Hogyan tudnám kialakítani a forgalmi látásom? (tanuló vezető vagyok)
A technikai kezelés nagyjából megy, a parkolás még döcögős, de nem vészes, viszont ez forgalmi látás nagyon nem megy... Mondják nézzek előrébb pár méterrel, készüljek fel előre, de nekem ez így hirtelen nagyon sok... Így is rengeteg mindenre kell figyelnem még ott ahol vagyok.. Magam elé nézek a kocsiban és nem messze, mert nem tudok...
Sok jobbkezest benézek, mikor mondja itt pl jobbra, akkor sokszor nem lassítok le eléggé, sokszor rossz sebességgel közlekedek, lassan gyorsulok, nem tudom a helyzetet kellőképpen felismerni. A KRESZ vizsgám hibátlan lett, értem a lényeget, de ott volt 1 perc egy szituációra, itt másodpercek.. Általában mikor ott vagyok pl egy kereszteződésénél akkor kezdek el nézelődni és sokat állok vagy tökölök ott míg eldöntöm mit kéne csinálni. Kicsit félek gyorsan is menni.
De már 50 óránál vagyok, mehetnék vizsgázni, de nem merek és az oktató is azt mondta így még felesleges. Vezettem itthon is, elhagyatott helyeken, de nem a kocsi vezetés a baj, hanem a belvárosi (Budapest) közlekedés. Nem tudom, hogyan, milyen technikával tudnám ezt elsajátítani? Nem tudom az egész belvárost bemagolni, mikor hol, hányasban, mennyivel kell menni, ez a látás kéne, de reménytelen helyzet vagypk.
Szóval gondoltam hátha itt van valaki aki hasonlóan küszködött ezzel és tudja esetleg a megoldást. Köszönöm!
Az hogy hányasban kell menni, a technikai kezeléshez tartozik. Elsőre nem elvárható hogy mindent érezzen az ember. Ha már nem az fogja lekötni folyton a figyelmed hogy mennyivel mész (mert már kialakul a sebesség érzeted), milyen sebességben kell lenni, akkor fogod jobban érezni.
Az fontos hogy a forgalmi szituációkat felismerd. Jobbkezes utcák, kinek van elsőbbsége stb. Rutinnak kell lennie.
Igazán vizsga után tanulnak meg vezetni az emberek, a vizsga csak kb arra jó hogy nem vagy veszélyes a forgalomban.
Ez a legnehezebb része a vezetésnek, és sajnos az a válasz rá, hogy majd idővel kialakul, természetes lesz, csak gyakorolni kell. Ez az idő mindenkinél más.
Egy tippet tudok adni, ami nekem nagyon sokat segített: ha a városban utasként ülsz autóban, akkor figyelj aktívan, vezess fejben, és figyelj, hogy hogy reagál a helyzetekre a sofőröd. Kérdezz tőle, ha valamit máshogy csinál, mint te tetted volna. Mivel az autó kezelését már tudod, egy ilyen út felér egy órával kb.
A kezelést én úgy értem, hogy azzal nincs komolyabb gondom, az hogy nem tudom hányassal, mennyivel kell mennem az inkább fejben dől el, hogy nem érzem még. De nem fulladok le, megy minden, csak a szituációk nem. Sokszor emiatt kapkodok, és igen, valamennyire sok figyelmemet elveszi ez a kezelés, meg sokat nézem a km órát, hogy mennyivel megyek, fel kell e kapcsolni stb. És ezért sem látom annyira a környezetet. És próbálgattam ezt hogy a google mapson megyek de az nagyon más.
Csak nem olcsó és már így is sokáig tart és akarok valamit ami segít. Mindig szoktam nézni ha más vezet, szóval ez adott, de az is más, mintha én csinálom. Mások olyan tökéletesek és jól csinálják, nekem meg néha a festés alapján is nehéz kiigazodni meg ilyenek. Sokszor nem eszmélek rá, hogy nem a külső sávon megyek meg ilyenek, valahogy a figyelmem annyi felé megy, hogy nem tudok gondolkozni.. És ez nagyon zavar
Majd kialakul, bár 50 óra után már mennie kéne szerintem.
A vezetés olyan, mint sok más dolog az életben; van, aki könnyen belerázódik, és van, akinek kissé nehezebben megy.
Azt írod, hogy megy a technikai kezelés, pedig ez nem így van, ha a sebesség megválasztása sem megy. Azt érezned kéne, hogy mennyivel biztonságos kanyarodni. A sebességváltásnak is már automatikusnak kéne lennie ennyi óra után. Ha ez ennyire elvonja a figyelmed, lehet érdemes lenne automatára vizsgáznod.
De ezek szerint már az elmélettel is gondok vannak. Az elsőbbségi szitukat pár másodperc alatt, rutinszerűen tudnod kéne, nincs idő matekozni. Ezt nagyon gyorsan orvosold, nézegess kresz teszteket és addig csináld őket, amíg azonnal nem vágod rá a megoldást.
Ha még olvasod: nekem van egy technikám a kereszteződésekre. Felnézek, tábla van, lassítok, ha macisajt, vissza 1-es és gurulok ki, ha nem látok semmit, ha stop, értelemszerűen megállok, aztán lehet előre lopakodni, ha nem látsz valamit (ha nincs vonal, ott állj meg, ahonnan mindent látsz).
Ha nincs tábla, óvatosan menj és néz jobbra. Szerencsére az elsőbbségadási táblákat úgy alakították ki, hogy hátulról is felismerhető legyen (nyolcszög, vagy csúcsára állított háromszög). Ha ilyet látsz, mehetsz, mert párban járnak két oldalon. Ha nem így van, kanyarodó védett út, amit minden esetben előre tábla jelez. Ha nem mennek az utcák, mondd az oktatódnak, hogy menjetek olyan helyen, ahol be lehet ezt gyakorolni.
Figyuzz inkább vezess le 80 órát és legyél jó sofőr, mint egy véletlen sikeres vizsga után rommá törd a kocsid egy 80-nal száguldozó állat miatt, aki egy ilyen utcában sajnos jönni fog egyszer...
A csőlátásról meg annyit, hogy kapkodd a tekinteted, ne csak előre nézz, idővel menni fog az! Nagy kalappal! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!