Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ki milyen autót venne?

Ki milyen autót venne?

Figyelt kérdés

Ki mit venne 3 millió forintból?

Főként városi, és országúti használatra? ( városban 70%-ban)



2020. júl. 11. 15:40
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:

Bírom az ilyen mesélket a soha tönkre nem menő Ladákról, 250 000 futásteljesítménnyel. Amikor még Ladákkal volt tele az ország, miért voltunk a hétvégi hobbiszerelgetők országa? Mert valamit mindig kellett csinálni rajtuk.

Azt meg hagyjuk hogy 250 000 km és 30 év alatt alatt se egy gömbfej, se egy szilent, se egy kerékcsapágy, se egy fékmunkahenger nem ment tönkre, mert ez a mese hülyegyerekeknek kategória. A 7 literes fogyasztással együtt. A 2107 jellemzően 8-9 litert evett, egy karbis motortól ennél jobb fogyasztást egy kocka kasztniban nem lehet elvárni.

Kivéve ha az illető vidéki, soha nem előz, és országúton is csak 60-70-el megy, akkor esetleg hihető a 7, de ezt ne nevezzük már rendes napi használatnak.

2020. júl. 11. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
45%

Ez volt a gond hogy minden boldog boldogtalan hozzányúlt,még azt is berhelték rajtuk aminek amúgy semmi baja nem volt, mikor hozzám került az autó csak hüledeztem hogy mit hogy taknyoltak bele.

De ezen felül az olcsóbb után gyártott alkatrészek minősége is igen okádék, bár igazából ahogy észreveszem ez minden 10-évnél öregebb autónál igaz sajnos.

Az autót 5-éve újítottam fel totálisan motor fúrástól kezdve minden volt, a sok sufni kontár munkálkodása miatt,kénytelen voltam gyakorlatilag szó szerint csavarra lebontani.

És igen 5-év és 250000 km alatt komolyabb gondom nem volt vele 1x karbit kellett pucolni, de valószínűleg azt is amiatt mert mikor raktam össze valahogy kosz jutott bele. Gömbfej eddig bírja, a szilentek nem repedtek de igen,lassan cserések lesznek, egy kerékcsapágyat öltem meg (jobb elől de az az első 100km-en (igen 100km, valószínűleg odavertem neki) kiderült,akkor cseréltem azóta semmi gond, időnként pl téli kerékcserénként rá-rá nézek, fék munkahengerrel felújítás előtt szívtam, amit után gyártott újító készletet lehet kapni hozzá nem bírja a fékfolyadékot,felpuhul tőle, ugyan ez igaz a motorban a gumis láncfeszítőre abból a legolcsóbbak nem bírják az olajat, ezeket legyártattam egy ismerőssel azóta tökéletes, vezérmű lánc az 100 ezrenként cserélve volt a vezérmű lánckerékkel együtt, nem kellett volna,nem kopott szemétté, de erre nem sajnálok(amúgy igazából bármelyik maiban is ildomos,), ezen felül még az AC-pumpa kompletten, nem újítottam hanem cseréltem mert volt.Ja igen és a fékpofa, azt talán 2x cseréltem elöl hátul.


Na szóval fogyasztás, igen sokaknak sokat evett csak sokan nem tudták soha meg az okát, és ráragasztották hogy öreg meg orosz és azért eszik.

A Ladákban ugye karbi van,ez tiszta gondolom, a legtöbb autóban ugye a karbi úgy működik hogy az AC felpumpálja a benzint ha a karbi megtelik lezár az úszó a karbiban, ha lezár a legtöbb karbis autóban egy visszavezető csövön keresztül vissza megy a fölös benya a tankba, DE a Ladába nincs ilyen cső, itt elvileg mikor nyomás keletkezik az AC-és a karbi között ha minden jól működik az AC nem csinál nagyobb nyomást mint amit az úszó elbír zárni, ezt a nyomást az AC-belsejében a rugó szabályozza, és ha a rugó erősebb mint kéne felpumpálja a karbit benzinnel,(és a felújító készletekben 100%-ban keményebb volt a rugó) ha csak kicsivel erősebb mint a gyári akkor csak zabáltatja az autót, ha sokkal akkor a túlfolyón kezd el szivárogni, közben meg megeszik vagy 11-litert a motor, persze ezt kívülről nem látod csak azt hogy eszik meg füstöl. A gyújtást/karbi beállítást/eltömődést meg remélem nem kell magyarázi, az egyértelmű hogy miért nem jó.



Ja igen és még ami megöli az autókat (nem csak a ladákat) az az utánfutózás meg a rossz utak, és a centírozatlan/rossz kerekek, az utak nem olyan rosszak errefelé,vagy ahol rossz arra amúgy se megyek, utánfutót meg jó ha 3x húztam.


A fogyasztást meg normál használatban mértem, a sebhatárokat betartom, ahol 90-es tábla van ott 90-el megyek, és gyakran megyek városban/főúton illetve évente 1x kikormolom Na ilyenkor nyomom ami a csövön kifér.


Úgyhogy szerintem 1x kell TÉNYLEG rendberakni/ illetve SZAKEMBERREL rendbe rakatni,utána nagyon sokáig tökéletes és nincs több gond vele mint akármelyik autóval, apróságok kijöhetnek de az új autóknál is max nem veszed észre mert a számítógép korrigál.



Úgyhogy tartom magam vagy duplakörlámpást vennék vagy nagypolskit.


Mellesleg magyarázzátok már el miért lettem lepontozva? Én tényleg ezeket venném...

2020. júl. 11. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
12-es, csak tudod nem mindenki szeretne egy 50 éves technikával futkározni a mindennapokban.
2020. júl. 12. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:

Véleményem szerint ezen kár bárkinek is összevesznie, hogy ki mit venne.

Ha valaki Ladát, vagy Polskit szeretne napi használósba tegye ;)

2020. júl. 12. 12:13
 15/20 anonim ***** válasza:

13-as, az lehet, de attól én még a kérdésre válaszoltam, én sem kezdem el lepontozgatni azokat akik 1-1 olyan autót írnak amibe még szívem szerint bele se ülnék,nemhogy megvenném...


Kedves kérdező, elnézést kérek hogy eltértem a témától, csak tudod iszonyat zavaró mikor valaki aki egyáltalán nem ért az adott dologhoz/témához/szakmához elkezd okoskodni, 32-éve vagyok autószerelő sejtheted hogy ez idő alatt az ilyen "okos" emberektől mennyi ideget benyeltem... És még csodálkoznak az emberek miért nem engedem őket be a műhelybe...

2020. júl. 12. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

#12! Ez a visszafolyó benzincső magyarázat annyira tudományos, hogy már fáj.

Ha jól értem, azt bizonyítod, hogy amelyik autón nincs visszavezető rendszer kiépítve, az mind zabálja a benzint ész nélkül?

Az nem baj, ha te így hiszed, csak mással ne akard megetetni. :D

2020. júl. 12. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

16-os fájhat, de ettől még a ladákban így van megoldva,ezenfelül ráadásnak sajnos rosszul érted amit írtam! Alapvetően mikor az AC-rendesen működik, tehát nem csinál nagyobb nyomást mint amit a karburátorban lévő úszó még kezelni tud egyáltalán nem szükséges üzemanyag visszavezetés.

Csakhogy,mivel a felújítókészletekben erősebb a rugó,így nagyobb nyomást tud összehozni mint ami megfelelő volna, így aztán az üzemanyagszint folyton magasabb az optimálisnál, esetenként annyival hogy a túlfolyón is ki-ki bukik az üzemanyag. Sajnos az oroszok nem számoltak azzal hogy kínában csak beledobnak valami random méretben megfelelő rugót.


A legtöbb régi karburátoros autónál ahol mechanikus,és nem elektromos az AC úgy oldották meg hogy volt egy visszavezetés, mikor a karbiban az úszó zárta a szelepet a fölös üzemanyag visszatért a tankba egy csövön keresztül és annyi, ha jól emlékszem a 125-és a 126 Polski, meg talán a moszkvics is ilyen visszavezetéses volt, bár moszkvicsot nem nagyon kellett szerelni,kevés volt nagyon.


És nem hiszem, hanem tudom hogy így működik,anno még egyik oroszországban élő ismerősömmel beszélgettem és ő hozta fel hogy lehet az Ac-val van gond,kicseréltem és láss csodát egyből nem zabált.Akkoriban még ha kompletten rendeltél bele AC-t oroszból az jó volt,beletetted és működött megint minden rendesen.

2020. júl. 13. 03:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

#17!

"a legtöbb régi karburátoros autónál.....volt egy visszavezetés"

Csak szólok: lada 2101, skoda 1000MB, S100, 110, polski 125, moszkvics 403,407,408....trabant 2T Wartburg 2T és még elég sok régi autónál NEM volt visszafolyó.

De mindig szívesen tanulok, sorold föl légyszíves azt a "legtöbb"-et amelyikről biztosan tudod, hogy rendelkezett ilyen csővel. ;)

2020. júl. 13. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Mazdát, Mercit nem ajánlom mert alulról teljesen széttudnak rozsdásodni, már 5-6 éves korukra. Renault az utóbbi 10 évbe összeszedte magát,elég jó főleg dízelbe kivéve 1.5dci. Honda, nissan is elég megbízható. Kivéve a turbós benzinesek. Bár 1.6Turbós nissan nem rossz. 1.5 turbóbenzines honda meg még csak pár éve van, így megbízhatóságát nem tudni.
2020. júl. 15. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
swift 1.2 szívóbenzin 4,5l fogyaszt vegyesben és odalépsz megy is, városba teljesen jó. 4felnőtt kényelmesen elfér benne és van csomagtere is. Alapfelszereltséggel kicsivel több mint 3m.
2020. júl. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!