Kézifékes elindulást nektek sem tanította az oktató?
Van néhány bizonytalansági pont a vezetésemben, amiért úgy érzem nem az én hibám, hogy nem tudom, nem tanították.
Kézifékes elindulás
Haladás lejtőn
Autópályán való vezetés
Esti vezetés
Újabban ez sztenderd, hogy lecsalják ezeket a részeket az oktatók? Megvan a jogsim, de ahhoz nem volt szükség ezekre a skillekre. Mit javasoltok, hogyan tudnám ezeket gyakorolni?
Nekem anno volt rutin így a kézifékes elindulást muszáj volt gyakorolni mert rutin tételek között volt.
Haladás lejtőn? Hát az nem valami baromi nehéz... Abba a sebességbe teszed az autót ahol se nem lassul se nem gyorsul.
Autópálya? Na ott sosem jártam amikor tanultam mert nem volt a közelben.
Esti vezetés? Ez miben másabb mint nappal?
Itt vannak a különleges tippjeim, hogy meglegyenek a megfelelő SKILLjeid:
- Kézifékes elindulás: húzd be a kéziféked egy lejtőn majd indulj el
- Haladás lejtőn: ehhez istentudja milyen SKILLek kellenek azon kívül, hogy tudd hol a fékpedál
- Autópályán való vezetés: vegyél egy matricát majd hajts fel a pályára.
- Esti vezetés: várd meg amíg besötétedik majd indulj el a gépjárműveddel
2) a kezifekes elindulassal kapcsolatban kerdeznem, hogy mit ajanlasz erre? Budapesten lakom egyebkent, es mint írtam ezt a gyakorlati orakon nem vettuk. Viszont nekem olyan a konyek hogh kell, es nyilvan nagy forgalomban ezt nem tudom gyakorolni.
1)Koszi a valaszt. Mar egy par eve nincs ilyen, hogy rutin, maximum az elindulast, parkolast mutatjak meg.
Az első kettő nekem is totál kimaradt, magamtól tanultam meg ezeket.
Esti vezetés sokszor volt, mert ősszel tanultam és korán reggel voltak az óráim. Autópályás alkalom egy dupla óra volt.
- Kézifékes elindulás: Behúzod a kéziféket, kicsi gáz kuplung fogáspontig, majd kiengeded a kéziféket. Ezt gyakorlatilag tét nélül tudod gyakorolni: Kimész egy elhagyatott lejtős részre és elindulsz párszor.
- Haladás lejtőn: Itt annyi kell figyelni, hogy hosszabb lesz a fékút. És motorfékkel menj le, mert ha végig fékezel túlmelegedhet a fékrendszer. Ezen sok mindent nem kell gyakorolni.
- Autópálya: Tarts jobbra, előzésnél nézd a tükröket. Tarts megfelelő követési távot (2 másodperces szabály), akkor is, ha a többi hülye nem tartja be. Gyakorláshoz autópályán kell menni. Elsőre valami kisebb forgalmút érdemes kipróbálni, pl. az M6-ost.
- Esti vezetés: Sok tekintetben könnyebb: már messziről látszik a közeledő autó fénye. Meg kell tanulni, hogy ne nézz bele a lámpák fényébe. A kivilágítatlan biciklisekre, gyalogosokra, állatokra figyelni kell. Lakott területen kívül a távolsági használatát kell megtanulni. Ezt is úgy tudod gyakorolni, hogy este vezetsz. Nyáron nyugodt körülmények között tudsz gyakorolni, mert nagyon későn sötétedik és akkor már alig van forgalom.
#3 a svábhegy tele van lejtős kis utcákkal (pl Tállya utca) ahol minimális a forgalom. Megállsz egy olyan helyen ahol az autó már visszagurulna aztán próbálkozol.
Gondolom orrmotoros autód van... A kézifékek a hátsó kereket fogják a motor pedig az első kereket hajtja. Emiatt ha állsz a lejtőn és be van húzva a kézifék, beteszed egyesbe az autót és lassan elkezded visszaengedni a kuplungot miközben kis gázt adsz, hogy az autó ne fulladjon le. Eljön az a pillanat amikor az első kerék már hajtaná az autót de a lefékezett hátsó nem engedi. Ez kicsit olyan mintha a kocsi eleje mozdulna. Na ekkor lehet kiengedni a kéziféket ilyenkor általában már nem fulladsz le.
Erősnek érzem a kifejezést, hogy lecsalják az oktatók a felsorolt eseteket, bár az igaz, hogy valóban nem minden esetben tanítják, de ezek már olyan "tételek", amelyik önállóan is tanulhatók, és ha minden apró részlet tanulását az oktatótól várnánk el, 100 óra lenne a kötelező minimum óraszám.
Ezzel nem akarom felmenteni az oktatókat, mert pl a lakott területen kívüli vezetés, és az éjszakai vezetés is tételesen 2-2 órával ott van az előírt leckék között, de abban meg az oktatóknak van igaza, hogy azt a 4 órát sokkal hasznosabban el lehet tölteni a városban, ahol valóban tanul is a tanuló.
Anno az én oktatóm is úgy mondta, hogy "az autópályán közlekedést egyszer megmutatom, de ide többet nem akarok vissza jönni, itt nincs több tanulni való".
Vagyis megvan az autópályára felhajtásnak, az ott közlekedésnek, lehajtásnak a szabálya, de azt ha az elméletei vizsgára megtanultad, tudod, nincs több, amit ott az oktató taníthat - gyorsan kell menni, amire az addig levezetett néhány óra meg lehet kevés is, majd ha lesz kellő tapasztalat a gyorsan haladáshoz, minden előzetes gyakorlás nélkül lehet menni a pályára.
Az éjszakai vezetés gyakorlása nyáron körülményes, kb este 22 és hajnal 4 óra között kellene gyakorolni, viszont, akik késő ősszel, télen, kora tavasszal tanulnak vezetni, azoknak lesz része benne... városokban semmi extra, ki vannak világítva az utcák, az meg nem előírás, hogy országúti vezetés legyen sötétben, és szintén tanulható egyedül, ha az elméletet megtanulta az illető (lámpa használat, hová nézz, hol haladj - benne van a KRESZ könyvben)
Durva, hogy ma már lehet úgy jogosítvány szerezni, hogy kézifékes indulást nem tanulod meg. Nem volt ezek szerint mégsem hülyeség a rutin vizsga, amin ez is egy feladat volt.
A kérdéseidre már kaptál sok jó választ, egyet még hozzá tennék:
esti vezetéskor, külterületen, ne hajtsál gyorsan. Főleg a hajnali órákban (reggel 2-3-tól, 5-6-ig) nagyon aktívak a vadak. Én majdnem minden héten járok 1-2 alkalommal ilyen időtájban és havonta 1 vadat szoktam látni.
Esti vezetés
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!