Szeretnék egy hibridet , de az élet mindig a dízelt igazolja, vagy csak én vagyok túl vehemens?
Egy kettes Prius lenne a legjobb barátom 5 litert eszik városba, automata és nincs semmi baja.
Ellemben most van egy tdi Galaxy-m ma is kellett a feltöltőt igénybe vennem mert kimentem egy autó elé, konkrétan kanyarba kitolattam majd mögém ért, szembe meg jött egy busz, ráléptem a gázra egyesbe 4 ezerig kiforgatva szépen megoldotta erőből a problémát a cucc. És senki nem fékezett és még füst sem volt mert ez gyári, meg a kipuf is új.
De mindig adódik velem valami butaság, néha az én hibámból néha pedig nem. Volt egyszer olyan , hogy ment előttem egy Mazda előzte a traktort én is belementem az előzésbe Mazda mögé nem fértem be és nyomnom kellett egy embereset mert szemből jöttek és opszikaaa , lehagytam a Mazdát befértem. Ha a kis Opelal megyek akkor a féket nyomtam volna.
Ilyen szitu bárkivel adódhat, én türelmes vagyok soha nem is kiabálok, ha valami felbax megállok megnézem jött e sms vagy iszok szörpit.
Nem azt mondom, hogy rettenetesen erős autóm van, hanem egy dízel ami alsó fordulaton adja le a nyomatékát.
Mindig belegondolok, hogy egy cvt váltó mit szöszölne.
Amúgy csak 25 éves vagyok és azért lett Galaxy-m mert trélereztem sokat vittem a Nívám terepre vele.
Most már ez nincs mert papíros mókázó autóm.
Hát, bró, én nem értem, hogy te, hogy vezetsz, de én az 1.3-as Mazda 2-esemmel és annak 75 lóerejével se voltam még soha gondban, még autópályán se, pedig ott rengeteget megyek. Városban, ha ugrani kell, akkor a könnyű súlya miatt nagyon jól meglódul és el lehet azt játszani vele, hogy kiugrasz valaki elé, ha olyan van. Ehhez nem kell dízel. Az, hogy az autómata CVT váltó mit csinálna, na azt tényleg nem tudom, nem vezettem még sose ilyen autót, de ha meg van csinálva, hogy padlógázra azonnal induljon, akkor nem lehet gond. Ráadásul hibrid, ugye azt mondtad? Na, abban meg villanymotor is van, ami még a dízelnél is OP-abb.
Szóval nem tudom, hogy te, hogy keveredsz ilyen szituációkba. A Mazdás példádban amúgy te voltál a hibás, mert elméletileg nem előzhetsz addig, amíg a másik be nem fejezi az előzést. Persze értem én, hogy vannak szituk, de mondom, nekem a 75 lóerő elég minden kezelésére, ha meg mégse, akkor ott a fék, aztán szoszi.
Felesleges bármiről beszélnünk, amíg csak egy oldalról van tapasztalatod.
A felvetésedre: egy jó automata váltó semmit nem szöszölne, mire rendesen lenyomtad a gázt már be is tette a megfelelő fokozatba és adja le az optimális nyomatékot.
Hol van ez a szabály hol addig nem előzhetsz amíg a másik be nem fejezi az előzést?
Tc-n olvastam, hogy volt egy csávó, gázosítaná a hibridjét mert sokat fogyaszt. Kicsit felcseszte az agyam, én 6 literrel járok vele mármint a dezsővel , a hibrid is annyit "zabál"?
"Hol van ez a szabály hol addig nem előzhetsz amíg a másik be nem fejezi az előzést?"
A KRESZ-ben, kérlek szépen. :D
#8
Hogy mennyit "zabál" egy hibrid az csakis tőled függ.
Ha arra használod amire való, akkor keveset eszik. Ha arra amire nem való (pályán döngetni 150el 1000km-en keresztül) akkor sokat zabál.
Én az elmúlt 1200km-emet 15 liter benzinnel tettem meg. Az 1.2l/100km. Én arra használom amire való. Városban csak elektomosan, országúton benzinnel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!