Ugye más sem érti azoknak az embereknek a gondolkodását, akik azt mondják, hogy alacsony guminyomással csökken a fogyasztás?
Egy icipici fizia és máris világosabb!
az autó gumiabroncsa, minél több nyomás van benne, annál kisebb felületen érintkezik az aszfalttal, tehát kevesebb a súrlódás, kevesebb erőt kell kifejtenie a motornak a mozgatáshoz.
Egy félig leeresztett gumi sokkal, de sokkal angyobb tapadást és egyben súrlódást hoz létre, sokkal több energia kell a mozgatásához.
A motorról: azok a motorok, amik az autókban vannak tartják a nyomatékot. Tehát. ha pontosn félgázon rögzítik a gázpedált, akkoraz autó halad x sebességgel. ha te fékezed az autót, akkor a robbanómotor tartani akarja a fordulatszámot, de nagyobb robbanásokra lesz szüksége, nagyobb nyomatékot kell eladnia, tehát (robbanásokhoz) több üzemanyagra lesz szüksége.
egyenes úton haladva félgázon fogyaszt egy renault 2.5 L 100 km-en, lejtőn fölfele szintén félgázon ugyanakkora sebességgel fogyaszt 11 liter 100-on.
Tehát: nagyobb súrlódás, nagyobb fogyasztás. Szerintem világos.
Nem, de azt nem hogy minek ennyire ezzel foglalkozni?
Tekerjen az akkor vagy nem tudom...
Aki egyébként normálisan használja közúton az autóját az nem fog naponta engedni fújni... a gumikba.
Beül azt megy...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!