A szedán mennyire praktikus? Érdemes ilyet venni?
Értve ezalatt, hogy egy ferdehátúnak pl. felnyílik a hátulja, míg a szedánnak gondolom jóval kisebb a csomagtér nyílása, így ha valami nagyobb dolgot tennél be, akkor a szedánba nem valószínű, hogy befér.
Átlagembernek mennyire praktikus szedánt venni?
Arra gondolnék, hogy ez a forma inkább azoknak való, akik reprezentálnak a kocsival (vezető beosztásúak, stb.), akinél nem szempont, hogy mi fér bele, mert nem alacsonyodnak le ahhoz, hogy a kis szekrényt, stb. saját autóval szállítsanak, így a csomagtér mérete sem számít nekik.
"Egy sedanba egy retkes biciklit nem tudsz berakni, vagy mondjuk vettél egy lapraszerelt bútort, többnyire az is bukta.
8 évig sedanom volt, óriási csomagtérrel, de nagyon sokszor volt probléma a kis nyílás"
Én is így gondolom, ezért is kérdés számomra, hogy ki az, aki átlagemberként szedánt vesz. Bárkivel előfordulhat, hogy kicsit nagyobb tárgyat kell fuvarozni, és akkor a kis nyílás hamar szűk keresztmetszet lesz, míg a hatchback/kombi simán elnyeli.
#20: színházba járni a sedan is jó, ebben igazad van.
de a tehertaxi meg a furgonbérlés akkor is körülményes. A sedan semmi előnyt nem ad a a hatchbackhez vagy kombihoz képest.
de elnézést, de akkor miért kérded, ha már szedánt hajtasz?
és mindenkit lepontozol utána?
Ha tudsz angolul akkor itt van pár szempont: [link]
- A szedánok elvileg valamivel csendesebbek, nem egy nagy "tömb" az utascella és a csomagtartó, kevésbé hajlamos berezonálni. (Bizony, vannak olyan autók, amiknél lehet ilyesmiről hallani, főleg ha dízel motorral szereltek és alacsony fordulaton mennek.)
- A szedánnál nem egy légtérben vagy a csomagokkal, ha valami olyat viszel aminek erős a szaga, vagy zörög szállítás közben, akkor el van különítve tőled.
- Elvileg kiebb a légellenállása mint egy kombinak, így nagyobb sebességnél minimálisan kevesebbet fogyaszthat.
- Mivel az autó 3 "dobozból" áll, ezért elvileg stabilabb a kasztni. Hátsó ütközésnél is gondolom sokat számít az a plusz 20 centi túlnyúlás egy hatchbackhez képest. No meg nem hullik a képedbe a "rakomány" egy ütközésnél.
- Van akinek ez a forma jobban tetszik és semmi praktikus oka nincsen annak, hogy ezt választja.
Szerintem elég ritka az olyan csomag, amit egy kombiban nyugodtan lehetne szállítani, de egy szedánban nem. Kisebb bútorok mindkettőbe beférnek (maximum az utastérbe), a nagyobbak meg egyikbe sem.
#24
Nagyon jól össze vannak szedve a szedán előnyei, de nen értek azzal egyet hogy ritka az a csomag ami szedánba nem fér bele, kombiba viszont igen.
Igazából a bútorok teljes egészében ebbe a csoportba tartoznak, hiába szereled lapra ha mint ahogy írtad is, a szedán 3 részből áll. Az utastérnek lehet szinte bármekkora a mérete ha nem tudod berakni egyik ajtón sem.
Hogy mennyi időnként van szükség pakolni? Az sokmindentől függ. Amíg lehet szólni apának addig mindegy. Én is szedánbzi voltam, nagy volt a szám hogy nekem nem kell csúnya kombi, de saját házat vettünk, 2 szedán állt az udvaron és a hajamra kenhettem mert kéregetni/bérelni kellett ha vettünk valami nagyobbat.
Ettől függetlenül egy szedán mindig marad, csak kell mellé egy tetőcsomagtartós-vonóhorgos kombi
"Igazából a bútorok teljes egészében ebbe a csoportba tartoznak, hiába szereled lapra ha mint ahogy írtad is, a szedán 3 részből áll. Az utastérnek lehet szinte bármekkora a mérete ha nem tudod berakni egyik ajtón sem."
A legtöbb szedán (legalábbis nekem csak ilyennel volt dolgom) ledönthető hátsó ülésekkel rendelkezik. Lapra szerelt bútornál nem lesz probléma, illetve ha igen, akkor az bizony komiba ugyan úgy nem fog beférni.
Ha bútort veszek (vagy legutóbb matracot vettem), akkor mindig kiszállítással együtt kérem. Pár ezer forint. Egy matrac pedig semmilyen kombiba nem fog beférni.
Egyébként nem vagyok szedán megszállott, szimplán ilyen autókat fogtam ki mindig és őszintén szólva nem érdekelt sosem a csomagtartó kialakítása, ha egyébként elégséges a mérete. Én amondó vagyok, hogy ha használt autóról van szó és nincs semmilyen életkörülmény aminek tényleg csak egy kombi tud megfelelni, akkor a csomagtartó kialakítása egy sokadlagos szempont.
nekünk a kocsi arra van, hogy elszállítsa a seggünket, és a csomagokat.
A sedan csak a seggünket szállította, meg sok utazótáskát.
Persze cementeszsákot bele lehetett rakni fokozott gerincsérv kockázattal.
A kombiban nincs gond, a csomagtartó ugyan kisebb térfogatú, de eleve magasabbra pakolható, vagy ledöntött ülésekkel kb bármit elnyel.
Persze lehet kiszállítást kérni kindenhez, de ennyi erővel minek veszel kocsit, olcsóbb ha taxizol meg kocsit bérelsz a kirándulásokhoz.
Mosógépet hoztam tavaly júniusban egy Corsa hátsó székein...
Ne tudjátok meg hogy hogy szedtük ki, de befért :D
A szedán párhuzamos parkolásnál hasznosabb, mert ha rááll a kocsidra egy szemtelen autóstárs akkor sem probléma, hogy nem tudod kinyitni a csomagtérajtót. Mivel Kelet Európában ez az elterjedtebb parkírozási mód, így a Lajtától keletre mai napig népszerű a szedán.
Szemben Nyugat Európában ahol a kicsi autókat sokan csak bevásárló-járatokra használják ott gyorsan áttértek az emberek a csapott hátú 5 ajtós autókra, hiszen a TESCO parkolóban nem fenyeget az a veszély, hogy ne tudnál felnyitni akár egy ólajtó méretű hátsó ajtót. Ott is van még persze szedán, de nem annyira praktikus okokból, hanem inkább taxirendeletek és cégautó előírások miatt, a magánvásárlók körében nem olyan népszerű. A Renault Thaliát vagy a Dacia Logant pl. nem lehetett ott forgalomba hozni, mert nem lett volna rá kereslet. Az autós újságírók ezt a kategóriát török szedánnak is szokták nevezni, s magyarázatnak nagyjából tényleg egy török bazárt képzelj el, ahol fal mellé-mögé-elé mindenhogy állnak az autók. Szóval nagyjából ugyanaz az indok amiért van aki a felültöltős, más meg az elöltöltős mosógépet preferálja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!