Miért szokott a valódi hengerűrtartalom kevesebb lenni a motorokál mint amennyi fel van tüntetve mondjuk a nevében?
Inkább motorokra hegyezném ki a kérdést, de autóknál is ez a helyzet.
Nem értem miért csinálnak egy KTM 390 DUKE-hoz 373 valós köbcentit. Az 50-es motoroknál ezt én úgy hallottam, hogy azért mert ha később fel kell fúrni (javítófúrásra gondolok nem "50 to 70-es száguldóshülyegyerek-robogóra") akkor a megnövekedett hengerűrtartalom miatt is "hivatalos legyen" vagy valami ilyesmi...
Szóval igazából nem értem...
Arra gondolsz hogy 2 literes autó csak 1998 cm3? Tudtommal ez bizonyos országok adója miatt van így.
Pl. azt mondják 2 literig évente 20 ezer az adó, afelett viszont 100 ezer.
Így ezt elkerülhetik.
Ja értem.
Hát de azért ehhez képest egy KTM 390 DUKE-nál -17 köbcenti...
Az nem sok egy kicsit?
BMW R1250GS = 1254 cc
KTM 1290 super duke / adventure s/r = 1301 cc
Kawasaki Ninja 1000 = 1043 cc
KTM 790 Duke = 799 cc
KTM 990 Super Duke = 999 cc
És meg folytathatnám a listát sokáig.
Gyakran így hatékonyabb a motor, így tudják a mérnökök leghatékonyabban megoldani, gyakran marketing, gyakran valaminek az utódja, elődje, így nem akarnak full új marketinget kiépíteni, hanem támaszkodnak arra a sok millió dollárnyi marketingre, amit abba a másik modellbe már beleöltek az évek alatt, illetve ezeknek a faktoroknak (meg még többnek) a keveréke.
Hát de minek kerekíteni? Miért nem csinálják azt a motort eleve 1600 köbcentisre? Azt én is értem, hogy kerekítenek, de minek?
Ez lett volna a kérdés. Egyébként köszönöm az eddigi válaszokat. Nagyjából már értem.
Írtam a 3-as válaszomban.
"Gyakran így hatékonyabb a motor, így tudják a mérnökök leghatékonyabban megoldani"
A mérnökök nem úgy ülnek le tervezni, hogy akkor kereken 1600 vagy 600 köbcenti legyen, hanem nagyjából 800 másik fontosabb dolog van. De ha belegondolsz, hogyan kell egy henger űrtartalmát kiszámolni, akkor látod, hogy az r négyzeten van, illetve még magassággal is meg kell szorozni, meg pível is. Nem olyan könnyű kerek egész számot kapni így. Illetve lehet, hogy sokkal hatékonyabb, olcsóbb, könnyebb motort lehet úgy csinálni, ha fél centivel csökkented az r-t. De akkor máris nem stimmel a kerek szám a végén. Nem vagyok mérnök, de ez talán elég logikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!