20-25 éves automata váltós autót még érdemes venni?
Nekem 21 éves automata Swiftem van, magával a váltóval, motorral nincsenek bajok inkább tipik problémák vannak a kasztnin, perifériákkal... az előző tulajok egyike egy mekk mester lehetett, vmi vagy nincs az autón vagy kókányolva van... de ilyet már kézis autónál is tapasztaltam.
Amire nagyon oda kell figyelni az az akkumulátor állapota illetve, hogy legyen az autóban egy indításrásegítő illetve bikakábel, mert ezt betolni, vontatni nem lehet.
évente karban kell tartani a váltót, de ha kicsit oda figyel rá az ember akkor nincs vele gond.
Ezres Swiftet ne vegyél automatával, nagyon lomha. A 68 lovas 1.3 már vállalható, de nem egy izompacsirta.
A 16 szelepesek jobbak, az 1.6 szedán pláne. Ami még fontos, hogy a sima Swift csak 3 fokozatút kapott ami 90-nél már 3000-ret forog, emelkedőnek még többet mivel nincs benne lockup, szóval hangos és ordít, nem fogyasztásbajnok. Nem vészes, de nem ezzel fogsz 5 literrel eljárni.
A szedán kapott 4 sebességest, az sokkal vállalhatóbb.
Ezek az ősrégi GM automaták megölhetetlenek, ráadásul nyomatékot se nagyon kap a motortól. Próbaúton ha nem rángat, szépen vált, szépen kúszik, nincs rendellenes hangja és a nívópálcán az olaj színe sem korom akkor gondod nem lesz vele.
Az olajszintet ezeknél járó motornál kell ellenőrizni arra figyelj és előtte végig kell váltogatni a D, R fokozatot is, hogy az olaj bemenjen azokba a járatokba is, akkor ad pontos olajszintet a nívó.
Ha télen veszed és hidegen beindítod akkor főleg ha emelkedő van eléggé pörögni fog és lassan halad, ez normális az olaj viszkozitása miatt, ahogy melegszik beáll a rendes működése. A Swift a kis benzinmotor miatt nagyobb gödrökből és nagyobb emelkedőknek nem fog felkúszni csak gázzal, az is normális. Mikor berakod D-be vagy R-be akkor picit megrántja az autót és egy kattanása is lesz, változni fog a motorhang is, az is normális. A váltásai sem prémium vajsimák, enyhe pici rántás lesz a váltásban, ezek az olcsó régi automaták ilyenek. Ezt így nehéz leírni sajnos szóban mi a normális működése, nekem csak automatáim voltak világ életemben és nekem már megszokott.
Jó akku és bikakábel vagy bikázó kütyü legyen, mert ezeket betolni nem lehet. Vontatni lehet N-ben, de csak pár Km-re és 40-nél nem gyorsabban.
Ha olajat cseréltek a váltóban akkor egymás után többször kell, mivel a felépítése miatt a fele olaj mindig benne marad. Szóval csere, beindít, átváltogatod minden fokozatban jár 1-2 percet majd leengeded és megint feltöltöd. Kétszer elég, ezek annyira nem kényesek, a Volvomban viszont mi 4x cseréltük mire tiszta lett.
Corsa az nem hagyományos automata, hanem robotizált kéziváltó. Nem kell váltogatnod ott se és nincs kuplung se, de más a működése és a viselkedése is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!