Alvázvédelem és üregvédelem 2 külön folyamat? A ~80-140ezres ár magába foglalja mindkettőt?
+olvasok itt trehány, lehúzós műhelymunkákról..
Aki maga csinálta, röviden-hosszabban leírná hogyan csinálta, mit használt? Mennyire elégedett?
Avagy hova lehet nyugodt szívvel vinni kis személyautót.
Köszi
Az lváz védelem az amikor lefujják az alját mindenütt ahol kell.
AZ üreg védelem meg a zárt idomokba is befujják és ott is véd.
Ez a lényegesebb . Az hogy mi tartozik bele, az már alku kérdése.
De magad ne fogj neki ha nem értessz hozzá mert az biztos ne lesz jó.
A sógorom is maga csinálta és még hónpokkal később is olyan büdös , csípős szag volt benne hogy megkönnyezték mindíg.
Akkor most röviden leírom neked a munkafolyamatot, illetve, az én munkamódszerem.
Mivel nem szeretek fej fölött dolgozni, a kisebb autókat egyszerűen oldalra borítom, csak a nehezekkel állok fel egy rámpára a munka előtt.
Először az autót szét kell szedni.
Belső kárpitok, szőnyeg, dobbetétek, alsó műanyag takarók, kipufogó fölötti hővédő lemezek, némelyik típusnál akár az első sárvédőket, a tankot és a lökhárítókat is lekapom.
Ezután mosószerrel és egy magasnyomásúval lemosom az egész alját, kimosom a doblemezeket. Levegővel leszárítom és jöhet a drótkorong.
Kizárólag fordulatszámszabályzós sarokcsiszolót és lehetőleg sodrott drótkorongot meg néha négertárcsát használok. Ahova nem férek hozzá ezzel, ott egyenes csiszolóba fogott drótkoronggal, kézi drótkefével és különböző kaparó szerszámokkal dolgozom. A lényeg, hogy minden kezdődő rozsdát fémig letisztítsak, minden laza festéket meg szennyeződést eltávolítsak és a gyári alvázvédő felületét érdesítsem.
Ezután a fémtiszta felületeket valamilyen rozsdagátlóval lekezelem. Ferropassit, Evipass, Korant stb.
Száradás után egy újabb laza csiszolás jön, de most már elég egy puha drótkorong, vagy skótszivacs.
Zsírtalanítás és jöhet az alapozó. Én Rapid cinkromátosat szoktam kenni vagy fújni rá, de rengetegféle van a piacon.
A tömítőpasztázás következik. Minden lemezillesztést, átlapolást, sarkot kitömítek. Azt is, amit gyárilag nem tartottak fontosnak.
Erre kizárólag karosszéria tömítőanyagokat alkalmazok. Lehet kartusos, tömlős, ecsetelős vagy szórható. A kartusos és tömlős anyagot kinyomás után egy nitróba mártott speciális műanyagsörtés ecsettel kell elhúzni és akkor olyan lesz, mint a gyári. Ebből jó pl. a Sikaflex 529AT (olyan, mint a gyári) ecsetelősből pedig a Boll nitrós szintén. Próbáltam már vízbázisú ecsetelőst is, de az nem jött be.
Most jöhet a rücsi, ha kell. A kisebb felületekre inkább a tömítőpasztából ecsetelek fel 2-3 mm vastag egyenletes bevonatot, nem rücsizek. A rücsiből már többet próbáltam, de szinte mind egyforma. Talán a 4CR volt a legjobb és a Body a legrosszabb
A rücsit közvetlenül az alvázvédő előtt kell felvinni, hogy még a teljes száradás előtt át lehessen fújni. Ha valamiért megszáradt, kell rá fújni valamilyen közbenső anyagot vagy aktivátort, mert különben pár év múlva ledobja a fedőfestéket. Ha nem fested át, akkor meg repedezik.
Ezután jöhet az alvázvédő. Én bitumen alapút szoktam fújni az aljára, a márka szinte mindegy. Sika, Body, Boll, ami éppen van a boltban. Ha tutit akarsz, vegyél Dinitrolt.
Természetesen a fújások előtt maszkolok ha kell.
Elérkeztünk az üregvédelemhez. Itt már nem mindegy, hogy mit fújsz bele, mert valóban vannak rettentő büdösek. A Sika nem ajánlott. A saját autómban még évek múlva is érzem a szagát, amikor zárt ajtókkal a tűző napon áll nyáron. Ami biztosan szagtalan lesz rövid időn belül az a Dinitrol. Ez saját tapasztalat.
Az üregvédelemhez kell egy speciális 50-100 cm hosszú cső a fújópisztolyra, aminek a végén egy minden irányban szóró fej van. Ezt bevezetem a különböző nyílásokon ameddig tudom, elkezdem fújni az anyagot és közben lassan húzom kifelé. Egy trükkje van a dolognak, befelé tolás közben nem szabad fújni, mert ha megtörik a cső, a visszaáramló levegő szétrobbanthatja a palackot és a sérülésen kívül tiszta üregvédő lesz minden a környezetedben. Jobb esetben csak kifújja a pisztoly szuszogóján az anyagot, ami egy belső munkánál katasztrofális eredményekkel jár (tetőkárpit, stb.). Az ilyenek elkerülése végett és a tökéletes eloszlásért a legtöbb üregvédőt 20°C alatti külső hőmérsékleten nem ajánlatos fújni. A nyári kánikula tökéletes idő üregelni kint az udvaron :)
Először az alján fújom ki az összes nyúlványt, tornyot, bakokat, küszöböket, majd visszaborítom az autót, illetve leállok a rámpáról és jöhet a belseje. Ajtók, ajtóoszlopok, küszöbök belülről, sárvédőívek, hátfal, csomagtérajtó, stb. Gyakorlatilag mindenhol kap, ahol van üregvédelemhez való nyílás illetve beférek a csővel. Ez elég sok van egy autón.
Végül egy üregvédő sprayvel és a hozzá adott vékony csővel, olyan helyeken is kifújkálom, ahová a vastag csővel nem fértem be. Pl a motorháztető belső merevítései, csomagtér ajtó fölső kerete, stb.
Pár óra száradás után benzines ronggyal letörlöm a kifolyt üregvédőt, összedobom a gépet és le van konzerválva pár évre az autó.
Bocsi, egy kicsit hosszú lett a leírás, de vigasztaljon, hogy a munka még hosszabb lesz :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!