Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik színt érdemes előnyben...

Melyik színt érdemes előnyben részesíteni egy autónál?

Figyelt kérdés
Sokan mondják, hogy ne ez legyen a döntő, inkább a műszaki állapotra törekedjen. Ez természetesen evidens. De számomra az is fontos, hogy egy autó fényezése is legyen szép, egységes. Ha jól tudom a piros autók nagyon érzékenyek napra, amit alá tudok támasztani, mert apukám piros Wagon R-je gyakorlatilag teljesen bemattult a 18 év során, pedig java részt garázsban állt. Viszont pl kifakult sötétkék autót én még nem nagyon láttam. Tehát a szín is számít ezek szerint.
2020. szept. 3. 09:13
 1/9 A kérdező kommentje:
törekedjen-törekedjek *
2020. szept. 3. 09:13
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Ha jót akarsz magadnak a feketét is kerüld el. Egyszer valaki azt mondta a fekete szín kocsinál az nem egy szín, hanem egy másod állás. Ez így van.
2020. szept. 3. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

A wagonR+ nem azért mattult, mert piros, hanem az akkori festékek még ilyen silányak voltak. Nekem fehér wagonom volt, egyszerűen nem lehetett fényt varázsolni a gyári (alapáras)alapfestékre. Előtte a szwiftem dukkója is borzasztó volt, a későbbi ignis már jobb, a mostani szwift tökéletes. Ez haragos zöld, gyöngyház lakkal. Ez feláras volt 70 ropiért, de megérte. 13 éve csak samponos esővízzel lemosom, és csillog, mint amikor lejött a szalagról.


Anyit már tudok, hogy ha valaki feláras festést kér, annak soha nem lesz panasza a fénylő kasznira. Sajnos a japánok az első tíz évben leszarták a dukkó minőségét a hozzánk, és a volt szocialista országokba szállított autóik esetében(milliókat spóroltak vele)

Bezzek a Norvég export, az csillogott, mert alapból gyöngyház fénye volt...akár fekete, akár piros, zöld.


Ha valaki nem spórol a megrendeléskor a drágább dukkóval, annak soha nem lesz gondja(sajnos ez is egy külön lehúzás, de megéri)



Szerintem.

2020. szept. 3. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Én úgy nézem, mi áll jól a kocsinak.

Feketét tényleg horror tisztán tartani, fehéret sem túl könnyű (most ilyen van)

2020. szept. 3. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Nekem az ezüst vált be. Nem kell túl gyakran mosatni, mert nem annyira látszik rajta a por-kosz. :)
2020. szept. 3. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
22%

A fehér meg a fekete az egy állapot csak.

Nekem metál kék van van de 16 év után is gyönyörű.

Pedig sokat állt napon is.

2020. szept. 3. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 Ifj. Paprikás Csirke ***** válasza:
46%

Mielőtt bármilyen színről szó esne szó, fontos a pasztell és metálfényezés közti különbséget kihangsúlyozni. A metál kezd kicsit olyanná válni, mint a króm díszek meg a nagy hűtőrács: az idősebb vásárlórétegnek még mindig tetszik, de amúgy annyira unalmas és elcsépelt már, hogy nem biztos, hogy ez a helyes választás minden esetben. Nagyon érdekes fény-árnyék játékokat nyújt, de a legtöbb tulajdonos soha nem fogja olyan szinten felpolírozni a kocsiját, hogy ebben gyönyörködhessen - a vásárlás napján a szalonban szép, aztán 30 évig semmit nem látni a csillogásból. Meg aztán az autótörténelem legikonikusabb színeit, mint a Ferrari-pirosat vagy a verseny-sárgát eleve nem is lehet metálfényezéssel reprodukálni. Aki teheti hagyja meg különleges autóknak, a hétköznapokban sokkal jobban jár egy egyszerűen emészthető pasztell színnel.

Fekete - Még ha a karcok és kosz nem is érdekel, régi autóknál megsülsz benne a napon. A mai kocsiknak már jobb hőszigetelése van, de a legtöbb járgány amúgy is elég snasszul néz ki feketében, teljesen elrejti a karosszériavonalakat, nagyon műértők tudnak egy-két fekete ritkaságot értékelni, de amúgy felejtős. Meg amúgy is tartsuk fenn ezt a színt a bűnözőknek és temetkezési vállalkozóknak.

Fehér - A sima alapáras fehér a céges autók sajátja: a logók, matricák, feliratok szép kontrasztosan látszanak rajta. Léteznek különlegesebb fehér árnyalatok, pl. a német taxis-fehér (elefántcsont, krém, stb.), de sok kisautón is látni, hogy próbálkoznak vele. Ez ugyan nem melegszik fel, de a téli hólé, sár meg piszok ugyanúgy elcsúfítja, szóval ezt is lehet rendszeresen suvickolni, aki tiszta autót szeretne.

Szürke ötven árnyalata - Közép-felső kategóriás autóknál van ezüstszürke, sötétszürke, halvány-holdkőszürke, fegyverszürke meg isten tudja még milyen fantázianevű kombinációk. Viszont nagyon kevés autónak áll jól. Az ezüstöt pár éve a Peugeot és a Mercedes nagyon elhordta mert minden második példány ebben a színben talált gazdára, most talán kezd megint divatba jönni, de a feketéhez hasonlóan itt is csak nagyon óvatos és körültekintő esetekben javasolt.

Piros - Az egyszerű pasztell piros egy tökéletes univerzális választás, nem nagyon láttam olyan autót amin ne állt volna jól, de itt különösen figyelni kell rá, hogy a metál-piros egy teljesen más, sötétebb, bordós árnyalatot ad. Az Alfának van többféle piros fényezése is, illetve a Mazda hozott ki még pár éve egy olyat ami a sajátjuk, amúgy a legtöbb gyár nem tököl vele: van piros meg metálpiros, nem lehet tovább válogatni. Fényezési hibák előfordulnak, de jól maszkolhatóak.

Kék - A diplomatakék (gyártónként eltérő a megnevezése, de mivel a diplomata autókat ilyen színben kell átadni, mindenhol ugyanarról van szó) metálfényezés szintén átvette az uralmat, klasszikus strankorlát-kék karosszériát már nem nagyon látni, pedig amúgy ezzel a színnel sokat lehet játszani, mind a lilásabb, mind a zöldesebb árnyalatok irányában, a világosabb skáláról (babakék, olasz rendőrautó kék, türkizkék) nem is beszélve.

Barna - Ez lett az elmúlt 10 év új bestsellere, a gyártók hívják gesztenyebarnának, bronznak, réznek, gyakorlatilag mind ugyanarra a fosbarna színre utal. Egyáltalán nem tartom esztétikusnak és kellő mennyiségű gúnyolódást is a hátára vesz aki be meri vállalni, szóval már csak ezért is tiszteletre méltó aki karakánul kitart e szín mellett.

Zöld - Itt több mérvadó árnyalat van - ami állandó az a brit versenyzöld és az ún. erdészzöld amit a fegyveres erőktől kezdve a faipari cégeken át természetvédőkig sok állami szervezet használ pickupokon és terepjárókon. Sajnos a kisautóknál pár éve a halványzöldet megpróbálták szintén metálfénnyel keresztezni, ami a negatív értelemben híres "libafoszöld" színt eredményezte (Hondákon és Peugeotkon látni): remek alkualap használtautóknál ez a hátrány. Minden egyéb zöld fényezés ritkaságszámba megy, olyannyira, hogy autóbolondok kedvelt játéka a "Találd meg a zöld autót" c. társas, aminek lényege, hogy a játékosok 1 órára kalandozni indulnak egy nagyvárosban és aki ez idő alatt a legtöbb zöld autót fényképezi nyer. Nem nagyon szoktak 1 tucatnál több zöld autót gyűjteni a résztvevők...

Sárga - Még tartja magát, de már szinte csak sportautós berkekben: Porschékon, Lotusokon. Na meg persze ott, ahol ez a posta hivatalos színe :) (Németország, Svájc). Még robotokkal is igazi kihívás eltalálni a megfelelő mértéket, sárga fényezésnél szinte garantáltak a fényezési hibák és fényezés javító szakik is utálnak ilyen járművekkel foglalkozni. Metálfénnyel keresztezve a pezsgő és arany árnyalatokat adja, amit a Volvo, Lexus, BMW használ előszeretettel.

Narancssárga: Talán az utolsó említésre méltó szín - ezt is elkezdték metálozni, de nem olyan zavaró. Fiatokon meg Nissanokon találkozni vele a közútkezelő autóin kívül.

2020. szept. 3. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Az ezüst oké, esetleg még a kék árnyalatai.
2020. szept. 3. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Volt piros autóm, folyton tisztán kellett tartani, a legkisebb por kosz miatt is fakónak tűnt a színe, sok apró karc is meglátszott rajta ha rásütött a nap, amik amúgy nem látszódtak volna. Barna autó is volt a családban, az nagyon jól tűrte a koszt port, az hálás szín volt. Metál pezsgő szinű is volt egy autóm, az is jó kosztűrő szín volt, alig látszott meg rajta valami. Most sötétebb szinű van, ez 'érzékenyebb' szín, mint a pezsgőmetál volt. Fehér autó is volt a családban, az olyan snassz, meg azon is meglátszott minden kosz... Piros autót nem vennék többet, a fekete is kényes azt se nagyon, meg mivel szabadban ál az autó, sötétet sem vennék (ilyen szempontból jobb a fehér, télen viszont nagyon bele tud olvadni a havas környezetbe)...
2020. szept. 28. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!