Melyik színt érdemes előnyben részesíteni egy autónál?
A wagonR+ nem azért mattult, mert piros, hanem az akkori festékek még ilyen silányak voltak. Nekem fehér wagonom volt, egyszerűen nem lehetett fényt varázsolni a gyári (alapáras)alapfestékre. Előtte a szwiftem dukkója is borzasztó volt, a későbbi ignis már jobb, a mostani szwift tökéletes. Ez haragos zöld, gyöngyház lakkal. Ez feláras volt 70 ropiért, de megérte. 13 éve csak samponos esővízzel lemosom, és csillog, mint amikor lejött a szalagról.
Anyit már tudok, hogy ha valaki feláras festést kér, annak soha nem lesz panasza a fénylő kasznira. Sajnos a japánok az első tíz évben leszarták a dukkó minőségét a hozzánk, és a volt szocialista országokba szállított autóik esetében(milliókat spóroltak vele)
Bezzek a Norvég export, az csillogott, mert alapból gyöngyház fénye volt...akár fekete, akár piros, zöld.
Ha valaki nem spórol a megrendeléskor a drágább dukkóval, annak soha nem lesz gondja(sajnos ez is egy külön lehúzás, de megéri)
Szerintem.
Én úgy nézem, mi áll jól a kocsinak.
Feketét tényleg horror tisztán tartani, fehéret sem túl könnyű (most ilyen van)
A fehér meg a fekete az egy állapot csak.
Nekem metál kék van van de 16 év után is gyönyörű.
Pedig sokat állt napon is.
Mielőtt bármilyen színről szó esne szó, fontos a pasztell és metálfényezés közti különbséget kihangsúlyozni. A metál kezd kicsit olyanná válni, mint a króm díszek meg a nagy hűtőrács: az idősebb vásárlórétegnek még mindig tetszik, de amúgy annyira unalmas és elcsépelt már, hogy nem biztos, hogy ez a helyes választás minden esetben. Nagyon érdekes fény-árnyék játékokat nyújt, de a legtöbb tulajdonos soha nem fogja olyan szinten felpolírozni a kocsiját, hogy ebben gyönyörködhessen - a vásárlás napján a szalonban szép, aztán 30 évig semmit nem látni a csillogásból. Meg aztán az autótörténelem legikonikusabb színeit, mint a Ferrari-pirosat vagy a verseny-sárgát eleve nem is lehet metálfényezéssel reprodukálni. Aki teheti hagyja meg különleges autóknak, a hétköznapokban sokkal jobban jár egy egyszerűen emészthető pasztell színnel.
Fekete - Még ha a karcok és kosz nem is érdekel, régi autóknál megsülsz benne a napon. A mai kocsiknak már jobb hőszigetelése van, de a legtöbb járgány amúgy is elég snasszul néz ki feketében, teljesen elrejti a karosszériavonalakat, nagyon műértők tudnak egy-két fekete ritkaságot értékelni, de amúgy felejtős. Meg amúgy is tartsuk fenn ezt a színt a bűnözőknek és temetkezési vállalkozóknak.
Fehér - A sima alapáras fehér a céges autók sajátja: a logók, matricák, feliratok szép kontrasztosan látszanak rajta. Léteznek különlegesebb fehér árnyalatok, pl. a német taxis-fehér (elefántcsont, krém, stb.), de sok kisautón is látni, hogy próbálkoznak vele. Ez ugyan nem melegszik fel, de a téli hólé, sár meg piszok ugyanúgy elcsúfítja, szóval ezt is lehet rendszeresen suvickolni, aki tiszta autót szeretne.
Szürke ötven árnyalata - Közép-felső kategóriás autóknál van ezüstszürke, sötétszürke, halvány-holdkőszürke, fegyverszürke meg isten tudja még milyen fantázianevű kombinációk. Viszont nagyon kevés autónak áll jól. Az ezüstöt pár éve a Peugeot és a Mercedes nagyon elhordta mert minden második példány ebben a színben talált gazdára, most talán kezd megint divatba jönni, de a feketéhez hasonlóan itt is csak nagyon óvatos és körültekintő esetekben javasolt.
Piros - Az egyszerű pasztell piros egy tökéletes univerzális választás, nem nagyon láttam olyan autót amin ne állt volna jól, de itt különösen figyelni kell rá, hogy a metál-piros egy teljesen más, sötétebb, bordós árnyalatot ad. Az Alfának van többféle piros fényezése is, illetve a Mazda hozott ki még pár éve egy olyat ami a sajátjuk, amúgy a legtöbb gyár nem tököl vele: van piros meg metálpiros, nem lehet tovább válogatni. Fényezési hibák előfordulnak, de jól maszkolhatóak.
Kék - A diplomatakék (gyártónként eltérő a megnevezése, de mivel a diplomata autókat ilyen színben kell átadni, mindenhol ugyanarról van szó) metálfényezés szintén átvette az uralmat, klasszikus strankorlát-kék karosszériát már nem nagyon látni, pedig amúgy ezzel a színnel sokat lehet játszani, mind a lilásabb, mind a zöldesebb árnyalatok irányában, a világosabb skáláról (babakék, olasz rendőrautó kék, türkizkék) nem is beszélve.
Barna - Ez lett az elmúlt 10 év új bestsellere, a gyártók hívják gesztenyebarnának, bronznak, réznek, gyakorlatilag mind ugyanarra a fosbarna színre utal. Egyáltalán nem tartom esztétikusnak és kellő mennyiségű gúnyolódást is a hátára vesz aki be meri vállalni, szóval már csak ezért is tiszteletre méltó aki karakánul kitart e szín mellett.
Zöld - Itt több mérvadó árnyalat van - ami állandó az a brit versenyzöld és az ún. erdészzöld amit a fegyveres erőktől kezdve a faipari cégeken át természetvédőkig sok állami szervezet használ pickupokon és terepjárókon. Sajnos a kisautóknál pár éve a halványzöldet megpróbálták szintén metálfénnyel keresztezni, ami a negatív értelemben híres "libafoszöld" színt eredményezte (Hondákon és Peugeotkon látni): remek alkualap használtautóknál ez a hátrány. Minden egyéb zöld fényezés ritkaságszámba megy, olyannyira, hogy autóbolondok kedvelt játéka a "Találd meg a zöld autót" c. társas, aminek lényege, hogy a játékosok 1 órára kalandozni indulnak egy nagyvárosban és aki ez idő alatt a legtöbb zöld autót fényképezi nyer. Nem nagyon szoktak 1 tucatnál több zöld autót gyűjteni a résztvevők...
Sárga - Még tartja magát, de már szinte csak sportautós berkekben: Porschékon, Lotusokon. Na meg persze ott, ahol ez a posta hivatalos színe :) (Németország, Svájc). Még robotokkal is igazi kihívás eltalálni a megfelelő mértéket, sárga fényezésnél szinte garantáltak a fényezési hibák és fényezés javító szakik is utálnak ilyen járművekkel foglalkozni. Metálfénnyel keresztezve a pezsgő és arany árnyalatokat adja, amit a Volvo, Lexus, BMW használ előszeretettel.
Narancssárga: Talán az utolsó említésre méltó szín - ezt is elkezdték metálozni, de nem olyan zavaró. Fiatokon meg Nissanokon találkozni vele a közútkezelő autóin kívül.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!