Autópályán max. 5 liter/100 km-t fogyasztó autókat tudnátok írni?
#17
Egyszerű halandónak (nekem is) az lenne a logikus.
Aztán belépsz akár a magyar, akár az amerikai Prius klubba, ott pedig kiderül hogy a P3 autópályán 4,5-5 liter között fogyaszt.
Jaa, hogy a Lexus IS300h is 5 liter alatt fogyaszt? Nocsak...
Corsa B, 100-110-es tempónál 1.7D, 5 liter, tessék.
Amit te akarsz, az nem igazán létezik.
Menj inkább vonattal
6 literrel már egy 1.6, esetleg 2.0 CRTDI VAG autó eljár ésszel használva
#22: igen, a sima szívó benzinesem is lemegy 6 literre, ha beállok 90-100-ra a kamionokkal.
Sajnos a priusisok többségét így látom közpekedni autópályán.
De a fizikát megbhaszni nem lehet, ok, hogy áramvonalas a prius, de autópályán ugyanúgy a benzin hajtja, nincs visszatáplálás, mert a légellenállás fékez... Városban eszik 4 körül.
#24
Leírtam, nézd meg hogy a tulajok mit mondanak, ne hasraütésszerűen találj ki számokat.
nem érdekel mit mondanak a tulajok, ahogy a hurkanyakú sem megy le 200 km/h áttlaggal a balatonra pedig azt állítja. Úgy a prius sem fogyaszthat kevesebbet autópályán, mint egy diesel.
Tessék itt egy MÉRÉS, google ezt dobta előre:
Ez ugyan prius 1, de az arányok nem változtak. A belsőégésű motorok hatásfoka nem fejlődött túl sokat azóta.
Ne egy tulajt hallgass meg, egy csoportban/fórumon azt nézd meg hogy mi jön ki amikor sokan leírják.
Esetleg spritmonitor.
Egy üres tesztpályára kimenni és tempomattal körözni egyáltalán nem életszerű. A való életben lassítani, gyorsítani kell, néha akad 1-1 domb/lejtő, akár araszolás.
Egyrészt a hypermilerektől az is kiderült hogy a "gyorsítasz-kigurulsz" stílussal kevesebbet fogyaszt az autó mint ha azonos tempót tartanál végig, másrészt ezekben a hybrid rendszerekben olyan üzemállapotok vannak amik más személyautókban nincsenek, így a benzin és elektromotor tetszőleges arányban dolgozhat, lehetőleg a legjobb hatasfokon tartva a benzinmotort.
A hybridben váltó helyett bolygómű van, kevesebb forgatandó súly, kevesebb súrlódás.
Javult a légellenállás az új generációknál és a motor is változott, emellett fejlesztették a hybrid rendszert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!