Letilt a turbó, vagy meghibásodás?
Meghajtottad? Kezd kimenni a turbo és most jött elő. Arra figyelj, hogy az olajat be ne zabálja. Nekem ugyanez volt. Újraindításnál működik. Ha elmegy az erő újra kell indítani és kész. Nekem mèg pár hónapig bírta de bekapta az olajat. Turbócsere lesz vagy felújítás.
Jobb esetben érzékelő hiba.
2-es, milyen tisztítót használtál? stp?
3-as: igen, km van benne, de az a furcsa nekem hogy ha a turbó megadta volna magát, akkor az onnantól kezdve nem működne, és nem lenne az, hogy újraindításnál megint van.
Na majd ha a szerelőhöz kerül akkor megkérem, hogy nézzen már bele hogy le van-e rakódva a korom benne. Köszi a tanácsot!
“felmenni az emelkedőn 1500-as fordulaton, 2 ezertől 3 ezerig jön a turbo akkor ott megugrik, aztán megint semmi. “
Akkor a turbód jó ha dolgozik. Ha akkor nincs erő, amikor a turbó eleve nem is dolgozna, akkor légtömegmérő is okozhat ilyen tünetet.
A turbó nem tud letiltani, se ki-be kapcsolni. Nem elektromos meghajtású. Ugyan ilyen autóm van, de még nem tapasztaltam ilyen hibát. Miből gondolod, hogy a turbónak van baja? Lehet ezerféle dolog, akár csak egy érzékelő elkoszolódás is. Ki kellene olvasni a hibát, utána lehet elindulni a diagnózis felé.
Vezérléscserére készülj, mert a váltóoldalon van. Le kell venni a váltót, kuplungot, szelepfedelet, injektorokat, olajteknőt. Tehát teljesen szét kell bombázni a motort, hogy hozzáférj. Egy laza 400-500eFt-os művelet anyaggal, munkadíjjal. https://www.youtube.com/watch?v=wBzJeNvjBaw
valóban, a márkaszervízben 300-400 ezerre mondták az egész mutatványt, de egy "nem márkaszervíz" 50 ezres munkadíjat mondott, a cuccok meg 60-70 ezer körül. Pár hét múlva lesz az aktuális mutatvány, ott kiderül hogy valóban ennyiből meg lehet-e úszni. De amúgy mi olyan nagy szám abban, hogy ezeket mind ki kell venni? úgy értem aki ért hozzá, megvannak a megfelelő szerszámai, annak csak nem akkora szenvedés mintha én 0 tudással nekiállnék :D Szóval ha valaki tényleg érti a dolgát, akkor szerintem az 50 ezres munkadíj reális lehet, a márkaszervízben meg pont az a lényeg hogy tingli-tangli legyen minél több pénzért.
De valami miatt megállt a turbóm, menet közben egyszer csak elment az erő, alig tudtam 100-ra felgyorsítani, egy kamiont is kész kínszenvedés volt megelőzni, a körforgalmakból kijövetelről meg ne is beszéljek amikor 2 perc felgyorsítani mögöttem meg már konvoj van. 2-3 ezer között van a töltés, és hirtelen semmi sem történt ott. Ez mi más lenne?
Nem szenvedés, csak 3 nap folyamatos munka annak, akinek benne van a kezében már a rutin. Ha ezt 50-ért elvállalják, akkor meg kell csináltatni. Elég jó órabér, kb bruttó 2000Ft/órára jön ki. Van még ilyen áron dolgozó szerviz 2020-ban?! Ma már építkezésre segédmunkást nem nagyon találni ennyiért.
Láttad már mit tartalmaz a készlet? Kb egy láda alkatrész. + a motor majdnem minden tömítése helyből csere. Ha ez 60-ból kijön, az valami távolkeleti cucc lehet. Ettől persze még lehet jó.
Opeles facebook csoportokban, fórumokon is téma ez. Eddig messze ez a legalacsonyabb ár ha tényleg ennyi. Te leszel a kísérleti nyúl. Ha normálisan megáll ennyiből, akkor szerintem mindenki oda fog járni.
Nehezen tudok olyan meghibásodást elképzelni, amikor megáll a turbó. De ha így is van és nem kapott a motor elég levegőt, akkor a részecskeszűrő is valószínű kuka, úgy eltömődött a tökéletlen égéstől teleokádott korommal. Az, hogy "elmegy az erő" nem kizárólag a turbó meghibásodásából adódhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!