendszerű autókban elektromos víz és olajpumpa (is) van, illetve vagy az van, hogy a fékrásegítés is elektromosan működik, vagy szíjjal hajtás esetén álló motornál megtartja a nyomást a rendszer.
Így ha a motor nem is megy éppen, minden olyan rendszer, ami egy hagyományos autó esetén szíjjal hajtott, ugyanúgy üzemelni fog továbbra is.
És persze növelt kapacitású akkumulátor és regeneratív motorfékezés van az ilyen autókban (nem hibrideknél úgy, hogy motorféknél extra magas kapacitáson üzemel a generátor).
Vegyük sorban:
4-es: azért állítja le akkor is, ha még nem melegedett be a motor, mert a start-stop elsődleges célja a károsanyag kibocsátás csökkentése, és fajlagosan pont akkor legnagyobb a károsanyag kibocsátás, amikor hidegen pöfög alapjáraton a motor.
6-os: nekem gyárilag start-stopos autóm van (2014-es VW) és nincs benne se elektromos víz se elektromos olajpumpa. A fékrásegítés is hagyományos, és regeneratív motorfék sincs.
Ebben van olajhőfok kijelző is, és kb. 100fok fölött tényleg nem állítja le, alatta viszont igen (és még egy tempós nyári sztrádázás után is fél-1 percen belül visszahűl az olaj - 1x v 2x volt olyan, hogy nem állította le azonnal a start-stop amikor megálltunk a sztrádán pisiszünetre).
Amikor nem állítja le, kiírja hogy éppen miért nem, eddig a legviccesebb az volt, hogy túl ferdén áll az autó.
8-as: Kérdés, hogy akkor termelődik-e több káros anyag, ha az utca végén a stop táblánál megállok és két másodpercet jár a motor alapjáraton, vagy akkor ha hideg motorral járok, hidegen indul a motor és a fokozott kopás következtében idő előtt megy az autóm a bontóba és még egy új autót le kell gyártani ugyan arra az időre, annak minden járulékos hulladékával... Szóval én ezt nem tartom a legjobb megoldásnak.
Egyébként az enyémben sincs elektromos vízpumpa, se elektromos olajpumpa. A fékrásegítés hagyományos vákuumos. Regeneratív motorfék viszont van! Figyelni szoktam menet közben a feszültséget. Nem úgy tölt a generátor, mint egy hagyományos autónál. Intenzív gyorsításnál gyakorlatilag nincs töltés. Motorfékezéskor viszont 15V-tal is visszatölt. Ehhez persze nyilván kell egy AGM akku, a hagyományos ezt nem bírná.
Nálam ferdén álla miatt nem volt még leállítás tiltás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!