Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor térnek vissza a '80-as...

Mikor térnek vissza a '80-as évek közepi mentalitáshoz az autógyártók és a felhasználók?

Figyelt kérdés

Arra gondolok, hogy akkoriban az volt a cél, hogy minél megbízhatóbb autók szülessenek, erre volt igény, sok autógyártó ezt pedig figyelembe is vette. Teljesen érhető, hogy ez a mentalitás hosszú távon nem vezet jó eredményhez, mert ha 20 évre terveznék az autókat, akkor sokkal elavultabbak lennének az átlagautók, ezáltal a károsanyag kibocsájtás is több lenne, kevesebb autó fogyna, kevesebb bevétele lenne a gyártók, ezért még kevesebbet fejlesztenének, és így tovább, tehát valószínűleg megölné magát az autóipar a "minőség gyártással".

Látszik már hogy újra el akarnak kezdeni hosszú távra tervezett autókat gyártani? Vagy még túl korán van ahhoz? Nem elég jók még ahhoz az autók, hogy ne kelljen folyamatosan fejleszteni őket? Ha nem, akkor vajon mikor érünk el "megint" erre a szintre? Egyáltalán valaha be fog ez következni?



2020. júl. 24. 22:45
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
65%
Ki mondta hogy ez volt a cél? Alaptalan urban legend az egész, akkor sem örökéletre gyártották az autókat, mint láthatjuk, nem is maradt belőlük sok az utakon.
2020. júl. 24. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
78%
És miből állapítod meg, hogy egy max 1 éves kocsi nem megbízható? Honnan tudod hogy nem fog 20 év múlva is működni?
2020. júl. 24. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
75%

"ha 20 évre terveznék az autókat"

Képzeld a legtöbb mai ember pont egy 20-25 éves kovénhedt sz@r után vesz új kocsit

2020. júl. 24. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

#3: Ez így van. De ezek az autók folyamatosan szervizelve voltak, hogy kibírtak ennyit.

Volt a családban több régebbi autó, amik mindenféle szervizelés nélkül elmentek fél millió kilométert (pl. w124-es Merci). Nekem most egy 80-as Audim van, óra szerint 690 ezer van benne. (Valószínűleg a valós is ennyi, mert az újkori megvásárlása óta ráláttam az autóra, nagyszüleimé volt kezdetben, utána került anyámhoz, nemrég meg hozzám.) Most cseréltem ki alatta a gyári (32 éves) lengéscsillapítókat, illetve le lett szedve a hengerfej is és bebizonyosodott hogy még gyári a bele, a hengerfurat is tűréshatáron belül van, tehát ennyi kilométer után még mindig jó. Összes szervizszámlám meg van hozzá, 3x volt összesen szervizben az autó a 32 éve alatt (az olajcseréket leszámítva), de ezek közül a legrégebbi szerviz is csak 11 éve volt, tehát 21 éves koráig hibátlan volt az autó. Most egy hibája van, jobb hátul a padlólemez valószínűleg kapott egy nagyobb kavicsot, le van jőve róla az alvázvédő és már megjelent rajta a felületi rozsda is ott.

2020. júl. 24. 23:24
 5/13 anonim ***** válasza:
87%

Sajnos soha. fogyasztói társadalom van add el, majd 3 év után dobd ki vegyél újat elvét éljük sajnos,és a nagy környezetvédelem oltárán teleszemeteljük az egész rohadt bolygót szuperzöld 3 évig használható szeméttel..


A fikázóknak üzenem: a 30 éves autóknak a legnagyobb ellensége maga a felhasználó volt mindigis. Nemköltünkrá, aztán persze hogy lerohad előbb utóbb a felhasználóról, és akkor behitelez egy új valamit mert arra majd nem kell költeni.. csak az hamarabb rohad ki alóla.


a 80-as évek gépei igenis jók egész 1995-ig szuperjó gépeket csináltak nagyon sokan, csak aztán jött a fogyasztói társadalom. ezek a mai fröccsöntött műanyag szemetek nem lesznek 30 évesek ez úgy biztos.


Szerencsére meg lehet venni a 30éves autókat is, csak rendbe kell őket alaposan tenni,és utána 10évig tuti jók még ha rendesen karban vannak tartva.

2020. júl. 25. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Már sohasem. Mindig van valami új, és az lesz fejlesztve tovább.
2020. júl. 25. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"De ezek az autók folyamatosan szervizelve voltak, hogy kibírtak ennyit"

Szerinted régen nem? Dehogynem, gondolj pl a keleti kocsikra, volt hogy hibásan jött ki a gyárból.

2020. júl. 25. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
95%

Ezt a hantagépet. 3x volt szervízben összesen. Az is csak az autó 21 éves kora után. Aha, persze. Se egy kerékcsapágy, se egy gömbfej, se egy szilent. Ennyi idő alatt egy szilent a polcon álltában kirepedezik, porlad. A hozzászólásban leírtak egyszerűen nem felelnek meg a valóságnak, a tipikus "csak a szépre emlékezem" lódítás.

Azt felejtik el ezek az emberek, hogy a "bezzeg régen minden jobb volt" hozzáállás mindig is létezett. A 80-as években a 60-as, 70-es évek autóit sírták vissza, mert ami akkor új volt, az volt a nagy szar a régihez képest. Ehhez képest már egy jó pár évtizede az újkorukban szarozott, és a "bezzeg a régi jobb volt" hozzáállással lefikázott autók szolgálták ki a sokadik gazdájukat 20-25-30 évig is. Így lesz ez ma is. Gyanítom hogy nem egy mai új autó nem azért fog eltűnni 20-30 év múlva, mert széthullik, hanem mert a települések jelentős részéről ki lesznek tiltva a belsőégésű erőforrással hajtott járművek.

2020. júl. 25. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
49%

Azért az nem mindegy hogy a '86-os akkori állapotú dácsiát sírja vissza valaki, vagy a '86-os, akkori állapotú Corollát. :)


Mindenesetre a kilencvenes évek közepe óta egyre erősebben tervezett avultatás van. Manapság, ha van egy kaszni, és egy motor, amiből a motornak látványosan hosszabb az élettartama valami véletlen folytán, akkor nem a kasznit fogják tartósabbra tervezni hozzá a modellváltáskor, hanem a motorban keresik meg hogy mivel lehet a tartósságát a kasznihoz igazítani. ;)

2020. júl. 25. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Nem fog ilyen megtörténni. Régebben is csak azért lehetett nagy átlagban azt mondani, hogy strapabíróbb (akkor is volt szar kocsi, nem is egy azért), mert nem tudtak annyira pontosan tervezni, modellezni és szimulálni, ezért nagyobb biztonsági tényezővel számoltak. Általában. Ma már egy tervezési folyamat teljesen máshogy áll össze. Sokkal költséghatékonyabb, és a gyártót kizárólag a profit érdekli. Az utolsó centért is lehajolnak, mert sorozatgyártásban már sok pénz lehet. Nincs itt "tervezett avultatás". Csupán már lassan percre pontosan le tudják modellezni, hogy mikor mi fog tönkremenni. Ez alól kivétel, hogyha valami ok miatt hamarabb következik be, olyankor jönnek a visszahívások (jobb esetben), vagy a pereskedések. Egy átlag autót 300 000 kilométerre próbálnak belőni, vagyis annak megfelelő üzemórára.


A másik tényező, meg hogy a politika mit diktál, és a felhasználói elvárások milyenek. Ezért kellenek a kisköbcentis turbómotorok is, mert a normáknak meg kell felelni, de a vásárlónak is kell a nyomaték. Igazából az aktuális modellkínálatot mindig is ez a kettő tényező mozgatta: milyen kocsit lehet gyártani, amit a törvény megenged, és mi az ami kell a népnek. Mindezt a lehető legolcsóbban.


Azt már csak így a végére hagynám, hogy a 2000-es években bőven benne voltunk már a modern szimulációs korszakban, mégis bőven akadnak olyan típusok, melyek (megfelelő karbantartással) gond nélkül elmennek 500 - 700 000 kilométereket, különösebb konstrukciós gond nélkül.

2020. júl. 25. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!