Miért gondolják sokan, hogy egy megbízható autó csak is szívó benzines lehet?
Sok-sok népitéletet, rengeteg autó hirdetést olvastam , teszteket néztem, az összes műhelypornó-t vezessen az értékbecslő sok részét megnéztem.
Nekem az jött le, hogy mindegy, hogy benzines vagy dízel vagy turbó benzines az autó attól függ, hogy jó -e, hogy mennyire hallja meg a tulaj a hibákat, vagy mennyire foglalkozik vele, egy 2.5 v6 tdi is lehet jó ha nem gyűrik - nyúzzák hidegen vagy járnak vele állat módjára. De egy 1.3-as Swift is lehet rossz ( mint az enyém eltört a dugattyú 140 ezer km-nél, holott 120-nál lett véve egy autószerelőtől).
Van nem egy kereskedés akik mindig odaírják, hogy " megbízható benzines " még az 1.4 16v ecotec-hez is, holott az minden csak nem megbízható, ismerősömnek volt H Astrája, újonnan vette, nem foglalkozott a 10 ezres olajcserével az olajfogyasztással szívósór is feladta, motorvezérlő is csütörtököt mondott.
De ismerek olyat aki 300 ezerért vett 2.5 v6 tdi-t és 400 ezer ráfordítással mosolyogva használja.
Csak én érzem azt, hogy sztereotípiákkal vágják át az autót vásárolni szándékozókat?
"ismerősömnek volt H Astrája, újonnan vette, nem foglalkozott a 10 ezres olajcserével az olajfogyasztással szívósór is feladta, motorvezérlő is csütörtököt mondott."
tehát elhanyagolta a kocsit?
akkor nem csoda hogy tönkremegy
"De ismerek olyat aki 300 ezerért vett 2.5 v6 tdi-t és 400 ezer ráfordítással mosolyogva használja."
az hogy 300 ezerért vette nem sok mindent mond a motorjáról
400 ezer forintból bőven helyrelehet hozni úgy hogy ne legyen vele egy ideig gond, gondolom ha enyit rászánt javítgatásokra akkor nem hanyagolja el
ez a "szívóbenzin a megbízható" szöveg/hit onnan jöhet hogy a 50-60 as években meg még elötte is utánnan is sokszor próbálkoztak turbós motorok gyártásával de szinte mindegyik félresikerült mert a turbó+karburátor nem volt jó páros
napjainkban meg azért van mert egy turbós kocsinak nagyobbak az igényie, nem sokkal de nagyobbak és ha elhanyagoljuk akkor nem örülnek
meg ugye sokkal nagyobb a kockázat egy 1000 köbcentis kihegyezett motornál mint egy olyannál aminek akkora a teljesítménye amenyi kényelmes neki és nincs belepréselve a levegő
Ha az ember egy kicsit is odafigyel az autójára, karbantartásokat nem hanyagolja el, egy feltöltött motorral sincs semmi baj. Egyedi eseteket persze fel lehet sorolni. Bele lehet nyúlni valami szopórollerbe. Főleg ha az ember valami ismeretlen előéletű tekert órás importautóba választ bele. De saját tapasztalatom alapján semmivel nem problémásabb mint egy szívó. Cserébe van nyomaték, nem kell a halálba pörgetni ha dinamikusan akar haladni az ember. Sokan úgy élik meg ha pl fel kell újítani a turbót 200-300e km után, mintha ez világvégét jelentene. Pedig csak fel kell újítani, nem kerül lényegesen többe mint egy szett jó gumi és elmegy megint ennyit.
Az általad leírt szívó motoros példa, pont azt mutatja, hogy szívó motornál is ugyanúgy lehetnek gondok. Az hogy szívó, nem garantálja, hogy az életben egy forintot nem kell rá költeni. Egyébként pont az említett Z14XEP motoron képedtem el, hogy mit ki nem bír. Céges autóként volt ilyenünk. A kocsi mindig ridegtartásban volt. Gazdája sosem volt, mindig más vitte munkaügyben. Ütötték, rúgták. Hidegen tolták neki, olajat 30.000km-enként kapott szigorúan. Lemosva, kitakarítva szinte sosem volt. Ennek ellenére sosem volt semmi baja. 280.000 km körül selejtezték le, adták el.
A v6 tdi vp44-es adagolója egy időzített bomba.
Inkább ne példálózz azzal az a sorscsapással.
az 1.4-nél nincs membrán a szelepfedélben, te is sokat értesz hozzá...
Az ecotec szemetekbe meg tökmindegy hogy öntöd, és mikor az olajat, egy mérnöki zsákutca az összes.
Ha egy rota kapa motorját rakták volna az összes opel motorjába a g astrától, még értek volna valamit.
Leginkább a rizikó-faktor az, ami eltér. Egy egyszerű szívóbenzin addig megy, amíg le nem térdel. Ha valami el is romlik, nem kell azonnal szervizbe rohanni, legalábbis az esetek többségében. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy szívóbenzin ne lehetne gyárilag szar: dugattyútörős Swift motorok, olajzabáló Opel Ecotec és Mazda motorok, stb. De ha rendszerszinten nézzük, akkor a meghibásodás esélye jóval alacsonyabb, mert mind az üzemanyagellátó rendszer, mind maga a motorblokk konstrukciós kialakítása is egyszerűbb.
Egy modern dízelnél sajnos megvan az a hátulütője, hogy nagyon érzékeny az üzemanyagellátó rendszer. Ez már az újabb turbó benzinesekre is igaz. Ez maga a motor árának a felét is elviheti, és ha használt autót vásárolsz, teljesen kiszámíthatatlan, hogy mikor fog letérdelni benne ez-az. Ezt persze be lehet vállalni, és lehet egy felújítás után egy valóban szuper takarékos és erős dízelmotorja a tulajnak, csak hát erre gondolni is kell előre, amit az emberek többsége nem igazán szeret megtenni. Másik részük meg inkább nem vállalja be, hanem megfizeti üzemanyagköltségben.
Magam részéről azt vallom, hogy ha nincs pénzed új autót venni, és nem mész annyit, hogy megérné a felárat egy esetleges dízel/turbóbenzin javítási költség, addig többet ér az a plusz megbízhatósági-faktor, amit egy egyszerűbb technika tud adni.
A szívó benzines tényleg azért megbízhatóbb, mert ahogy mondták előttem, egyszerűbb konstrukció.
Amúgy inkább autós fórumokon olvasgass, és inkább külföldieket.
Népítélet sem életbiztosítás, mert ott is találsz olyanokat, hogy 200 ezerért megbízható a kocsi, csak havi kétszer van szerelőnél, csak kékesen füstöl, csak rángat a motor, csak zörög a motor. Szóval ne dőlj be minden ilyennek, hogy egy hétig használta valaki és akkor kijelenti hogy megbízható csak azért mert nem állt be a motor. Mert ilyen is van azért.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!