Valami segítség van erre?Majd sok gyakorlás után fogom,csak érezni?Elkezdtem a jogosítványt,levezettem 32órát,de egyszerűen nem érzem,hogy hol van az autó az úton,sokszor közel megyek a patkához vagy másik autóhoz az útszélén stb.
Tipikus tanulóbetegség...
Az a baj, hogy sokan nem érezzük a kocsi jobb oldalát, mint ahogy aki az anyósülésen ül az sem érzi a baloldalt.
Én még tanulok. Néha hasonló előfordul velem is, de én inkább túl messze vagyok és nagyobb ívben veszem be a kanyart, mert nem akarok padkázni. Nagyon kell vigyázni a tanulókocsira. Persze, tudom az sem jó ha túl nagy az ív.
Elvileg augusztus 4-én vizsgázom. Addig le kéne szokni erről. A másik hogy párhuzamos hátránál túl távol állok meg a mellettem lévő kocsitól. De nekem olyan közelinek tűnik az az oldaltáv amit az oktató mond ilydnkor.
Valami tanács nekem és a kérdezőnek?
Szerintem mindenki így kezdi.
Nekem is ilyen volt, mindig jóval több helyet hagytam jobb oldalon, tanulóként ez nem gáz. Aztán ha meglesz a jogsid és vezetsz eleget, előbb-utóbb ráérzel. Én most már néhány centire is simán el tudok menni valami mellett. 5 éve van jogsim.
Azért ne hogy azt mondjátok már hogy 32 óra után nem lehet érezni már elég jól az autót.
Ha ennyi idő után ezeket se érzi valaki akkor mi lesz a többivel.
Akkor majd gyakorol 300 órát.?
Úgy felb...sznak ezek a kérdések. Nem miattad, kérdező, hanem az ilyen tróger, semmirekellő oktatók miatt, akik azért ülnek melletted a jobbegyben, hogy ezeket megtanítsák. És ez tipikusan olyan dolog, ami a legelső órákon kell, hogy előkerüljön.
A helyesen beállított tükrökből (is) kell megtanulni látni, hogy a kocsinak a szélei "merre járnak".
Amúgy ha az útszéli padka a szélvédő alsó vonalának közepéhez "fut" be, akkor kb jó pozícióban haladsz a sávban.
Kedves kérdező!
Mint minden munkában, szakmában, így az autó vezetésben is vannak rutin fogások.
Ha valaki ismeri ezeket, a többiek csak csodálkoznak, hogyan tudja ő olyan gyorsan és jól megcsinálni a dolgokat.
És ráadásul az a vicc az egészben, hogy nem is kell neki agyalnia, gondolkoznia a problémán, csak mindig ugyanazt csinálnia :)
Mondok egy példát.
Az öreg szomszédomnál láttam, hogy hátul, a garázsa középvonalától kicsit balra, egy teniszlabda van felfüggesztve a plafonról.
Amikor megkérdeztem hogy miért, beültetett maga mellé a kocsijába, és megmutatta. Hazaérkezéskor a távirányítóval kinyitotta a garázsajtót, és mindenféle technikázás nélkül, egyszerűen egy-két pillanat alatt, tökéletesen beparkolt mindig a garázsába. És hogyan sikerült ez neki? Semmi mást nem nézett, csak azt, hogy pontosan szemben legyen a teniszlabdával, és annyira ment előre lassan, hogy a teniszlabda éppen csak hozzáérjen a szélvédőjéhez.
És a beparkolás így mindig tökéletes volt.
Persze legelőször, amikor a labda helyét beállította, egy órán keresztül játszott az autóval, hogy a legtökéletesebb, neki megfelelő pozícióban legyen a garázsban. De utána SOHA TÖBBET nem kellett carakodnia a beállásnál. És ez a lényeg!
A kérdésedre visszatérve: fogsz egy mérőszalagot, beülsz az autóba, és szép lassan, egy hosszú egyenes és ÜRES úton (valami elhagyatott parkoló a legjobb), szépen megközelíted a járdaszegélyt. Leállítod a kocsit, kiszállsz és leméred, hogy milyen messze van a jobb első kerék a szegélykőtől. 50-40-30 cm, nem érdekes. Óvatosan, lassan, tovább mész, és közben picit közelebb kormányzod az autót. Megint leméred. 20 cm. Gyerünk közelebb még egy picit. Leméred: 10 cm!!!
Na ezt kerestük!
Ekkor szépen visszaülsz az autóba, leállítod a motort, pihensz, megnyugszol.
És most jön a lényeg, ahogy kényelmesen ülsz a vezető ülésben, nem forgolódva, a fejedet sem elfordítva, csak szépen előre nézve megfigyeled, hogy a járdaszegély vonala hol metszi a szélvédő alsó keretét. Biztosan lesz ott valami támpont a műszerfalnál, ablaktörlőknél.
Na ezt a pontot aztán valami marha jól jegyezd meg :)
És ezek után, csak ezt kell figyelned. Ha úgy állsz oda máskor is a járdához, hogy ugyanott metszi a vonal a keretet, ahol kell neki, akkor az autód mindig pontosan 10 cm-re lesz a járdaszegélytől.
Az egész autóvezetés 50%-ban ilyen rutin fogásokból áll.
Nem kell semmin gondolkozni közben, bőven jut figyelmed a forgalomra, váratlan helyzetekre.
Érdemes valami öreg, gyakorlott sofőrt keresned, aki ezeket a fogásokat, (hogyan kell rutinozni, éjjel vezetni, hegyvidéken közlekedni, vagy autópályán, esőben, stb. stb.), mind szépen elmagyarázza, vagy megtanítja neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!