Kinek hogy volt a gyakorlati oktatása?
Mennyi időt mentél tanpályán?
Mikor mentél forgalomba először?
Mennyire bénáztál az elején (pl fordulásnál a dolgok sorrendje, váltás, stb), tehát maguk a manőverek mikor váltak magabiztossá?
Hány órát vettél a sikeres vizsgáig?
Elégedett voltál összességében az oktatás minőségével a fenti kérdések fényében?
#10#
Sok a gyenge képességű, sőt olykor pedagógiailag alkalmatlan oktató - hiány szakma, és gyenge a szűrés.
Mindezekkel együtt a legjobb oktató sem tud mindent megtanítani, sőt, még az alapok közül sem tudnak mindent megmutatni abban a 40-50 órában, ami a vizsgához szükséges, ráadásul a tanulók jelentős része még azt is sokallja, ő úgy tervezte, hogy a 30 óra gyakorlás után levizsgázik, ha nem sikerül, hülye az oktató, szemét a vizsgabiztos...
Én is furcsállottam, hogy rögtön közúton kezdtünk vezetni, igaz olyan helyen, ahol nem nagyon volt forgalom.
Meg is kérdeztem az oktatót, hogy nem rutinpályára kellene menni, hisz soha nem vezettem.
Nem ő volt a világ legjobb oktatója, de meg lehetett vele normálisan beszélni sok mindent, és erre is számomra elfogadható választ adott, a lényege az volt, hogy bemehetünk ugyan a rutinpályára, ha nagyon akarok, de ott 10-15 óra gyakorlással sem fogok ott tartani, mint itt 3-4 órával, és ezt tapasztalatból mondja (hihető, ha valaki sok éve oktat)
Itt mindent meg tudok tanulni, amit a rutinpályán gyakorolnánk, minimális a forgalom, nem zavarunk senkit, ugyanakkor ez a minimális forgalom nagyon jó arra, hogy a kezdetektől figyeljen a tanuló arra, hogy mások is közlekednek, és szokja, hogy közlekednek...
(Nem tudom kinek ismerős az ez érzés, hogy amikor szemből jön egy jármű, kezdetben szinte félelmetes, úgy tűnik neked akar menni, holott bővel elfér - ezt is szokni kell)
Az már részlet kérdés, de nagyon fontos, hogy az oktató miket tanít meg, és mit nem, erről hosszú listát lehetne írni, és az is, hogy milyen sorrendben jönnek a feladatok.
Pl már a sokadik óránál tartottunk, amikor rákérdeztem, hogy az egyenrangú útkereszteződéseket nem gyakoroljuk?
Mondta, hogy az az utolsó előtti lecke lesz, utána már csak a parkolások lesznek, és az addig tanultak folyamatos ismétlése.
Neki erről az volt a véleménye, hogy ezeket a feladatokat csak akkor tudja a tanuló elvárhatóan tanulni, amikor már nem az autókezelés köti le a figyelmét, teljes koncentrációval tud figyelni a külső eseményekre, kifelé figyelni.
Ez nem azt jelenti, hogy addig nem parkoltunk egyszer sem, vagy nem mentünk át egyenrangú útkereszteződésen - Szólt, ha valamit nem jól csináltam (azért próbáltam figyelni) de akkor még nem volt követelmény, mondta, hogy ne törődjek vele, ez még nem mostani feladat.
Sok oktató kezdi a parkolásokkal, egyenrangú útkereszteződések gyakorlásával - nem mondom, hogy az nem jó úgy, az is arra példa, hogy a különböző témákat különböző sorrendben le lehet oktatni
#12#
Akkor utólag hogy látod?
Mennyire volt gyakorlati haszna a 10 óra rutinpályán eltöltött időnek?
Az ott elvégzett gyakorlatokat mi megcsináltuk közúton, ahol nem volt ugyan nagy a forgalom, de azért kezdetektől fogva "eredeti" környezetben gyakoroltunk, és nem volt egy nagy szakadék, hogy a rutinpályáról rögtön belvárosba mentünk, volt egy fokozatos átmenet, de a lényeg, hogy a kezdetektől volt körülöttünk kevés jármű, gyalogos, elsőbbséget kellett adni, stb... figyelni a körülöttünk lévő történéseket.
Nekem még nincs jogsim, de folyamatban van.
Én az első órán már rendesen vezettem az utakon, de városon kívül, faluk között, szóval nem volt nagy forgalom. Utána a tanpályán töltöttem talán.. meg nem mondom mennyit, 3-4 órát, de igazából elég fölöslegesnek éreztem, mert hiába lett gyakorolva az, hogy hogy kell párhuzamosan beparkolni a bóják közé, mert mire rendesen az utakon is gyakoroltuk a parkolást, az rengeteg órával a tanpálya után volt. Szóval na, az, hogy gyakoroltuk a tanpályán, az nem sok pluszt adott, mert addigra már elfelejtettem egy csomó dolgot, amit akkor mondott az oktató. Szóval a tanpálya a parkolás szempontjából számomra fölösleges volt, mert alapból csak 1x-2x csináltuk, és az édeskevés.
Nem csak az elején bénáztam/bénázok. Néha olyan hülye dolgokat csinálok, és én se tudom, hogy néha hogy hozom őket össze. :D Néha rosszul váltok, pl. nem 4-esbe, hanem véletlen 2-esbe, stb. Szóval bármennyire magabiztosan vezetek, van, amikor így is becsúszik egy-kettő kisebb-nagyobb hiba. Parkolásnál egyáltalán nem vagyok magabiztos. Ami idegesít is, félek, hogy majd ha eljutok a vizsgáig, mi lesz...
Nemsokára vizsgázok amúgy, 1-2 hét. Még nincs meg a kötelező 30 óra sem. Szóval nem tudom. Örülnék, ha a parkolásra nagyobb hangsúly lenne fektetve, mert attól félek a legjobban. Vagy nem is az, hogy félek, csak pl. párhuzamos parkolásnál annyira nem "érzem" a dolgokat. Szóval ha sikerül is a forgalmi, szerintem a parkolgatást nagyon sokat fogom még gyakorolni utána, míg magabiztossá válok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!