Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a spórolt pénzemből megvenn...

Ha a spórolt pénzemből megvenném ezt a haszongépjárművet? Mikor térülne meg a befektetésem?

Figyelt kérdés
[link]
2020. aug. 23. 10:40
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
74%

A fenti válaszok szerint az a rengeteg belföldes cég ahol 8-14 éves nyergesek dolgoznak nem is létezik. Hmm érdekes..


Valóban igaz, hogy azokon a piacokon - pl nemzetközi - ahol fontos a megbízható, üzembiztos magas futskészség ott lényeges, hogy ak ocsi minél fiatalabb legyen jó supporttal a háta mögött. Belföldön ez másodlagos vagy harmadlagos tényező.


Érdemes azt is összevetni, hogy egy új vontató lízingje az 1300-1500 euro/hó, míg ennek a vételará annyi, mint 4 havi lízing. Ha egy évet elmegy probléma nélkül akkor a zsebben marad 10-12 000 euro! Nyilván ezt nem úgy kell elképzelni, hogy habzsi-dőzsi, hanem úgy hogy az 5. hónaptól a vállalkozás cash-flowja brutálisan javul.

Másfelől friss és ropogós E.V-ként esélytelen lízingelni, mivel a lízingbankok kériuk a szükséges biztosítékokat, mérleget ami meg még nincs.. Magyarországon ez nem úgy megy, hogy alapítok egy kft-t majd két nap múlva elmegyek a Scaniához új autót lízingelni. Ez esélytelen, kivéve ha akkor tőkével alapítassz amivel egész flottát vehetnél kp-ra...


Belföldre teljesen jó kezdésnek egy ilyen vontató ( vagyis ilyen kategóriájú ), sőt ha jó az állapota a kocsinak akkor nyugodtan lehet vele vállani egy kis közeli nemzetközit is ( mármint oda, ahol nem foglalkoznak a kocsi műszaki állapotával: Szlovákia, Románia,Horvátország,Szlovénia... ).


Mennyi a megétrülése egy ilyen autónak? Ha normális munka van és te dolgozol a kocsival akkor 5-12 hónap a megtérülése. Viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy kezdőtőkének jóval többre vna szükség, mint az autó vételára. Ez igazából a legkisebb költség. Magnumok sosem voltak túlzottan takarékos vontatók, lájtos havi 8000km-es futásnál egy millát simán eltankolsz havonta plusz az útdíj is ugyanennyi. A megbízók cigányabbak, mint valaha - nem értem ez ellen miért nem tesz egyik hasótásg sem valamit.. - a 30 napos kifizetési határidő teljesen normális, de a 60 vagy 90 napos sem ritka. Ha 60 napra fizető munkát sikerült találni akkor az első két hónapban nulla bevételed lesz, cserébe lesz minimum 4 millió kiadásod és a pénz cska lassan fog befolyni. Egy ilyen autó !üzemeltetéséhez! az első 3 hónapban minimum plusz 6 milliónak a rendelkezésedre kell állnia! És akkor még nem termelt bevételt, csak gurult, te még nem tudtát profitot realizálni így gyakorlatilag a fizetésed is nulla. Ha a megélhetésedhez szükség van havi 330 000-re akkor még ennek a tripláját is dobd hozzá, tehát az autón felül 7 millió kezdőtőke szükséges!


Ha ez megvan és munka is van onnantól már csak túl kell élni száraz kiflin és párizsin az első három hónapot utána már javul - vagyis inkább normalizálódik a helyzet. Nyilván e mögé még kell egy pótkocsi is.


És akkor még nem esett szó a súlyadóról, a biztosításról, rakományrögzítő eszközökről meg egyéb apróságokról amik önmagukban szintén milliós tételt képeznek.


Maga az autó vételára az viszonylag hamar megtérül, viszont az a tőke amit a vételár mellé be kell tenni, na az már nem olyan hamar. Viszont ha kiépülnek a munkák, kapcsolatok, kibekkelsz pár hónapot - egy évet utána már lesz éves beszámolód, azzal már lízingképes vagy, azzal már tudsz szerződni valamelyik olajtársasággal és lesz üzemanyagkártyád némi kedvezménnyel, halasztott fizetéssel, a NAV felé egy rakás dolgot el tudsz írni, jön vissza ÁFA is. Itt már lehetőséged van a komolyabb bővítésre, akár másik kp-s autó beállítására akár egy jó munka esetén lehet próbálkozni egy új autó lízingjével..


Egyéltaslán nem hülyeség ez és nem is lehetetlen, csak általában véve is baromi nehéz, most meg hogy épp döglődik a gazdaság és egy megjelenik a fuvarozásban is kétszer olyna nehéz mint amúgy. De nem lehetetlen. Csak jó üzleti terv, tőke és kitartás kell.

2020. aug. 23. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Utolsó köszönöm a részletes leírást.
2020. aug. 23. 18:29
 13/18 anonim ***** válasza:
100%

"A fenti válaszok szerint az a rengeteg belföldes cég ahol 8-14 éves nyergesek dolgoznak nem is létezik. Hmm érdekes.."


Nem is most léptek a piacra egy darab öreg autóval fix munka nélkül.

A levezetés egyébként jó. Egy hibával, hogy nem lesz az első héttől fix munkája amivel kiterheli az autót folyamatosan, így nem 3 hónapot kell túlélni hanem jóval többet.

Belföldezni meg elég nehéz, mert közel a lerakók, arányaiban kevés a futás, sok az állás.

2020. aug. 23. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

Miért szerinted hogyl éptek piacra? Egy darab új autóval aztán hagyták lerohadni? :D


Nem egy fuvarozót ismerek SZEMÉLYESEN akik 1db használt nyergessel vagy teherautóval kezdték. Van aki bár fejlesztett de 10 év alatt sem ment 5 autó fölé, van aki azóta már 30 felett tart.


Belföldön is simán lehet 10 000km felett gurulni, ha bevállalós vagy akkor akár 20 000-ret is ( ismerek ilyet is személyesen).


Budapest környékén ahol sok a logisztikai központ, vannak fix díjas kirohanós fuvarok amik bár alacsony díjon mennek a kis futás miatt közel nulla költségűek. Okosan mixelve elég jól ki lehet ebből jönni közepes futás mellett.


" Egy hibával, hogy nem lesz az első héttől fix munkája amivel kiterheli az autót folyamatosan"

Miért ne lehetne? Egyedül kapcsolatok kérdése. Tudnék erre is mondani nem egy példát.

2020. aug. 24. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
#14: Most teljesen más a piac, mint '90-ben, amikor boldog, boldogtalan vállalkozott, meg ifát vett. Pont azért mondom, mert benne vagyok. Kapcsolatok nélkül, egy szem öreg autóra nem olyan egyszerű találni annyi munkát amivel ki tudja terhelni időben/futásban. Előbb tudja felfutattni ha elmegy a Strabaghoz billencsezni és jattol rendesen. 9 hónap alatt megkeresi az éves bevételét. Aztán van 3 hónapja rendberakni a következő szezonra az autót.
2020. aug. 24. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
90-ben még nem voltam benne, viszont az elmúlt 13 évben dolgoztam egy pár évet a szállítmányozásban. Ha megvan a megfelelő kapcsolat, akkor most is megy :)
2020. aug. 24. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

És szerinted aki itt kérdez, annak szerinted megvan? :)

Na meg az a kapcsolat hiába van meg, ha egy öreg szarral nem tud kiállni párszor... Ma már nem fér bele az, hogy hol megy, hol nem megy, úton-útfélen megáll és hasonlók.

Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de nem véletlenül koptak ki a paicról az 5-10 autó alattiak az utóbbi években

2020. aug. 25. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
Azért egy 12 éves vontató nem feltétlen öreg szar. Szerintem látsz még otthon az utakon Euro3-as vontatókat is, amik ennél öregebbek.
2020. aug. 25. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!