Egy turbós benzines autóból el lehet távolítani a turbót úgy, hogy anélkül is működjön és turbó nélküli maradjon?
Nem lehet szerintem, mert ott minden úgy és ahhoz van szinte ezred mm-re belőve.
Tehát össze van hangolva minden és ezt ha megbontod nem működne.
Vagy mindent át kellene alakítani.
Nyilván nem lehet olyat ,hogy van egy méretezettt rendszer,aminek a lelke a turbo,majd eltávolitva minden működjön tovább.........még átalakitassal sem tekintve hogy az osszes vezerloegyseg stb a turbohoz van belőve,a nelkul minden jel értelmezhetetlen az ecu szamara stb stb..........
Egyebkent nem ertem miert fél mindenki a turbotol.Egy igazan jo dolog,raadasul minimalis odafigyeles mellett nagyon tartos....ha meg mégis beszarik fel kell ujitani aztan megint sokaig birja
Hát mert állandóan járatni kell a motort eg darabig - indulás előtt, meg megálláskor is. Meg állandóan figyelni kell a fordulatra, hogy ne legyen alacsony, a kettőstömegű lendkerék miatt, mert akkor az károsodik.
Most egy autóban nehogy már még erre is figyeljek.
#3: ezt a sok zöldséget honnan szedted össze? Turbós motornál, induláskor ugyanúgy kell eljárni, mint bármilyen másiknál - amíg nem üzemmeleg, ne hajtasd meg. Egy másodpercig sem kell járatni a motort!
Leálláskor szintén nincs szükség járatni, csak az utolsó 5 percben már ne vezessél sportosan. Ha normális fordulatokon váltasz, amint megérkezel, rögtön leállíthatod. Ennek az óvatosságnak az oka, hogy bizonyos rendszerekben a turbó olajozása össze van kötve a motoréval, így ha nem jár, a turbó nem kap friss olajat, de még pöröghet egy darabig.
A kettőstömegű károsodik alacsony fordulaton? Ez elég vicces, ha belegondolsz hány dízelt szereltek ilyen lendkerékkel és hát ott a fordulatot nem nevezném magasnak.
Nem tudom te hol élsz meg milyen autorol van szo,de nornal hasznalat mellett nem kell indulas előtt meg leállitás előtt sem jaratni a turbos autot,kivéve ha valamilyen pályanapon akarod kínozni.
A lendkerék dettó,mert értelmes(meg vezetni tudó)ember nem fogja alaojarati fordulat közelében kínoztatni a motort.Amitől egyebkent nem csak a kettőstömegű megy tönkre.
De én például sokszor teszem üresbe a váltót, sokszor csak gurulok üresben.
És mivel ez alapjárat, ez károsíthatja a kettőstömegűt.
A kérdésre válaszolva, igen, el lehet távolítani egy turbót utólag, ahogy beszerelni is lehet utólag (ahogy egy superchargert is), a nyilvánvaló szerelésen kívül hangolni kell az ECU-t, de lehetséges. Viszont a motor NAGYON gyenge lesz nélküle, ráadásul a teljesítmény/fogyasztás is sokkal rosszabb lesz, mert kimondottan turbóval lett kitalálva (illetve a turbó eleve egy nagyon jó mechanizmus).
Viszont van itt pár tévképzet...
Indulás előtt nem kell expliciten járatni a motort a turbó miatt (bekapcsolod a motort, bekötöd magad, mire kiállsz/körülnézel, már jó is), de amíg nincs 60-90 fokon az olaj (vagy legalább a hűtővíz 90 fokon, ha nincs olaj-hőmérő az autóban), addig alapból sem érdemes odalépni neki, mert jobban kopik a motor (is).
Leállításnál sem kell nagyon járatni a szokásosnál jobban, nyilván ha max teljesítménnyel mentél kétszázzal egy órán át és éppen beesel egy autópálya-pihenőbe, ott azért érdemes, de ez turbó nélkül is így van. Kivéve ha elektromos olaj- és vízpumpa van a gépben (start/stop rendszerű autóknál alapfelszereltség), akkor le lehet állítani azonnal, mert azok forgatják továbbra is.
A "kettőstömegű" független a turbótól, ugyanúgy tényező marad turbó nélkül is, már amennyire a használat szempontjából eleve tényező volt.
Ha új programot írsz a motorvezérlőre, áthalkítod az üzemanyagrendszert, akkor össze lehet barkácsolni úgy, hogy következő műszakiig elmenjen. Mert érvényes műszakit nem fogsz rá többet kapni. Eleve a mostani károsanyag kibocsájtási normákat egy összeeszkábált szívómotorral nem fogod tudni teljesíteni, az illegális átalakításról meg már ne is beszéljünk...
2005 óta csak turbós autóim voltak. Jelenleg egy biturbós van. Indulás előtt legfeljebb egy percig járatom. Ezt szívó motorral is ugyanígy megtenném. Városi használat után leállítás előtt teljesen felesleges járatni. Autópályán ha kiállsz és le alkarod állítani, pl benzinkúton, akkor egy-két percig érdemes. Volt olyan turbós autóm, amibe több mint 300.000km-t beletoltam és soha hozzá nem kellett nyúlni a turbóhoz. A fordulatot se szoktam lesni. Normál módon használom az autót. Azaz nem búgatom, kínzom alapjárathoz közeli fordulaton. 1500-nál inkább visszaváltok és megy egy egészséges 1800-2000-en. Ettől semmi baja nem lesz. Szívó motorral ugyanígy tennék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!