Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért majdnem olyan szögletes...

Miért majdnem olyan szögletes sok kocsi orra, mint 40-50 évvel ezelőtt?

Figyelt kérdés
Nem az lenne észszerű légellenállás szempontjából, ha laposabbak és íveltebbek lennének? Olyan nagyok a motorok? Vagy a dizájn fontosabb a hatalmas (ál)hűtőrácsokkal? Veszélyes, ha nem látni (jól) az autó orrát? (nekem nincs).
2020. júl. 26. 17:20
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
75%

Légellenállás még nem adott el autót.

A design viszont igen.

2020. júl. 26. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
70%
Pedig mindenki a légellenállásra figyel, hogy a fogyasztás minél kevesebb legyen. A kérdést pedig abszolút nem értem, valami példát hozz fel, mert én még Ausztriában élve se látok olyan új autót (pedig itt azok vannak), amik annyira szögletesek lennének.
2020. júl. 26. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
78%
"ha laposabbak és íveltebbek lennének" gyalogosvédelem
2020. júl. 26. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

#1 Ez talán részben igaz, de azért elég sok alacsony légellenállású kocsi van, nem mind ilyen.

#2 Majd írok példákat, ha lesz időm.

#3 Igen, részben amiatt is jobb lenne (gondolom így értetted, nem fordítva)

2020. júl. 26. 17:46
 5/14 anonim ***** válasza:
48%
Közlekedésbiztonsági előírások miatt ilyenek.
2020. júl. 26. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
76%
Melyik autóra gondolsz? Biztos van olyan is, de általánosnak nem mondanám. Szerintem nem olyan egyenes az autók eleje és olyan doboz az alakja mint mondjuk egy 1200-as Ladának. Éppen ellenkezőleg. Én azt látom hogy egyre laposabbak. A szélvédők is egyre hosszabbak, döntöttebbek, még a kisautókban is.
2020. júl. 26. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
Ha hiszed ha nem ezeknek az autóknak kifejezetten jó így is a légellenállása, egyszerűen nem is tudnák másként megoldani, mert nagyobb légellenállás, nagyobb fogyasztás, és ugye manapság minden gramm károsanyag kibocsátás számít a gyártóknak.
2020. júl. 26. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%

A légellenállásuk így is jó. A tömpe formájú orr körül is lehet szép, lamináris a levegő áramlása.

Viszont manapság már a törésteszteken gyalogosvédelmet is vizsgálnak, amiben a lapos orrú forma igen gyenge. A hatékony gyalogosvédelemhez az kell, hogy a motorháztetőből alatt legyen szabad tér, tudjon gyűrődni a lemez, mikor ráesik a tesztbábu. Mivel a motorháztető alatt nagy változások nincsenek, hellyel-közel ugyanakkora alkatrészek vannak ugyanott, mint mondjuk 20 éve, ezért a gépháztetőt kell megemelni, hogy kialakuljon a gyűrődőzóna.

2020. júl. 26. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

Így már teljesen világos, köszönöm.

Példákat sem sikerült összeszednem, nem is tudom, milyen kocsik jártak a fejemben, talán egy SUV-t láttam a tévében. Bocs mindenkitől.

2020. júl. 27. 09:08
 10/14 anonim ***** válasza:
100%

Na igen, a SUV-k tényleg eléggé szögletes doboz formák nagyrészt. De azért manapság sem csak ilyen autót lehet kapni. Szerencsére.

Én pl elég sokat járok hosszú távon autópályán. Ezért is választotta hagyományos felépítésű autót, nem telekjárót erre a célra. Egy magas felépítésű autó, hatalmas kerekekkel, jó nagy rugózatlan tömeggel, olyan légellenállással mint egy ólajtóé, 130 km/h-s sebességgel nem fog fogyasztási rekordokat döntögetni. Ez igaz.

Az SUV-k nem az áramvonalasságról és az alacsony légellenállásról szólnak.

2020. júl. 27. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!