Szívódízelnél nem létezett megbízhatóbb, olcsóbban
fenntartható autó? Ezek tudták csak az 1 millió km
körüli vagy feletti futást?
Szívóbenzines megbízhatóbb, olcsóbban fenntartható, de lehet, hogy nem megy el 1 millió kmt, mert nem arra vannak tervezve. A szívódízel hosszú távokra van tervezve, ezért nem gond neki a nagyon sok km. De amúgy minden autóra kell költeni.
2020. júl. 15. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
Egy modern elektromos autónál nem létezik olcsóbban fenntartható autó, főleg amennyiben az évtizedes használt akkumulátor megközelítőleg 20%-os kapacitáscsökkenését nem orvosoljuk mindenáron.
2020. júl. 15. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1-es, miért megbízhatóbb egy (nem mai hanem régi) szívó benzines mint egy szívó dízel?
Belemész egy nagy pocsolyába vagy vizet kap a motor és ott rohadsz meg :D
Dízellel meg vígan vezetsz amíg nem szív vizet a légszűrő.
Kevesebb alkatrész is van bennük, edzettebb anyagokból is van, sokkal többet elmegy, jóval kevesebbet fogyaszt.
Kb. csak előnye van a régi szívó dízelnek a régi szívó benzinnel szemben.
2020. júl. 15. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
Konkrétan igen, csak kaszni legyen a talpán, amelyik ki is tudja szolgálni azt a motort.
Bár vannak különleges mágusok, akik gallyra tudtak vágni szívódízel motorokat is.
Anno faterom volt ebben nagy szaki, víz nélkül mászkált egy 1.6-os dízel e kadettal. Meg se kottyant neki.
2020. júl. 15. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/27 A kérdező kommentje:
Minél nagyobb köbcenti annál többet bír általában. 1. válaszolót én se értem, de amúgy egy szívóbenzines is eltud menni 5-600e km-t vagy többet is, ha volt gazdája. A karbantartás a lényeg.
PDTDI automata Passatomban 860000 km volt mikor eladtam. Minden gyártónak vannak jó szériái és szívódízelben is sok-sok olyan kiadás volt ami meg sem közelítette a milliót. A másik tényező ami legalább ilyen fontos a tartóssághoz, a gazda. Ha rúgja, vágja, nem költ rá semelyik nem megy addig.
2020. júl. 15. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
Persze, hogy el tud menni egy szívó benzines is akár 5-600e-t vagy többet ha volt gazdája, de viszont sokkal érzékenyebb és többe is kerül :)
Az üzemanyagköltség különbségről ennyi km alatt most ne beszéljünk, bár az brutális összeg :D
A szívó dízel sokkal igénytelenebb, gyakorlatilag elmegy gázolajjal, fűtőolajjal, étolajjal, motorolajjal... bármivel ami éghető és van kenése :D
(Persze a régi dízelekről beszélek még mindig)
És az olcsó fenntarthatósága meg vicc kategória :)
Gyakorlatilag fillérekből fent lehet tartani a motor üzembiztosságát mert alig áll pár db alkatrészből kis túlzással :)
2020. júl. 15. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
8/27 A kérdező kommentje:
6. Ami szívódízelbe nem tudott elmenni 1millió km-t annak nem volt gazdája pl:szakadt a vezérműszíj, vagy 30e km-t ment egy olajjal, szűrőket sose cserélt, hidegen is gyilkolták stb. Vagy kisköbcentis szívódízel és azért nem tudta. 2.0 köbcenti felett el kell hogy tudjon menni 1m km-t különösebb gond nélkül. Pdti-nél azért gondolom volt nem egy zsebmetsző kiadás, hogy ennyit elment? 1.9pd?
Akadj már le erről a szívódízel imádatról. Francnak se kell olyan motor, ami 3000 köbcentiből tud 82 lóerőt leadni, az lenne az extrém, ha nem menne el egy ilyen 1 millió km-t...
2020. júl. 15. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
10/27 A kérdező kommentje:
Aki nem versenyezni akar hanem a-ból b-be fillérekből eljutni, filléres fenntartással annak tökéletes. Egy turbó csere munkadíjjal minimum 300e ft egy tök átlag autónál kettőstömegű szintén ennyi, részecskeszű tisztitás gyakran nem segít szóval ez is minimum 300 kis és nagynyomású nyomású szintén stb stb. 2-300 e km környékén valami tuti megadja magát.
Kapcsolódó kérdések: