Motorfék tehet kárt az autóban?
Régi kétütemű járműveknél nem ajánlott tartósan a motorfékezés kenési problémák miatt. Ennek elkerülése miatt sok ilyen autóban a legmagasabb fokozat szabadon futó és nincs motorfék.
4 üteműnél ilyen gond nincs. Azoknál csak arra kell figyelni, hogy visszaváltáskor extrém esetben lehetséges túl nagy fordulatra pörgetni a motort és az bizony nem túl jó.
Úgy van ahogy a 7-es írta, annyit tennék hozzá, hogy a 2 legnagyobb pofont kapó alkatrész a kuplung és a vezérműszíj v. lánc.
Illetve ahogy a kérdést leírtad, ott nem a motorfék "fogja meg erősen" az autót hanem a kuplung, a motorfékhatás csak utána jön. A helyes motorfék(ezés) része a megfelelően adagolt gázfröccs.
Hirtelen fékezésre ezért nem is való.
" úgy képzeljétek el mintha versenypályán hosszú egyenesből egy lassú kanyarhoz érkeznék és vissza kell váltogatni,".
Még nem is tudsz vezetni de már verseny pályán képzeled magad.
#6: amíg féken van a lábad, ne nyúlj a kuplunghoz. Amikor kellően lelassítottál válthatsz sebességet. Ekkor már szabad lesz a jobb lábad is.
Gázpedál pöckölése, sarokkal nyomása nem közúti technika.
#15: na jól van, rájöttél, hogy rosszul kezelted az autót, most ahelyett, hogy belátnád, elkezdesz ködösíteni.
"110-el 5.fokozatban" - igen, ez pont arra utal, hogy a Hungaroring 3-as kanyarját akarod optimális íven és fokozatban bevenni...
Igen lehet, hogy rosszul kezeltem ahogy ezt ti leírtátok, ezért szeretnék választ találni rá, hogy hogyan tudnám az autó fordulatszámát egyeztetni visszaváltásnál fékezés közben, de mivel a pedálsor meglehetősen rosszul van kialakítva nem tudom. Ebben várnék segítséget.
Amit a kérdésnél írtam az csak egy egyszerű példa volt ,hogy könnyebben megértsétek, hogy mire lennék kíváncsi.
#17
A 9-es válaszomban találsz egy videót, ha mindenképp ez a cél. Csak ne olyan területen gyakorlj, ahol vannak rajtad kívül mások. Lehetőleg keress egy baszottnagy elhagyatott placcot, rakj ki néhány bóját aztán ott gyakorolj.
Közúton felesleges. Én csak simán úgy szoktam, ha már így csinálom kanyar előtt, hogy lassítás közben felváltva fékezek és fordulatot egyeztetek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!