Gyakorlati oktatás motorosoknak tèlen tènyleg szünetel? Pedig az idő egyáltalán nem rossz, èn biciklivel futárkodom ès egy rossz szavam nincs.
motoron kicsit más a klíma, mint biciklin.
Városban kb 15 fokkal alacsonyabb a hőérzet mint biciklin (nem tekersz és sokkal durvább menetszél van)
Városon kívül meg orosz rulett a taknyos úton a sok gyökér között.
De városban is könnyen lehet perecelni, a mocit nem rúgod vissza lábbal ha megcsúszol.
Igen, de te lábbal nem tudsz 40000 wattot meg stabilan 60 Nm nyomatékot produkálni (ami mondjuk egy A-s vizsgamotor kb), de még valszeg 2000 wattot sem futárként, teljesen más izomzatod van valszeg. Nyomatékban meglepően sokat tudsz, de csak szakaszosan, ami olyan tk., mint a motornál a kipörgésgátló, azaz még ha meg is csúsztatod a hátsó kereket bicajjal, azt csak egy pillanatra tudod, utána ismét lesz tapadás.
A legtöbb vizsgamotoron nincs kipörgésgátló, ott addig fog kipörögni a hátsó kereked, amíg bele nem fejelsz a betonba a bukóddal, ha nem vagy óvatos. Márpedig kezdőként nem tudod, hogy az mit jelent és hibázni fogsz.
Egy A-s vizsgamotor (de akár A2-es) egy kezdő kezében hideg, netán még nedves, faleveles aszfalton, megkeményedett nyári gumival gyönyörű recept a zakózáshoz. Én A2-es motort vizes úton hoztam haza Szegedről, majdnem elestem az ereje miatt, amikor kipörgettem a hátulját egyik kanyarból kigyorsulva, pedig addigra már volt 5000 km-nyi A1-es tapsztalatom.
Jelenleg A-s motorral hetente csúszok meg az utcámból a főútra kikanyarodva (vagy egyéb helyen), amit mindig tudok kezelni, mert számítok rá, tudom milyen érzés, és tudom, hogyan kell kezelnem. Kezdőként ezek közül egyiket sem tudnám. Kezdőként hetente zakóznék a főútra kikanyarodva, mennék tovább érintő irányban a földön csúszva, rá a szembesávba, ahol átmenne rajtam a szemből érkező 800-as volánbusz. Hetente halnék meg egyszer.
Véleményem szerint ez az egyik (fő) oka, hogy télen nincs motoros oktatás :) Illetve kezdőként drága dolog beruházni téli ruhaszettre, amúgy meg veszélyezteted az egészséged ilyen szempontból is (ízületek, tüdőgyuszi, stb). A legtöbb tanuló valszeg nem megfelelő ruházatban indulna oktatásra, ha télen lenne oktatás, ami elgémberedett kezekhez vezetne. Szétfagyott kezekkel meg nem érzed sem a kuplungot, sem a féket, sem a gázt (ez a 3 igen fontos része a motor vezetésnek). Mintha kihűlt kezekkel próbálnál szívműtétet végrehajtani, olyasmi lehet. Ezt még tedd hozzá a fenti recepthez, úgy az igazán ütős :D Szétfagyott, fájó ujjakkal, 0 tudással, bepárásodott plexivel, 60 LE-s, 60 Nm-es motort vezetni, aminek kemények a gumijai, miközben nedves, hideg az aszfalt. Még leírni is gyönyörű, what could go wrong? :D
Én is bicajos futárként kezdtem, és én sem értettem teljesen, miért nincs télen oktatás. Jó kérdéseket teszel fel, tartsd meg ezt a jó szokásod ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!