Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szokott a valódi hengerű...

SIDLER22 kérdése:

Miért szokott a valódi hengerűrtartalom kevesebb lenni a motorokál mint amennyi fel van tüntetve mondjuk a nevében?

Figyelt kérdés

Inkább motorokra hegyezném ki a kérdést, de autóknál is ez a helyzet.

Nem értem miért csinálnak egy KTM 390 DUKE-hoz 373 valós köbcentit. Az 50-es motoroknál ezt én úgy hallottam, hogy azért mert ha később fel kell fúrni (javítófúrásra gondolok nem "50 to 70-es száguldóshülyegyerek-robogóra") akkor a megnövekedett hengerűrtartalom miatt is "hivatalos legyen" vagy valami ilyesmi...

Szóval igazából nem értem...



2020. aug. 23. 14:04
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
62%

Arra gondolsz hogy 2 literes autó csak 1998 cm3? Tudtommal ez bizonyos országok adója miatt van így.

Pl. azt mondják 2 literig évente 20 ezer az adó, afelett viszont 100 ezer.

Így ezt elkerülhetik.

2020. aug. 23. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Ja értem.

Hát de azért ehhez képest egy KTM 390 DUKE-nál -17 köbcenti...

Az nem sok egy kicsit?

2020. aug. 23. 14:23
 3/12 anonim ***** válasza:
62%

BMW R1250GS = 1254 cc

KTM 1290 super duke / adventure s/r = 1301 cc

Kawasaki Ninja 1000 = 1043 cc

KTM 790 Duke = 799 cc

KTM 990 Super Duke = 999 cc


És meg folytathatnám a listát sokáig.


Gyakran így hatékonyabb a motor, így tudják a mérnökök leghatékonyabban megoldani, gyakran marketing, gyakran valaminek az utódja, elődje, így nem akarnak full új marketinget kiépíteni, hanem támaszkodnak arra a sok millió dollárnyi marketingre, amit abba a másik modellbe már beleöltek az évek alatt, illetve ezeknek a faktoroknak (meg még többnek) a keveréke.

2020. aug. 23. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
62%
Leginkább marketing. Gondolom a KTM 390 valamiért jobban hangzik, mint a KTM 373.
2020. aug. 23. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Kerekítenek. Legalábbis autóknál. Egyszerűbb azt mondani, hogy 1.6-os benzines autóm van, minthogy 1.598-as benzines. A forgalmiban, egyéb iratokon úgyis ott van a pontos lökettérfogat.
2020. aug. 23. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Hát de minek kerekíteni? Miért nem csinálják azt a motort eleve 1600 köbcentisre? Azt én is értem, hogy kerekítenek, de minek?

Ez lett volna a kérdés. Egyébként köszönöm az eddigi válaszokat. Nagyjából már értem.

2020. aug. 23. 21:09
 7/12 anonim ***** válasza:
Mert egy motor tervezésénél rengeteg szempontot figyelembe vesznek. Az hogy a hengerűrtartalom pont kerek szám legyen az lényegtelen a motor működése, gyártása szempontjából.
2020. aug. 23. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Írtam a 3-as válaszomban.


"Gyakran így hatékonyabb a motor, így tudják a mérnökök leghatékonyabban megoldani"


A mérnökök nem úgy ülnek le tervezni, hogy akkor kereken 1600 vagy 600 köbcenti legyen, hanem nagyjából 800 másik fontosabb dolog van. De ha belegondolsz, hogyan kell egy henger űrtartalmát kiszámolni, akkor látod, hogy az r négyzeten van, illetve még magassággal is meg kell szorozni, meg pível is. Nem olyan könnyű kerek egész számot kapni így. Illetve lehet, hogy sokkal hatékonyabb, olcsóbb, könnyebb motort lehet úgy csinálni, ha fél centivel csökkented az r-t. De akkor máris nem stimmel a kerek szám a végén. Nem vagyok mérnök, de ez talán elég logikus.

2020. aug. 23. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Így van, ahogy írják. Mert egy tök lényegtelen szempont. Mért kellene erre törekedni és erőforrásokat belefektetni, mikor ettől jobb, erősebb, tartósabb, olcsóbb nem lesz a motor. Kb mintha azt szeretnéd, hogy az autód ne 1321 kg legyen, mert az milyen már, hanem legyen kereken 1300, vagy 1400 kiló.
2020. aug. 24. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Értem. Szóval akkor mondjuk a KTM 390 DUKE 373 köbcentis motort általában kerekítik 370-re + erre még rámegy a marketinghúzás és így lesz +20 cm3?
2020. aug. 24. 08:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!