Miért majdnem olyan szögletes sok kocsi orra, mint 40-50 évvel ezelőtt?
Légellenállás még nem adott el autót.
A design viszont igen.
#1 Ez talán részben igaz, de azért elég sok alacsony légellenállású kocsi van, nem mind ilyen.
#2 Majd írok példákat, ha lesz időm.
#3 Igen, részben amiatt is jobb lenne (gondolom így értetted, nem fordítva)
A légellenállásuk így is jó. A tömpe formájú orr körül is lehet szép, lamináris a levegő áramlása.
Viszont manapság már a törésteszteken gyalogosvédelmet is vizsgálnak, amiben a lapos orrú forma igen gyenge. A hatékony gyalogosvédelemhez az kell, hogy a motorháztetőből alatt legyen szabad tér, tudjon gyűrődni a lemez, mikor ráesik a tesztbábu. Mivel a motorháztető alatt nagy változások nincsenek, hellyel-közel ugyanakkora alkatrészek vannak ugyanott, mint mondjuk 20 éve, ezért a gépháztetőt kell megemelni, hogy kialakuljon a gyűrődőzóna.
Így már teljesen világos, köszönöm.
Példákat sem sikerült összeszednem, nem is tudom, milyen kocsik jártak a fejemben, talán egy SUV-t láttam a tévében. Bocs mindenkitől.
Na igen, a SUV-k tényleg eléggé szögletes doboz formák nagyrészt. De azért manapság sem csak ilyen autót lehet kapni. Szerencsére.
Én pl elég sokat járok hosszú távon autópályán. Ezért is választotta hagyományos felépítésű autót, nem telekjárót erre a célra. Egy magas felépítésű autó, hatalmas kerekekkel, jó nagy rugózatlan tömeggel, olyan légellenállással mint egy ólajtóé, 130 km/h-s sebességgel nem fog fogyasztási rekordokat döntögetni. Ez igaz.
Az SUV-k nem az áramvonalasságról és az alacsony légellenállásról szólnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!