Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Letilt a turbó, vagy meghibáso...

Letilt a turbó, vagy meghibásodás?

Figyelt kérdés
Van egy Opel Astra J 1.6 cdti, elmentem vele 150 km-t kipróbálni, minden rendben volt, a visszafelé úton félúton egyszer csak elment a turbó, motorellenőrző lámpa megjelent, onnantól szinte semmi erő, de hazatudtam jönni vele. Leállítottam, majd mikor később újraindítottam már megint működött a turbo, de a check engine megmaradt. Elfogom majd vinni szervízbe, addig nem is közlekedek vele, de valakinek van valami tippje miért lehet ez? Maga a turbónak lehet baja, vagy csak valami elektronika tiltja le? A vezérmű lánc már eléggé csörög, az lesz is cserélve rajta, nem tudom hogy van-e összefüggés a kettő között...

2020. jún. 27. 14:53
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
53%

Meghajtottad? Kezd kimenni a turbo és most jött elő. Arra figyelj, hogy az olajat be ne zabálja. Nekem ugyanez volt. Újraindításnál működik. Ha elmegy az erő újra kell indítani és kész. Nekem mèg pár hónapig bírta de bekapta az olajat. Turbócsere lesz vagy felújítás.

Jobb esetben érzékelő hiba.

2020. jún. 27. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Mondeonál is volt hasonló, nagyobb gázadásra vész üzemmódba rakta magát, letiltotta a turbót. Autószerelő tanácsára injektor tisztítót raktam bele és azóta megszűnt ez a hiba. Újraindításnál mindig elmúlt ez a letiltása, a tisztítózás óta pedig teljesen meg is szűnt.
2020. jún. 27. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
Van úgy, hogy csak lekkrmolódik, de ha sok a km vagy hülye gazdája volt akkor a turbó adta meg magát
2020. jún. 27. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
ha jobban belegondolok igen, pont egy agresszívabb pillanat (hosszú sor előzés) után csinálta ezt. De most komolyan, ha kicsit jobban odalépsz neki akkor mindjárt letiltana minden alkalommal? Oké, hogy ez nem verseny motor, de akkor is... Amit furcsálltam, hogy tegnap vezettem először ilyet, előtte szívó benzint hajtottam, de az 1.4-es szívó benzinesem sokkal fürgébb volt, mint ez az 1.6 os tdi, kettesben alig bírt felmenni az emelkedőn 1500-as fordulaton, 2 ezertől 3 ezerig jön a turbo akkor ott megugrik, aztán megint semmi. Ez nekem furcsa volt, ez egy előjel lehet, vagy ez normális?
2020. jún. 27. 15:44
 5/17 A kérdező kommentje:

2-es, milyen tisztítót használtál? stp?


3-as: igen, km van benne, de az a furcsa nekem hogy ha a turbó megadta volna magát, akkor az onnantól kezdve nem működne, és nem lenne az, hogy újraindításnál megint van.


Na majd ha a szerelőhöz kerül akkor megkérem, hogy nézzen már bele hogy le van-e rakódva a korom benne. Köszi a tanácsot!

2020. jún. 27. 15:47
 6/17 anonim ***** válasza:

“felmenni az emelkedőn 1500-as fordulaton, 2 ezertől 3 ezerig jön a turbo akkor ott megugrik, aztán megint semmi. “


Akkor a turbód jó ha dolgozik. Ha akkor nincs erő, amikor a turbó eleve nem is dolgozna, akkor légtömegmérő is okozhat ilyen tünetet.

2020. jún. 27. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
100%

A turbó nem tud letiltani, se ki-be kapcsolni. Nem elektromos meghajtású. Ugyan ilyen autóm van, de még nem tapasztaltam ilyen hibát. Miből gondolod, hogy a turbónak van baja? Lehet ezerféle dolog, akár csak egy érzékelő elkoszolódás is. Ki kellene olvasni a hibát, utána lehet elindulni a diagnózis felé.

Vezérléscserére készülj, mert a váltóoldalon van. Le kell venni a váltót, kuplungot, szelepfedelet, injektorokat, olajteknőt. Tehát teljesen szét kell bombázni a motort, hogy hozzáférj. Egy laza 400-500eFt-os művelet anyaggal, munkadíjjal. https://www.youtube.com/watch?v=wBzJeNvjBaw

2020. jún. 27. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:

valóban, a márkaszervízben 300-400 ezerre mondták az egész mutatványt, de egy "nem márkaszervíz" 50 ezres munkadíjat mondott, a cuccok meg 60-70 ezer körül. Pár hét múlva lesz az aktuális mutatvány, ott kiderül hogy valóban ennyiből meg lehet-e úszni. De amúgy mi olyan nagy szám abban, hogy ezeket mind ki kell venni? úgy értem aki ért hozzá, megvannak a megfelelő szerszámai, annak csak nem akkora szenvedés mintha én 0 tudással nekiállnék :D Szóval ha valaki tényleg érti a dolgát, akkor szerintem az 50 ezres munkadíj reális lehet, a márkaszervízben meg pont az a lényeg hogy tingli-tangli legyen minél több pénzért.


De valami miatt megállt a turbóm, menet közben egyszer csak elment az erő, alig tudtam 100-ra felgyorsítani, egy kamiont is kész kínszenvedés volt megelőzni, a körforgalmakból kijövetelről meg ne is beszéljek amikor 2 perc felgyorsítani mögöttem meg már konvoj van. 2-3 ezer között van a töltés, és hirtelen semmi sem történt ott. Ez mi más lenne?

2020. jún. 27. 21:09
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem szenvedés, csak 3 nap folyamatos munka annak, akinek benne van a kezében már a rutin. Ha ezt 50-ért elvállalják, akkor meg kell csináltatni. Elég jó órabér, kb bruttó 2000Ft/órára jön ki. Van még ilyen áron dolgozó szerviz 2020-ban?! Ma már építkezésre segédmunkást nem nagyon találni ennyiért.

Láttad már mit tartalmaz a készlet? Kb egy láda alkatrész. + a motor majdnem minden tömítése helyből csere. Ha ez 60-ból kijön, az valami távolkeleti cucc lehet. Ettől persze még lehet jó.

Opeles facebook csoportokban, fórumokon is téma ez. Eddig messze ez a legalacsonyabb ár ha tényleg ennyi. Te leszel a kísérleti nyúl. Ha normálisan megáll ennyiből, akkor szerintem mindenki oda fog járni.

Nehezen tudok olyan meghibásodást elképzelni, amikor megáll a turbó. De ha így is van és nem kapott a motor elég levegőt, akkor a részecskeszűrő is valószínű kuka, úgy eltömődött a tökéletlen égéstől teleokádott korommal. Az, hogy "elmegy az erő" nem kizárólag a turbó meghibásodásából adódhat.

2020. jún. 27. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Kb bármi lehet... Diag megmondja. Felesleges találgatni mert lehet turbó, egr, dpf, üzemanyagrendszer, bármi...
2020. jún. 27. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!