Normális, hogy csúsztatni kell a kuplungot?
Régi Corolla, 21 éves, benzines, 1.3-as. Hogy sima legyen a váltás, tehát ne rángasson az autó minden felváltásnál lassabban kell a kuplungot felengednem, kissé csúsztatni, 3000-ig is ki kell húzatnom, akkor egész jó minden, de így meg a motor károsodik, főleg hidegen. Még eredeti a kuplung, az autóban 130
ezer km van, második autó volt a családban, városi használatban.
1->2, 2->3 váltásnál minden autóban sokat esik a fordulat.
Ha nem akarod alacsony fordulatszámon kínozni az autódat, akkor kénytelen leszel minimum 3000-ig elforgatni a motort. Egyébként sokkal kevésbé káros a 3000-es fordulatszám, mintha 1000-es fordulatszámon kínoznád a motort és csúsztatgatnád kuplungot.
Minél lassabban kell felengedned? Gondolom egy dízel autóhoz hasonlítod, ami teljesen más. Amúgy minden autón kell csúsztatni a kuplungot, hogy sima legyen a váltás.
Ezt a 3000-ig forgatást sem értem. És miért károsodna a motor 3000-es fordulaton? Egy benzines autónál alapból 2500 körül kell felváltani, ami akár 3000 fölött is lehet emelkedőn, ha meg huzatod, vagy előzöl, felmehet 6000-ig is. Arra figyelj, hogy a pirosba sohase menjen a fordulatszám, és hideg motornál maximum 3000-ig forgasd.
Váltásnál sose kell csúsztatni, csak úgy kell váltani és ráengedni a kuplungot hogy ne rántson.
A 3000 meg véletlen se rossz egy motornak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!