Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift III kuplungpedál...

Chrisnewland kérdése:

Suzuki Swift III kuplungpedál recsegni kezdett. Mi lehet az oka?

Figyelt kérdés

2006-os, pár hónapja vásárolt Swift kuplungpedálja elkezdett recsegni, ropogni. Fogási ponttól lenyomáskor és visszaengedéskor is csinálja, illetve gyújtás ráadása nélkül is. Netes keresgélés után megpróbálkoztam szilikon spray-s fújkálással, de nem nagyon volt látszata. Kinyomócsapágyas problémának tűnik? Érdemes-e cserélni az egész kuplungszettet mindenképp vagy csak vizsgáltassam meg, és lehet, hogy kevésbé fáj a tárcámnak úgy vagy inkább a tuti full csere? Ennél a típusnál munkadíjjal kb mennyibe fájhat összesen?


Ehhez kapcsolódóan:

Még mondhatni kezdő sofőr vagyok, bár bénának nem tartom magam, de lehet-e vezetéstechnikai a probléma okozója? Ugyanis akikkel beszéltem, nem egy olyan kopóalkatrésznek mondják ezt, amit pár évente mindenképp cserélni kéne. Az autót 13 évig nyaralóautónak használták, alig futott 45e km-t, mikor hozzám került, én pedig napi szinten városozok vele. Pirosnál nem lenyomott pedállal állok, és a kezdeti megszokás óta véletlen gázt se fröccsentek fogási ponton túl. Maximum piros lámpához érve, lassuláskor már üresbe teszem a váltót néha. Ez okozhatja-e a gondot? Vagy szimplán a ritka használat után most egy tizenéves autó kapott egy rendszeres terhelést, és amúgy is elhasználódott volna?



2020. jún. 28. 18:58
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
Az kimaradt, hogy teljesítmény romlást nem érzékeltem. Ugyanúgy megy a váltás, csúsztatás, minden. El lehet-e így még menni pár hetet javításig? Vagy ha csak recseg, akkor nem akkora a gond?
2020. jún. 28. 19:05
 2/14 anonim ***** válasza:
19%

Ha a bowden sprézés nem használt neki akkor valószínű kinyomó csapágy.

AZt hogy mit érdemes még cserélni az akkor látszik meg amikor széthúzták. Nem biztos hogy kompletten kell , de tárcsa az lehet kell bele mert a kinyomó csapágy azt is megeszi.

Bár már ezek után lehet hogy kellene mindent cserélni egy munkával elmennés az biztos hogy évekig aztán nem kellene hozzányúlni.

De az alkatrész árakat magad is kitudod keresni.

2020. jún. 28. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
48%

Kérdező!

Vagy a pedáltengely koszos, vagy a tolórúd pedálhoz kötött csonkja, esetleg ahol a tolórúd hozzáér a kuplung főhengerhez. Ezt a három helyet töröld meg ronggyal és fújd be.


#2!

A 2006-os swift nem bowdenes hanem hidraulikus működtetésű.

2020. jún. 28. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Szép !!!

Mi a baj az 1. válaszommal??????????????

Legalább irnád ide, de annyira nem gerences aki lepontozott.

2020. jún. 29. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Ne foglalkozz vele, ilyenek itt élik ki magukat.

Találnak egy hibát vagy szót és akkor megmutatják hogy letudnak pontozni.

Én értettem amit leírtál, gondolom a pedáltól a kinyomó csapágyik kell mindent befújni., hogy az a rész jó legyen.

Ha bármilyen működtetésű is.

2020. jún. 29. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

#3 vagyok.

Kíváncsi lennék a T. "pontrablókra" milyen indoklással tudják alátámasztani nemes cselekedeteiket? ;)

2020. jún. 29. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Újra kiemelted, gondolom nem oldódott meg a hiba.

A kuplung pedált féktisztítóval takarítsd le, ahol mechanikailag tud mozogni. Minden hozzákapcsolódó részt szintén. Ezután zsír, wd40-et neki finoman. Bovdent szintén (kiszed, átmos, befúj). Jön a tél, így fagyállót is érdemes benyomni a bovdenhez. A váltóból kiálló kar tengelyével ugyan ez a procedúra. Ha szakszerűen végeztél, és nyikorog akkor érdemes még a visszahúzó rugókat is ellenőrizni, azokat szemre vételezni. Lehet az nyikorog.

2020. szept. 28. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Azt üzeni #7 válaszadó, hogy:

"Jön a tél, így fagyállót is érdemes benyomni a bowdenhez"

Téged sem az eszed miatt fognak elrabolni........ :D

2020. szept. 28. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Te ostoba ember!


Egész életemben ezt csináltam, ebben nőttem fel. Nem fogok leállni vitatkozni pékekkel és cukrászokkal.


A tömény glikol kiváló kenőanyag. Ha a bovdenház belsejébe vízpára csapódik ki, majd az éjjel a -1-ben megfagy, az reggelre (5-6)-ra nem fog kiolvadni. Ekkor el lehet tépni egy erősebb kuplungbenyomáskor. Maradj inkább a kenyérsütésnél.

2020. szept. 28. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Drága fröcsögő kilenceske!

Egy 2006-os kiadású Swift III. típusról van szó aminek hidraulikus működtetésű a tengelykapcsolója.

Tudod ez azt jelenti, hogy NINCS! benne kuplung bowden, tehát nem tudsz mit megkenni sem tömény glikollal, sem házipálinkával, semmi mással.

Na erről ennyit. ;)

2020. szept. 28. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!