Jogsi letétele után más is váltott automata váltósra?
Igen, de nem egyből és nem szükségből.
Jogsi után 8 évig vezettem manuális váltóval, igazából abban az árkategóriában (átlagos autók 1-2m között) nem is jött szembe automata, meg annyira nem is válogattam.
Nemrég viszont a korábbiakhoz képest egy sokkal komolyabb (és drágább) sportautót vettem, itt már mindenképp olyan dupla-kuplungos automata váltót szerettem volna, amihez vannak F1-es váltókarok és váltásnál durrog.
Szerintem azon kívül, hogy nyilvánvalóan kényelmesebb és biztonságosabb, ilyen kivitelben még jobb élményt is ad, mint egy manuális váltó, méghozzá sokkal.
Összességében én sem bántam meg, bár benne van a levegőben, hogy második autónak később veszek egy manuális váltós gépet, de csak a változatosság kedvéért, hogy néha azzal is menjek.
Nem, fel se merült bennem.
1100 köbcentis szívó benzines autón tanultam vezetni. Most a saját autóm egy biturbós dízel. De nem okoz gondot a céges szívó 1.4-est sem vezetni. Ha belegondolok, még nem is vezettem automataváltós autót.
"Akkor honnan tudod, hogy melyik a jobb?"
3-as vagyok. Ez most nekem szólt? Mert kicsit nem értem a kérdést... Én nem írtam olyat, hogy egyik vagy másik jobb lenne. Ha arról lenne szó, szívesen vezetnék automatát, biztos kényelmesebb. De egyrészt hosszú távon a manuálisnál talán kisebb a hibalehetőség, másrészt az autó árát vaskos százezerekkel nyomta volna meg ha kipipálom a megrendelőlapon az automatát. Ennyivel többet nem akartam fizetni érte.
Csupán az eredeti kérdésedre válaszoltam, mely így szólt: "Jogsi letétele után más is váltott automata váltósra?"
Erre ezt válaszoltam: "Nem, fel se merült bennem. 1100 köbcentis szívó benzines autón tanultam vezetni. Most a saját autóm egy biturbós dízel. De nem okoz gondot a céges szívó 1.4-est sem vezetni. Ha belegondolok, még nem is vezettem automataváltós autót."
Egy mukkot nem írtam arról, hogy melyik jobb.
Az előző válaszokból (pedig nincs sok) is leszűrheted, van két tábor, az egyik tagjai állítják, hogy a manuális váltó a királyság, a másik oldalon meg azt mondják, jól megvannak a kuplung nyomogatás, váltogatás nélkül - csakis te tudod eldönteni, neked melyik módi a szimpatikusabb.
Talán nem is baj, hogy sok komment nem érkezett a kérdésre, ez is egy olyan téma, amin pillanatok alatt össze tudnak veszni egyesek. Az automata váltó egyébként lehet sokféle konstrukció, vannak jobb, és kevésbé jó megoldások, egy jól összerakott automata (vagy robotizált, pl DSG) váltó gyorsabb, mint a manuálisan kapcsolgató bárki, de nem is ez a lényeg - egy kényelmi szolgáltatás, ami manapság már egyre gyakoribb, mindenki eldöntheti, hogy akarja-e, vagy nem, meg tudja-e fizetni, vagy nem.
Utolso, igen, de gondoltam, hogy ez lesz. Apam pl. vezet manualist es automatat is, es szerinte nagyon nem csak ezen mulik, milyen a kocsi. Ő mindkettot szereti, varosban inkabb automataval vezet, autopalyan meg manualissal. Az en automatamban egyebkent azt imadom, hogy felul lehet irni a sebsseget, szoval amikor erzem, hogy az Automata funkcio lassan valt, akkor magamtol felvaltok. De ugye nem kell ehhez kuplung, meg nem fullad le a motor.
Ami fura meg, hogy a bal labam csak ugy van, de nem kell nagyon hasznalni. 😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!